خبرگزاری کار ایران

ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۸۱

کسب مهارت های کاربردی از مولفه های مهم اشتغال پایدار در کشور است و قشر تحصیل‌کرده نیز باید به سطحی از دانش برسند که بتوانند تئوری های علمی که در کلاس‌های درس و دانشگاه فرا گرفته اند در محیط کار به منصه ظهور برسانند.

رئیس هیات امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آئین افتتاح ساختمان جدید این دانشگاه گفت: مراکز علمی کاربردی بازوان توانمند و کلید ایجاد اشتغال پایدار در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی علسویه، ظهر امروز با حضور رییس هیات امنای این دانشگاه، معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، امام جمعه عسلویه و برخی دیگر از مسوولان شهرستان عسلویه افتتاح شد.

مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و رییس هیات امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی عسلویه، در آیین افتتاح ساختمان این دانشگاه با تاکید بر جایگاه مهم علم و دانش گفت: تفاوت و برتری انسان بر سایر موجودات زنده قدرت اندیشه و علم آموزی او است که اگر این امر منجر به ایمان و بندگی انسان شود او را از فرشتگان بالا می برد و اگر منجر به نادانی و یا کبر و غرور شود او را از همه موجودات پست تر می کند.

رییس هیات امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی عسلویه ادامه داد: به گفته دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری، اگر ما نخواهیم با خیل عظیم فارغ التحصیاان بیکار در کشور مواجه شویم، لازم است دانشگاه ها را مساله محور و مهارتی کنیم که در این زمینه نیز دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل طراحی مناسب رشته های دانشگاهی با نیاز کشور از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

یوسفی با بیان اینکه فراهم آوردن زمینه ایجاد اشتغال پایدار در کشور از اولویت‌های اساسی دولت یازدهم است، گفت: کسب مهارت های کاربردی از مولفه های مهم اشتغال پایدار در کشور است و قشر تحصیلکرده نیز باید به سطحی از دانش برسند که بتوانند تئوری های علمی که در کلاس ‌های درس و دانشگاه فرا گرفته اند در محیط کار به منصه ظهور برسانند.

وی خواستار پرداختن رسانه های جمعی برای تغییر نوع نگرش خانواده ها و افراد تحصیلکرده و سوق دادن آنان به مهارت های آموزشی شد و گفت: با توجه به تحولات روز بازار کار در ایران و جهان باید نوع نگاه به مقوله علم و دانش نیز تغییر یابد و برای رسیدن به اشتغال پایدار در کشور هیچ راه میان بری جز کسب علم و دانش و در ادامه آن مهارت آموزی وجود ندارد.

ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان مطنقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینی به مساحت ۴۲۳۳ متر است و هم اکنون دارای ۳۵۰۰ دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز