خبرگزاری کار ایران

منتخب مردم دشتستان در دوره دهم مجلس:

ایجاد پژوهشگاه نخل از نیازهای مهم ما در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۴۰۸

منتخب مردم دشتستان در دوره دهم مجلس گفت: ایجاد پژوهشگاه نخل از نیازهای مهم ما در منطقه است و اگر به سرانجام برسد کار بزرگی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا بحرانی ظهر امروز در دیدار با منتخب مردم دشتستان در دوره دهم مجلس با اشاره به‌ضرورت انجام تحقیقات در بخش‌های کشاورزی استان به‌ خصوص در حوزه نخل و خرما گفت: دانشگاه پیام نور این امکان را دارد با ایجاد پژوهشکده نخل و خرما گام مؤثری در این حوزه بردارد.

وی افزود: می‌توان با راه‌اندازی چند گروه پژوهشی با نظارت و مشارکت اعضای هیأت علمی رشته کشاورزی دانشگاه پیام نور گام‌های تشکیل پژوهشکده نخل و خرما را برداشت و در کنار آن شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتباط با نخل و خرما نیز ایجاد شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر ادامه داد: ایجاد پژوهشکده نخل و خرما حق مردم دشتستان است که می‌توان با حمایت مسئولان این موضوع را به سرانجام رساند و در این راه طرح آمایش مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور فرصت مناسبی است برای دانشگاه تا بتوانند با فراغ بال بیشتری به مسائل مورد نیاز استان به شکل تخصصی‌تری ورود پیدا کند.

معاون دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز گفت: در طرح آمایش، برنامه پیشنهادی ما این است که دانشگاه پیام نور استان به سه قطب تقسیم شود که در شمال استان به بحث تجارت و بازرگانی، در بخش‌های مرکزی کشاورزی و در بخش جنوبی به مبحث تأثیرات توسعه صنعتی بر تغییرات شاخص‌های زندگی اجتماعی و فرهنگی منطقه پرداخته شود.

مهدی نامدارزادگان افزود: البته یکی از نیازهای این موضوع تقویت اعضای هیأت علمی در این سه قطب است تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

منتخب مردم دشتستان در دوره دهم مجلس نیز گفت: مبنای ابتکار و خلاقیت پژوهش است و این موضوع که دانشگاه پیام نور درصدد ایجاد پژوهشگاه مطابق با نیازهای استان است قابل تحسین است.

محمدباقر سعادت افزود: بوشهر در بسیاری از زمینه‌ها جزء اولین‌ها بوده مثل چاپخانه، راه‌آهن، مدرسه‌های نوین و ... و از داشته‌های فراوانی برخوردار بوده است و امیدواریم بتوانیم بوشهر را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی افزود: چرا محققان و پژوهشگران ما به بحث خرما و نخیلات توجهی نمی‌کنند و امروز درختان خرما در استان ما بهره‌وری لازم را ندارند و صنایع مرتبط با آن نیز توسعه نیافته است.

 سعادت تأکید کرد: ایجاد پژوهشگاه نخل از نیازهای مهم ما در منطقه است و اگر به سرانجام برسد کار بزرگی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز