خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر بوشهر خبر داد

اختصاص 55 میلیارد ریال به بافت تاریخی بوشهر در سال 95

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از تخصیص 55 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری و اداره‌ کل راه و شهرسازی استان به بافت تاریخی بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالخالق برزگرزاده صبح امروز در نشست هم‌اندیشی بافت تاریخی بوشهر که در محل شورای اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بافت تاریخی 38 هکتاری بوشهر شناسنامه هویتی و تاریخی این بندر است که احیا، مرمت و رونق آن مشارکت و حمایت همه را نیاز دارد.

وی افزود: احیای این بافت یکی از دغدغه‌های جدی اعضای شورای شهر است و با توجه به اینکه این بافت هویت شهر بوشهر است، شورا برای نوسازی و احیای بافت تخفیف‌هایی از 40 تا صد درصد در نظر گرفته است.

برزگرزاده گفت: اختصاص 55 میلیارد ریال از سوی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی برای عمران و مبلمان شهری بافت قدیم بوشهر می‌تواند باعث دمیدن روح جدید در این بافت شود.

رئیس شورای شهر بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز باید در قبال بافت تاریخی بوشهر احساس مسئولیت بیشتری کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اعمال معافیت‌های 10 تا صد درصدی در بافت از ساکنین بافت و متقاضیان سرمایه‌گذاری درخواست کرد برای بهسازی املاک خود و سرمایه‌گذاری از فرصت بسیار خوبی که ایجادشده استفاده کنند.

برزگرزاده در پایان از ارائه پیشنهاد‌های این نشست هم‌اندیشی در زمینه مدیریت بافت و تخصیص اعتبار سالیانه در بودجه به استاندار با توجه به دغدغه وی در این زمینه خبر داد.

کد خبر : ۳۶۱۳۹۱