خبرگزاری کار ایران

اجرای 500 هکتار درختکاری طی سال جاری در استان بوشهر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از اجرای 500 هکتار درختکاری طی سال جاری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا هوشنگ شریفی در آیین آغاز برنامه‌های هفته منابع طبیعی در دشتستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ درخت و درختکاری امر مهمی است و باید در این راستا بیش از گذشته فعالیت و تلاش کنیم.

وی از توزیع 30 هزار اصله نهال رایگان در استان بوشهر خبر داد و افزود: این تعداد نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی به صورت رایگان در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر توزیع می‌شود و امیدوار هستیم با توزیع رایگان نهال، شاهد نهادینه کردن فرهنگ درختکاری باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از اجرای 500 هکتار درختکاری در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان درختکاری طی سال جاری در 10 شهرستان استان بوشهر انجام گرفته است.

شریفی تصریح کرد: در منطقه گندم‌ریز دشتستان که با چاه‌کوتاه شهرستان بوشهر هم‌مرز هستند نیز 44 هکتار جنگل‌کاری شده که با این اقدام مهم، چاه‌کوتاه و گندم‌ریز به هم متصل شده‌اند و این امر برای تقویت خاک و همچنین تقویت سفره‌های زیرزمینی اهمیت زیادی دارند.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در امر درختکاری ابراز داشت: بدون تردید، دولت به تنهایی نمی‌تواند در درختکاری اقدام کند و نیازمند مشارکت مردم در این موضوع هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از اجرای 141 کیلومتر کمربند سبز در استان بوشهر خبر داد و گفت: این مهم موجب نشاط و سرسبزی مناطق مختلف استان شده و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

شریفی بیان کرد: اجرای 61 هزار هکتار ترسیب کربن در اراضی بخش شبانکاره در دشتستان نیز از جمله اقدامات مهمی است که با تلاش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شده است.

 

کد خبر : ۳۵۳۰۰۸