خبرگزاری کار ایران

در آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی؛

گلزار شهدای بوشهر غبارروبی شد

هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری، عصر امروز با غبارروبی از گلراز شهدای «بهشت صادق» بوشهر آغاز شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان این‌که فلسفه وجودی هنر برگرفته از رشادت و ایثارگری شهدا است گفت: شهدا با هنرمندی خود این انفلاب را بیمه کردند. یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پاسداشت مقام این شهیدان است و ما در این روز برای مبارزه با استکبار جهانی و تهاجم و شبیخون فرهنگی با شهدا تجدید میثاق می‌کنیم.

سیدزاده افزود: در آغاز این رویداد، یاد و نام هنرمندان شهید به‌ویژه شهید سیدمرتضی آوینی را گرامی می‌داریم. این شهید والامقام، پرچمدار هنر انقلابی ماست و به پاسداشت ایثارگری  این شهید هنرمند، هفته هنر انقلاب با سالروز شهادت وی آغاز می‌شود.

این مراسم با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرود توسط گروه «رزم‌آوران» سپاه امام صادق بوشهر آغاز شد. مراسم گلاب‌افشانی و غبارروبی مزار شهدا که محور این مراسم بود با شرکت هنرمندان انجام شد.

 اجرای نمایش خیابانی «یوسف» به کارگردانی محمد مظفری و بازیگری احمد قربانی، فرانک بلورزاده و رضا زیتونی از دیگر برنامه‌هایی بود که بعدازظهر امروز در گلزار شهدا انجام و پس از آن هنرمندان حاضر در مراسم با حضور در قطعه هنرمندان مزار آنان را غبارروبی کردند.

کد خبر : ۳۵۹۵۹۲