خبرگزاری کار ایران

تاکید پادشاه اردن بر ضرورت و محوری بودن مسئله فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۹۰۶

پادشاه اردن به مناسبت روز همبستگی با مردم فلسطین پیامی را به رئیس کمیته پی گیری حقوق مسلم و غیر قابل ملت فلسطین ارسال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، «عبدالله دوم»، پادشاه اردن به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در ۲۹ نوامبر پیامی را به «شیخ نیانگ»، رئیس کمیته پیگیری حقوق مسلم و غیرقابل تصرف ملت فلسطین در سازمان ملل ارسال کرد. 

پادشاه اردن در این پیام بر محوری بودن مسئله فلسطین و اهمیت ادامه تلاش‌ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر که ملت‌ها آن را پذیرفته و مبتنی بر قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، تاکید کرد.

عبدالله دوم نوشت: «وظیفه همه ماست که از تلاش‌ها در راستای تحقق صلح و حرکت به سمت مذاکرات مستقیم و جدی بر اساس راهکار دو کشوری مبتنی بر قانونی بین‌المللی حمایت و اقدامات یک‌جانبه اسرائیل مانند شهرک‌سازی، تلاش برای الحاق اراضی فلسطین و تغییر واقعیت مسجد الاقصی  را که همه فرصت‌های صلح را تخریب و جنگ را شعله‌ور می‌کند، متوقف کنیم.»

وی تاکید کرد که قدس شریف و مقدسات آن محور تلاش و اهتمام ما بوده و باقی خواهد ماند و اردن با هماهنگی مسئولان در تشکیلات فلسطین و حمایت کمیته حقوق غیر قابل تصرف مردم فلسطین این مسئولیت را به عهده گرفته و برای تثبیت پایداری و مقابله با هر نوع تلاشی برای تحمیل واقعیت جدید در شهر قدس  فعالیت می کند. 

پادشاه اردن همچنین بر اهمیت حمایت از ادامه فعالیت «آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» (اونروا) تا زمان دستیابی به راهکار عادلانه و فراگیر و حفظ حقوق مردم فلسطین از جمله حق بازگشت و جبران خسارت آوارگان فلسطینی تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به نیاز بخش بهداشت و آموزش در سایه شیوع پاندمی کرونا هشدار داد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز