خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار:

نیمی از ۲۱۵ میلیون کودک کار جهان، بیگاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۵۱

چکیده: «بیش از نیمی از کودکان کار " مجبور " به کار کردن در بد‌ترین اشکال کار کودک مانند بیگاری در محیط‌های خطرناک، برده داری یا انواع دیگر کار اجباری، فعالیت‌های غیر قانونی همانند قاچاق مواد مخدر و فحشا و همچنین شرکت در درگیری‌های نظامی می‌شوند.»

سازمان بین‌المللی کار در تازه‌ترین گزارش خود از وجود ۲۱۵ میلیون کودک کار در جهان خبر داد که نیمی از آنان در حال کار اجباری‌اند.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، سازمان جهانی کار(iILO) اعلام کرد: اکنون در سراسر جهان حدود ۲۱۵ میلیون کودک کار وجود دارند که بسیاری از آن‌ها تمام وقت مشغول به کارند. آن‌ها به مدرسه نمی‌روند و وقتی برای بازی کردن ندارند، یا این وقت بسیار کم است. بسیاری از آن‌ها تغذیه و مراقبت لازم را دریافت نمی‌کنند، آن‌ها شانس کودک بودن را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از آن‌ها مجبور به کار کردن در بد‌ترین اشکال کار کودک مانند بیگاری در محیط‌های خطرناک، برده داری یا انواع دیگر کار اجباری، فعالیت‌های غیر قانونی همانند قاچاق مواد مخدر و فحشا و همچنین شرکت در درگیری‌های نظامی می‌شوند.

گفتنی است، کنوانسیون‌های ۱۳۸ و ۱۸۲ سازمان جهانی کار به قصد پایان بخشی بر کار کودک فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز