خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان بوشهر پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۰۴

وی بیان کرد: با تصویب منطقه آزاد در مجلس به دولت اجازه ایجاد آن در استان بوشهر داده می‌شود ولی محدوده جغرافیایی آن مشخص نمی‌شود ضمن اینکه منطقه آزاد برای کارکرد موفق، باید ساحلی در نقطه صفر مرزی و بندری باشد که پس از مصوبه مجلس این مهم قابل طرح است.

استاندار بوشهر گفت: ۷۵ درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر به میزان ۸۷۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری سه شنبه شب در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر با تسلیت سوگواری دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: لازم است از همه گروه‌ها و طیف‌ها و اصناف به ویژه رسانه‌ها که فضای همدلی و کمک برای توسعه و پیشرفت استان را فراهم کرده‌اند تقدیر کنیم و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و با وحدت و همدلی شاهد اعتلای روزافزون استان در تمام عرصه‌ها باشیم.

وی به تشریح وضعیت توسعه استان بوشهر پرداخت و افزود: طرح‌های بسیار خوبی را در راستای توسعه استان بوشهر در دستور کار داریم که طرح منطقه آزاد یکی از این طرح‌ها است.

استاندار بوشهر ادامه داد: مصوبه دولت را در زمینه منطقه آزاد بوشهر گرفته‌ایم و در انتظار طرح آن در مجلس هستیم که بر این اساس، مجوز ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان بوشهر داده می‌شود.

وی بیان کرد: با تصویب منطقه آزاد در مجلس به دولت اجازه ایجاد آن در استان بوشهر داده می‌شود ولی محدوده جغرافیایی آن مشخص نمی‌شود ضمن اینکه منطقه آزاد برای کارکرد موفق، باید ساحلی در نقطه صفر مرزی و بندری باشد که پس از مصوبه مجلس این مهم قابل طرح است.

دکتر سالاری با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری برای استان بوشهر تاثیر گذار است گفت: برای اینکه چطور از این امکان استفاده شود نیازمند مشارکت و اظهار نظر همه صاحبان فن هستیم که در این ارتباط نشست هم اندیشی با حضور استادان دانشگاه و فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

استاندار بوشهر افزود: مصوبه هیات دولت برای ایجاد منطقه آزاد در کارگروه تخصصی، شورای عالی مناطق آزاد و هیات وزیران در سه ماه گرفته شد و موافقت مجلس با این مصوبه نیز به کمک، تعامل و همدلی جمعی بستگی دارد.

دکتر سالاری در ارتباط با وضعیت راه‌آهن نیز بیان داشت: اجرای راه‌آهن یکی از مطالبات اساسی مردم استان است که پیگیری‌های زیادی را داشته‌ایم و قو‌ل‌هایی را گرفته‌ایم و آخرین مصوبه هم در مرز ترک تشریفات این پروژه است که به صورت فاینانس اجرا می‌شود.

تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بنادر استان بوشهر

وی همچنین از توسعه بنادر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تفاهم نامه و قراردادهای بسیار مهمی امضا شده که در مجموع ۳۲۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها اختصاص می‌یابد که تاکنون این میزان اعتبار برای اجرای طرح ملی در استان بوشهر بی‌نظیر بوده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: سه مصوبه با تخصیص اعتبار سه هزار و۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه بندر بوشهر در کرانه جزیره نگین، پایانه تخصصی و یک پرژوه دیگر با حضور معاون وزیر راه رسیمت یافته و پیش‌بینی می‌شود بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

توسعه صنایع پایین‌دست نفت و گاز در شمال استان بوشهر

استاندار بوشهر توسعه محورهای ارتباطی را از زیرساخت‌های توسعه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: بزرگراه بوشهر - شیراز در قالب چهار بانده کردن جاده فعلی در دستور کار است و پیمانکار اجرای قطعات باقیمانده این پروژه در حوزه استان بوشهر از دالکی تا کنارتخته تا پایان امسال انتخاب و به مدت دو سال اجرایی خواهد شد.

وی گفت: آزاد راه بوشهر - شیراز نیز نیازمند تامین اعتبار است که وزارت راه و شهرسازی برای تامین ۳۰درصد اعتبار این پروژه مشارکت می‌کند و مابقی از طریق مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها باید تامین شود.

دکتر سالاری از اجرای منطقه آزاد شمال استان بوشهر خبر داد و اذعان داشت: صنایع پائین دست نفت و گاز در این منطقه توسعه خواهد یافت که نقش بسیار مهمی در توسعه اشتغال و درآمدزایی خواهد داشت.

اجرای دهکده گردشگری در حاشیه بزرگراه امام علی(ع)

استاندار بوشهر تاکید کرد: در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) بوشهر نیز طرح‌های بسیار خوبی اجرا خواهد شد که پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه برای اجرای دهکده گردشگری در این منطقه اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد: اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما مطرح است و نیاز است که از ظرفیت‌های استان بوشهر به خوبی برای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

اختصاص ۱۸۳ میلیارد تومان از منابع در اختیار وزارتخانه‌ها به استان بوشهر

وی به وضعیت اعتبارات استان اشاره کرد و اظهار داشت: از محل منابع مالی در اختیار وزارتخانه‌ها، در هشت ماهه امسال ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

‌دکتر سالاری بیان داشت: تا پایان سال مالی ۹۱، حدود ۳۸ میلیارد تومان، تا پایان سال مالی ۹۲، حدود ۹۲ میلیارد تومان به استان بوشهر اختصاص یافته اما این رقم در هشت ماهه نخست امسال ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: اعتبار مصوب استان بوشهر در سال ۹۱ حدود ۵۳۰ میلیارد تومان بود که ۳۰۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافت، در سال ۹۲ در مجموع ۶۱۹ میلیارد تومان مصوب داشتیم که ۴۷۷ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای سال جاری در هشت ماهه یک‌هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۸۳۷ میلیارد تومان نقدینگی وارد استان بوشهر شده که دو برابر سال گذشته است.

اجرای ۲۷۸۹ پروژه عمرانی در استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: دو هزار و ۷۸۹ پروژه عمرانی در استان در دست اجرا داریم که یک‌هزار و ۲۶۵ پروژه به پایان رسیده و برای تسویه مالی این تعداد پروژه به اتمام رسیده به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

دکتر سالاری بیان کرد: یک‌هزار و ۵۲۴ پروژه باقیمانده در استان داریم که برای این تعداد پروژه ۶۴۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌دهیم که عمده این اعتبار برای پرداخت مطالبات است.

وی ادامه داد: در مجموع برای مطالبات پروژه‌های تمام شده و در دست اجرا یک‌هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که امیدواریم این میزان را به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.

استاندار بوشهر گفت: برای اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۹۱ حدود ۲۸ میلیارد تومان، در سال ۹۲ نیز ۳۱ میلیارد تومان و برای سال ۹۳، بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم.

کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از دغدغه‌های مدیران استان است

دکتر سالاری کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را از دغدغه‌های مهم مدیران استان بوشهر عنوان کرد و یادآور شد: فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار نیازمند فرایند و رونق اقتصادی است که زمینه های تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: سیاست ایجاد منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان، تعامل با سازمان انرژی اتمی و نفت، راه آهن و آزاد راه برای رونق اشتغال است.

فضای همدلی و کمک به مسیر توسعه و پیشرفت در استان بوشهر فراهم است

دکتر سالاری گفت: فضای همدلی و کمک به مسیر توسعه و پیشرفت در استان بوشهر فراهم است که این امر رسالت ما را برای خدمت و اجرای سیاست‌های دولت سنگین‌تر می‌کند.

وی مطالبه گری را حق همه مردم دانست و افزود: فضای آرامش و اظهارنظر آزاد، ارایه نقد و پیشنهاد در فضای و شرایط منطقی نیاز اولیه رشد و توسعه هر جامعه‌ای است.

استاندار بوشهر یادآور شد: هیچ وقت در صدد محدود کردن هیچ رسانه‌ای بر نیامده‌ایم و نسبت به نظرها، پیشنهادها و نقد ها بی‌تفاوت نیستیم.

وی گفت: همه تلاش ما این است که در حوزه برنامه‌ریزی نظر حداکثری جامعه گرفته شود که یکی از شیوه‌ها و مکانیزم‌های تحقق این مهم انجام سفرهای شهرستانی و بخشی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز