خبرگزاری کار ایران

به همت آموزش و پرورش دشتستان

برگزاری همایش «کره سبز» در دشتستان

همایشی با نام «کره سبز» صبح امروز در مدرسه ابتدائی ۲۲ بهمن سعدآباد و دبیرستان زینبیه با حضور رئیس محیط زیست شهرستان دشتستان، رئیس آموزش و پرورش، معاونان آموزش و پرورش منطقه سعدآباد و محیط زیست، بخشدار، و برخی فعالان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، در این همایش رئیس آموزش و پرورش ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز محیط زیست بیان داشت: بی‌گمان بزرگ‌ترین استراتژی برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، توسعه آموزش‌های زیست محیطی است.

محمد حاجب گفت: تا ما یاد ندهیم قطعا به وضعیت مطلوب نخواهیم رسید و حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی از مسیر آموزش امکان پذیر است و آموزش زیست محیطی باید از دانش آموزان آغاز شود.

حاجب خاطر نشان کرد که: دانش آموزان سکان دار کشور در آینده خواهند بود و محیط زیست و منابع طبیعی در رشد این آینده سازان اثرگذار است.

محمد حاجب در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: طبق استانداردهای جهانی، ارکان توسعه و پیشرفت هر کشور ۸ محور اصلی دارد که یکی از آن‌ها حفاظت از محیط زیست می‌باشد و عدم رعایت آن موجب تخریب آب، خاک، آلودگی‌ها و استفاده بی‌رویه از طبیعت، سلامت ما و جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: اهم مشکلات زیست محیطی که جهان با آن در آینده روبرو خواهد شد و یک چالش جدی برای انسانهاست، کمبود آب شیرین، زباله‌ها و کاهش شدید منابع زیرزمینی خواهد بود. بنابراین هدف آموزش و پرورش تربیت نسلی دوستدار محیط زیست برای امروز و شهروندی سالم و الگو برای نسل آینده می‌باشد.

رئیس آموزش و پرورش سعدآباد یادآور شد که در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با سازمان محیط زیست کشور و همکاری همه جانبه دولت تدبیر و امید بسته شده است که هدف آن تربیت و پرورش دانش آموزانی آگاه به مسائل زیست محیطی می‌باشد که از مدارس بخصوص دوره ابتدائی شروع می‌شود و در طی مدت زمان ۱۵ سال آینده نتیجه و ثمرهٔ آن را تحت لوای «شهروند دوستدار محیط زیست» خواهیم دید.

در پایان این مراسم میهمانان بهمراه دانش آموزان به دل طبیعت رفته و با کاشت نهال و جمع آوری زباله‌ها، آموزش حفاظت از محیط زیست را تمرین کردند.

کد خبر : ۳۵۴۵۹۸