خبرگزاری کار ایران

تجلیل از پژوهشگران برتر استان بوشهر در شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری

شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری با حضورسالاری استاندار استان بوشهر و سایر مسولان استانی در سالن اجتماعات دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، استاندار بوشهر در این مراسم ضمن اشاره به تحولات اساسی و بسیار متمایز و متفاوت استان بوشهر نسبت به سایر استان ها در دهه های اخیر گفت: استان بوشهر بیشترین شهرت را در 40 یا 50 سال گذشته در حوزه بازرگانی داشته است. در عهد قاجار در حوزه بازرگانی استان بوشهر مهم ترین مرکز ورودی و خروجی کالا بوده است و نام بوشهر با حوزه بازرگانی پیوندی لاینفصل داشته است.

سالاری افزود: در حوزه صنعت می توانیم بگوییم بزرگ ترین تحول کشور در 40 سال اخیر در استان بوشهر اتفاق افتاده است و دو شاهکار صنعتی کشور بعد از انقلاب اسلامی که اول پارس جنوبی و دوم نیروگاه اتمی است هر دو در استان بوشهر واقع شده اند.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت حوزه های صنعت، آبزی پروری وکشاورزی استان بوشهر از پژوهشگران خواست بیشتر در این حوزه ها به پژوهش و تحقیقات بپردازند.

 ریاست دانشگاه خلیج فارس در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمد گویی به استاندار، مسولان استانی ، اساتید و دانشجویان گفت: در دنیا توسعه کشورها را مدیون یا حاصل تلاش و برنامه های کارآفرینانه می دانند و در اصطلاح کارآفرینان را موتور محرکه اقتصاد می نامند و اگر می خواهیم توسعه ملی اتفاق بیافتد دانشگاه ها نیز باید به سمت دانشگاه کار آفرین حرکت نمایند.

 مصلح افزود: محوری ترین مفهومی که می تواند دانشگاه کار آفرین را از دانشگاه های سنی نسل اول و  دوم متمایز کند محصول دانشگاه کارآفرین است. محصول دانشگاه کارآفرین یا خروجی آن به جای صرف فارغ التحصیلی که مدرک گرفته و می خواهد به دنبال شغل بگردد، تیم های کار آفرینی خواهند بود، یعنی عمدتا چیزی که از این دانشگاه ها خارج می شود بعنوان محصولی که به جامعه عرضه می شود، تیم های کارآفرینانه ای هستند که در قالب شرکت هایی که امروز به شرکت های دانش بنیان معروف هستند شکل می گیرند و با یک ایده تکنولوژیک که در دوره تحصیل بر روی آن کار کرده اند و آن ایده را تا مرحله اول تجاری سازی پیش  برده اند وارد بازار می شوند و فعالیت می نمایند.

وی خاطر نشان ساخت امسال از پژوهشگرانی تجلیل شده که طرح‌هایی را معرفی کرده و توسعه داده‌اند که ظرفیت تجاری‌سازی و صنعتی‌شدن، دارند.

در این مراسم از چهار پژوهشگر برتر استان بوشهر که جزء یک‌درصد دانشمندان برتر جهان هستند، نیز تجلیل شد. این چهار پژوهشگر دکتر پرویز ملک‌زاده در رشته‌ مهندسی مکانیک، دکتر خدابخش نیکنام و دکتر عبدالکریم زارع در رشته‌ شیمی محض و دکتر مجید اسدی در رشته طب هسته‌ای هستند که مقالاتشان از پرکاربردترین مقالات دنیا شده است.

لازم به توضیح است همزمان با شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاورد های پژوهش وفناوری نیز در دانشگاه خلیج فارس برگزار گردید.

گروه علوم پزشکی

  1. دکتر سینا دوبرادران
  2. حسین دارابی (دانشجو)

گروه فنی و مهندسی

  1. دکتر روح الله فاتحی*

*خانم محبوبه کیانی زاخردی (دانشجو)

گروه علوم پایه

  1. دکتر عبدالکریم زارع*

     *فریبا تخت آبنوس (دانشجو)

گروه علوم انسانی

  1. دکتر منیجه بحرینی زاده*

*آقای طالب ابراهیمی (دانشجو)

گروه کشاورزی

  1. دکتر رضا قربانی واقعی

* زینب باقری کاهکش (دانشجو)

گروه فناور برتر

  1. امین اخباری زاده ، عراقی و مهندس حسینی (شرکت گاز)
  2. ایوب دهقانی
  3. امین صفایی، مرجان جعفری و آرزو فیروزی

گروه پژوهشگر دستگاه اجرایی

  1. محمد جواد شعبانی
  2. جابر مظفری زاده
  3. حسین خلیفه

گروه سازمان پژوهنده برتر

1-شرکت گاز

  1. استانداری بوشهر
  2. اداره کل ورزش و جوانان
  3. سازمان راه و شهرسازی

دانشجو: مریم اکبری (پایان نامه برتر)

 دانش آموز : محمد رضا نفیسی ، شهریار میرزایی و محیا هدایت جو

پژوهشگران ویژه :

دکتر خدابخش نیکنام

دکتر عبدالکریم زارع

دکتر ملک زاده

دکتر مجید اسدی

کد خبر : ۳۳۰۲۹۲