خبرگزاری کار ایران

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در عسلویه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۳۲

شاپور رستمی بر لزوم توسعه و افزایش تجهیزات امدادی در ابعاد گوناگون زمینی و هوایی در پارس جنوبی تاکید کرد و بیان داشت: استقرار بالگرد آتش‌نشان با قابلیت پرواز در شب باید توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین شود.

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در عسلویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، معاون عمرانی استاندار بوشهر دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در عسلویه اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی یکی از مناطق بسیار مهم و استراتژیک کشور است که بخش قابل توجهی از انرژی در این منطقه تولید می‌شود.

شاپور رستمی بر لزوم توسعه و افزایش تجهیزات امدادی در ابعاد گوناگون زمینی و هوایی در پارس جنوبی تاکید کرد و بیان داشت: استقرار بالگرد آتش‌نشان با قابلیت پرواز در شب باید توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه ساختمان‌های بلندی در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس وجود دارد، لازم است که این سازمان نسبت به تامین پله بالابر با ارتفاع ۷۰ متر اقدام کند تا شاهد شرایط ایمن‌تری باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید اقدامات مناسبی برای تجهیز شهرداری‌های استان بوشهر به ویژه مناطق جنوبی استان هم‌جوار پارس جنوبی به خودروهای پیشرفته اطفای حریق انجام شود تا عملکرد بهتری را در زمان حوادثشاهد باشیم.

رستمی همچنین بر لزوم افزایش مانورها و برنامه‌های ایجاد آمادگی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری مانورها باعثمی‌شود تا در زمان بروز خطر شاهد عملکرد بهتر و امداد رسانی مناسب‌تری باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: حادثه آتش‌سوزی برج شهید تندگویان در عسلویه، آتش‌سوزی در ارتفاع بالا باعثشد تا کار برای امدادگران و نیروهای آتش‌نشانی سخت شود که این موضوع باعثبروز مشکلاتی شد.

ارتفاع بالای برج شهید تندگویان عامل عدم مهار آتش بود

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر نیز گفت: ارتفاع بالای برج شهید تندگویان عامل عدم مهار آتش بود.

کاظم مرادی اظهار داشت: آتش‌سوزی در ساختمان ۱۵ طبقه شهید تندگویان پارس جنوبی از ساعت ۲۲ آغاز شد که باعثبروز خساراتی بالایی شد.

وی با اشاره به حضور امدادگران و ماشین‌های آتش نشانی بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی در این منطقه، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌های مهار نشدن آتش ارتفاع بالای این ساختمان بود که کار را بسیار سخت کرده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به وسعت آتش‌سوزی در این ساختمان، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، آتش‌سوزی ساعت شش به پایان رسید که کار کارشناسی برای بررسی ابعاد مختلف وقوع این آتش‌سوزی و میزان خسارات وارده در دست انجام است.

وی با اشاره به خسارات وارد شده به این ساختمان، اذعان داشت: طبقه اول تا ششم این ساختمان بین ۱۰ تا ۶۵ درصد خسارت دیدند که البته خسارت‌های طبقات اول تا پنجم کمتر بود.

مرادی با اشاره به اینکه طبقات هفتم تا چهاردهم ۱۰۰ درصد دچار آتش‌سوزی و خسارت شده است، تصریح کرد: باید تمهیدات لازم برای تکرار چنین حوادثی اندیشیده شود و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر ادامه داد: باید برنامه‌هایی همچون آموزش، پیش آگاهی و اطلاع رسانی، آمادگی در دستگاه‌های عملیاتی و امدادی ایجاد شود تا در زمان بروز بحران شاهد بهترین عملکرد باشیم.

هشت طبقه از برج شهید تندگویان در آتش سوخت

مدیر بحران منطقه ویژه پارس جنوبی نیز گفت: هشت طبقه از برج شهید تندگویان پارس جنوبی به‌طور کامل سوخت.

حسن آخوندی اظهار داشت: متاسفانه شب گذشته شاهد بروز حادثه دلخراشی در عسلویه بودیم که باعثبروز مشکلات جدی برای برج تندگویان شد.

وی ادامه داد: پس از وقوع حادثه و اطلاع از وقوع این آتش‌سوزی، نیروهای امدادی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند و تلاش برای مهار و اطفای حریق در این زمینه با بسیج همه امکانات و تجهیزات آغاز شد.

مدیر بحران منطقه ویژه پارس جنوبی به وضعیت خسارات این آتش‌سوزی اشاره کرد و بیان داشت: طبقات مختلف این ساختمان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شدند که طبقات هفتم تا چهاردهم به صورت کامل در آتش سوخت.

وی همچنین از ورود خسارت ۱۰ تا ۶۵ درصدی به طبقات اول تا ششم این ساختمان خبر داد و اذعان داشت: یکی از مهمترین مشکلات در زمینه اطفای حریق، ارتفاع بلند این برج بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز