خبرگزاری کار ایران

ربیعی در دیدار با وزیر کار قطر:

درخواست تسهیل شرایط ارسال درآمد کارگران ایرانی شاغل در قطر

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۲۱

«این نیروها در بخش های مختلف از خدمات تا مهندسی، پرستاری و پزشکی، کارگران نیمه ماهر و ماهر آماده کار در کشور شما فعال هستند و دو کشور می توانند در این زمینه به همکاری بیشتر ادامه دهند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با وزیر کار قطر دیدار کرد وبا اشاره به تشکیل کمیته مشترک برای پیگیری مفاد تفاهم نامه قبلی و انجام مفاد صورتجلسه مشترک جدید، از اعزام نیروی کار ایرانی به کشور قطر خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی روز سه شنبه با عبدالله بن صالح الخلیفی وزیر کار قطر تفاهم نامه مشترک همکاری در زمینه های مختلف مربوط به اعزام نیروی کار، آموزش های فنی و حرفه ای، بهداشت و درمان امضا کردند.

در این دیدار مقرر شد کمیته مشترکی به ریاست معاونین هر دو وزیر در امور بین الملل تشکیل و از این طریق پیگیری مفاد تفاهم نامه صورت پذیرد.

ربیعی در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن سفر وزیر کار قطر به ایران گفت: رسانه ها نیز به سفر شما با اهمیت نگاه می کنند.

وی با اعلام تمدید تفاهم نامه پیشین بین وزرای کار دو کشور و مشخص کردن بخش های همکاری های جدید، اظهار داشت: خود یادداشت تفاهم نامه علامت خوبی برای کشور ما و باعثدلگرمی ملت هاست.

وی افزود: خوشبختانه نیروی کار ایران به طور عام تحصیلکرده هستند و از مهارت های خوبی برخوردارند و امیدوارم با اقداماتی که در حال انجام است بتوانیم زمینه های اشتغال را در کشور توسعه دهیم اما مازاد نیروی کار در ایران قابل توجه است و می توانند منشاء خدمات خوبی برای قطر باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این نیروها در بخش های مختلف از خدمات تا مهندسی، پرستاری و پزشکی، کارگران نیمه ماهر و ماهر آماده کار در کشور شما فعال هستند و دو کشور می توانند در این زمینه به همکاری بیشتر ادامه دهند.

ربیعی در این دیدار از همتای قطری خود خواست شرایط ارسال درآمد کارگران ایرانی مشغول کار در قطر به داخل کشور را تسهیل کند.

وی همچنین خواهان فعال شدن مرکز فنی و حرفه ای قطر شد و افزود: این مرکز می تواند خدمات ارزنده ای را در این کشور ارائه دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل تجارب در زمینه های تامین اجتماعی و بهزیستی اعلام و تصریح کرد: دو کشور به خصوص در زمینه تامین اجتماعی و بهزیستی می توانند همکاری های بسیار خوبی با هم داشته باشند.

ربیعی با اشاره به فعالیت های صنعتی گسترده شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی، تاکید کرد: با دیدار وزرای صنعت دو کشور همکاری های ما در بخش صنعتی نیز می تواند تداوم یابد.

وی همکاری در بخش های خدمات نفتی، فرودگاهی و ساختمانی را به عنوان بستر توسعه مناسبات مشترک دو کشور عنوان کرد و گفت: ما هم اکنون ۴ شرکت فعال ساختمانی در کشورهای تاجیکستان و گرجستان داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از داروی ایران در زیرمجموعه های تامین اجتماعی تولید می شود، افزود: بتازگی در آذربایجان کارخانه تولید دارو تاسیس کردیم و به اوکراین نیز صادرات داریم.

ربیعی تاکید کرد: بیشترین دانش فنی در ایران در بخش دارو و تامین اجتماعی است و ما در این زمینه حاضر به همکاری های مشترک هستیم.

وزیر کار قطر در این دیدار با تشکر از ربیعی برای ایجاد فرصت همکاری های مشترک دو کشور، گفت: من حامل سلام نخست وزیر قطر برای شما هستم و به شما می گویم که در سطح رهبری در قطر تمایل و تاکید زیادی برای گسترش روابط دو جانبه با ایران وجود دارد.

عبد الله بن صالح الخلیفی افزود: از آنجا که دولت قطر دولت جوانی است، ما با قوت و قدرت به دنبال همکاری های مشترک با شما در زمینه های آموزش فنی و حرفه ای و بهزیستی هستیم.

وی خواستار تشکیل یک تیم کاری با ایران برای بررسی استانداردهای بین المللی کار شد و افزود: ما در قطر در حال اصلاح قانون کار برای کارگران مهاجر هستیم به نحوی که حقوق کارگران اعزامی به قطر حفظ شود.

وزیر کار قطر ادامه داد: با اصلاح این قانون، دستمزد کارگران به بانک ها یا صرافی ها به صورت مستقیم به کشورهای مبداء واریز می شود.

وی افزود: دولت قطر اهتمام دارد که شهرک های مسکونی مخصوص کارگران ایجاد تا با این کار تبلیغات منفی علیه حقوق کارگران در قطر را خنثی کند.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته مشترک برای پیگیری موارد تفاهم نامه شد و افزود: اگر وزیر کار ایران موافقت کند تیمی از قطر برای کسب تجربه در زمینه بهزیستی و نگهداری از معلولین و فنی و حرفه ای وارد ایران شود که این موضوع مورد موافقت ربیعی قرار گرفت.

ربیعی در این دیدار با اعزام گروهی برای کسب تجارب در زمینه های درخواستی دولت قطر موافقت و آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای همکاری در زمینه تطبیق قوانین کار قطر با استانداردهای بین المللی کار اعلام کرد.

در ادامه این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تشکیل کمیته مشترک برای فعال کردن یادداشت تفاهم موافقت کرد و افزود: در همین سفر پایه های این کمیته را پایه گذاری می کنیم.

ربیعی تاکید کرد: مطمئن باشید نیروی کار اعزامی به قطر متناسب با نیازهای مهارتی طرف قطری انتخاب خواهند شد.

وی با اعلام همکاری های خوب ایران و تورین پیشنهاد همکاری مشترک بین ایران، قطر و تورین را در این دیدار مطرح کرد و خواستار استفاده از ظرفیت موجود همکاری ایران و تورین برای کشور قطر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز