خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل شرکت نفت و گاز پارس:

میزان پیشرفت فیزیکی فازهای ١٣ و ۱۹ پارس جنوبی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۱۲

در حال حاضر بخشی از گاز تولید شده در این پالایشگاه‌ها از فازهای ۶ تا ٨ پارس جنوبی گرفته و مابقی از چاه‌های دریایی خود این فازها تامین می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرحهای شرکت نفت و گاز پارس گفت: فاز ١٣ پارس جنوبی ٧٢ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سید مرتضی الهی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که پالایشگاه‌های فازهای ١۶ و ١٥ و ١٢ به پالایشگاه فازهای ٨ و ٧ و ۶ متصل شده‌اند، گفت: در حال حاضر بخشی از گاز تولید شده در این پالایشگاه‌ها از فازهای ۶ تا ٨ پارس جنوبی گرفته و مابقی از چاه های دریایی خود این فازها تامین می‌شود.

وی همچنین در باره فازهای ١٨ و ١٧ گفت: هم اکنون نخستین ترین(ردیف) این فازها آماده شیرین سازی بوده و همزمان سکوی ١٨A بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به یکی از واحدهای پالایشگاهی فازهای ١۶ و ١٥ وصل شده است.

الهی در مورد ظرفیت کنونی و پیشین تولید در میدان پارس جنوبی، گفت: با محاسبه محقق شدن ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز در زمستان امسال و ١٠ فاز قبلی که در مدار بوده اند، تولید گاز غنی پارس جنوبی به ٣٨٠ میلیون مترمکعب در روز می رسد، در حالی که این میزان پارسال حدود ٢٨٠ میلیون مترمکعب بود، البته در سالهای گذشته به ویژه در زمستان بیش از این میزان برداشت داشته‌ایم.

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس گفت: فاز ١٣ با پیشرفت ٧٢ درصد، فاز ١۴ با ٥٧ درصد، فاز ١٩ با ٨۴ درصد، فازهای ٢١ و ٢٠ با ٧٠ درصد و فازهای ٢۴ و ٢٣ و ٢٢ با ٧۴ درصد پیشرفت، روند خوبی را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: فاز ١٩ در میان این فازها پیشرو بوده و امیدواریم تا زمستان سال آینده در مدار قرار گیرد، زیرا خط لوله و حفاری‌های چاه‌های فاز ١٩ به پایان رسیده و پالایشگاه آن نیز بیش از ٨٠ درصد پیشرفت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز