خبرگزاری کار ایران

اصلاح قانون کار ایتالیا به اعتراض کارگران ایتالیایی منجر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۸۸۷

«اعتراض اعتصاب کنندگان به ویژه به قانونی است که اخراج کارکنان را تسهیل می‌کند و حقوق افراد بیکار را کاهش می‌دهد / این قانون که پارلمان ایتالیا هفته گذشته آنرا تصویب کرد اخراج و استخدام کارکنان توسط شرکت‌ها را تسهیل می‌کند».

به دنبال اعتراض مردم ایتالیا به طرح اصلاحات در بازار کار این کشور، کارکنان بخش‌های خصوصی و دولتی ایتالیا از روز جمعه اعتصاب کرده‌اند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، این اعتصاب اقدامی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت ماتئو رنزی است، اعتراض اعتصاب کنندگان به ویژه به قانونی است که اخراج کارکنان را تسهیل می‌کند و حقوق افراد بیکار را کاهش می‌دهد.

اصلاحات در بازار کار به عامل خشم مردم ایتالیا تبدیل شده است. قانونی که پارلمان ایتالیا هفته گذشته تصویب کرد اخراج و استخدام کارکنان توسط شرکت‌ها را تسهیل می‌کند. این دستور العمل ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا برای مقابله با بیکاری‌های گسترده است.

اما از دیدگاه مردم ایتالیا این اصلاحات هیچ تغییری در اوضاع اقتصادی این کشور ایجاد نمی‌کند، یکی از معترضان به این طرح می‌گوید ما کار می‌خواهیم. ما از حقوق خود محروم می‌شویم. ما خواهان حقوق خود و دموکراسی هستیم، مرد دیگری می‌گوید این مردان هیچ کاری نمی‌کنند. تنها وعده می‌دهند. تنها حرف می‌زنند.

اتحادیه‌ها می‌خواهند به رنزی نشان دهند که هنوز وجود دارند و همه توان خود را برای مقابله با این اصلاحات در بازار کار به کار گرفته‌اند.

نخست وزیر ایتالیا که در ترکیه به سر می‌برد اعلام کرد تحت تاثیر فشار‌ها قرار نمی‌گیرد و کشورش را اصلاح خواهد کرد. این پاسخی واضح به اتحادیه‌ها و بروکسل است.

در اعتراض‌های روز گذشته معترضان در میلان با نیروهای پلیس درگیری اندکی داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز