خبرگزاری کار ایران

رسانه‌ها گزارش دادند:

لبنان در یک قدمی سقوط اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۹۹۱

سه روزنامه لبنانی ‌با تمرکز بر بحران لبنان، این کشور را در یک قدمی سقوط کامل در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی در توصیف کردند.

به گزارش ایلنا، سه روزنامه لبنانی امروز -شنبه- با تمرکز بر بحران لبنان، این کشور را در یک قدمی سقوط کامل در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی در توصیف کردند.

روزنامه «الدیار» به نقل از منابع آگاه نوشت: «دولت به گروگان در دست اختلافات شخصی بین ‌میشل عون‌، رئیس‌جمهور و ‌سعد الحریری‌، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت تبدیل شده است.»

این روزنامه نوشت: «بحران در سطح مالی و اقتصادی همچنان ادامه دارد و نرخ دلار بیش از هشت هزار و ۶۰۰ لیره لبنان رسیده که بر این اساس در آستانه ۹ هزار لیره قرار دارد و در صورت ادامه بحران تشکیل دولت طی ماه های آینده به ۱۰ هزار لیره نیز خواهد رسید.»

الدیار تاکید کرد: «بحران کرونا نیز مزید بر علت شده و شمار مبتلایان همچنان رکورد را ثبت می‌کند تا آنجا که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده و برخی از بیماران درب بیمارستان‌ها ‌یا در منازل جان  می‌دهند.»

روزنامه الجمهوریه نیز گزارش داد که صحنه داخلی در بالاترین سطح تنش و اضطراب است. هر نوع انگیزه اطمینان خاطر از بین رفته و در مقابل هر نوع عاملی برای ترس و نگرانی موجود است.

الجمهوریه نوشت: «به نظر می رسد طبقه حکام از خدمت غایب است ‌و مؤلفه‌های سیاسی کاملا مفقود هستند، مسئولان از مسئولیت شانه خاله کرده و یکدیگر را متهم می‌کنند.»

روزنامه االواء نیز نوشت: «لبنان زیر ‌بار بحران‌های بی‌شماری که با هر نوع چرخش محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به سرعت تکثیر پیدا می‌کنند، در حال جان دادن است.»

این روزنامه به نقل از «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان تاکید کرد که  که زمان آزادسازی تثبیت نرخ لیره لبنان و رفتن به سمت دلار شناور با توجه به نیاز بازار ارز فرا رسیده است.

روزنامه مذکور پیامدهای خطرناک چنین اقدامی در سایه غیاب دولتی توانمند در ایجاد یک راه‌حل اقتصادی یا دریافت کمک بین‌المللی را گوشزد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز