خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد:

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و تاریخی با موضوع خلیج‌فارس

معاون آموزشی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: یکی از برنامه‌های مهم امسال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال جاری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و تاریخی، سیمنارها با موضوع خلیج‌فارس است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر؛ محمدرضا واعظ‌مهدوی ظهر امروز در همایش خلیج‌فارس رویشگاه تمدن که در سالن اجتماعات دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز نام و آوازه خلیج‌فارس با همین نام در تمام اسناد و مراکز مهم بین‌المللی می‌درخشد و با توجه به اهمیت آن به یکی از مهم‌ترین مناطق جهان تبدیل شده است.

وی بیان کرد: با وجود منابع عظیم نفت، گاز در خلیج‌فارس، بسیاری از کشور به دنبال تسلط بر این منطقه هستند و به روش‌های مختلف از جمله انتخاب نام جعلی درصدد هستند تا خلیج‌فارس را مال خود کنند.

معاون آموزشی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: در کنار اهمیت اقتصادی خلیج‌فارس، در عرصه مناسبات سیاسی نیز بسیاری از کشورها در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

واعظ‌مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: فرهنگ پرداخت مالیات در کشور توسعه می‌یابد، چراکه دیگر به درآمد نفتی نمی‌توان اعتماد کرد و برای اداره کشور باید درآمد مالیاتی افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه تصریح کرد: 6 محور برای ارتقای فرهنگی بر اساس سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی‌ شده که شامل استقلال و وطن‌پرستی، ایثار و خود گذشتگی، فرهنگ تولید و تلاش، کار و آموزش، صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف و فرهنگ پرداخت مالیات است.

وی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های از برنامه‌های مهم امسال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال جاری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و تاریخی، سمینارها با موضوع خلیج‌فارس است.

واعظ‌مهدوی گفت: استان بوشهر با قرار گرفتن در مرز دریایی خلیج‌فارس و داشتن بیشترین مرز دریایی با این منطقه به استانی مهم و استراتژیک تبدیل‌ شده است و وجود تأسیسات عظیم نفت و گاز در عسلویه و در همسایگی خلیج‌فارس  بوشهر را به استانی بین‌المللی تبدیل کرده است.

وی افزود: خلیج‌فارس هویت ایران است و در اسناد تاریخی دنیا می‌بینیم نام خلیج‌فارس را با همین نام می‌شناسند و باید به این تاریخ کهن و هویت ملی خود افتخار کنیم.

معاون آموزشی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: با توجه به اهمیت استان بوشهر از نگاه اقتصادی و فرهنگی، باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی استان بوشهر با نگاه مقابله با تهاجم فرهنگی کرد.

کد خبر : ۳۶۶۴۴۰