خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

اراضی پرورش میگو در سواحل استان بوشهر افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۳۷

استاندار بوشهر از افزایش دو برابری اراضی پرورش و تولید میگو در استان بوشهر خبر داد و افزود: با واگذاری اراضی ساحلی کارشناسی شده و اجرای زیرساخت‌های آنها پرورش و تولید میگو در استان بوشهر به دو برابر تولید فعلی افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر از افزایش اراضی پرورش میگو در سواحل استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری صبح امروز در بازدید از اراضی ساحلی منطقه دلوار با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه آبزی‌پروری است اظهار داشت: استان بوشهر دارای اراضی ساحلی متنوعی است که بخشی از این سواحل به پرورش آبزیان به ویژه میگو اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ساحلی دلوار دارای ظرفیت مهمی در آبزی‌پروری است تصریح کرد: اکنون بخشی از اراضی ساحلی این منطقه به امر پرورش میگو اختصاص دارد که با توجه به ظرفیت بالای این منطقه ساحلی، اراضی پرورشی آن افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر از افزایش دو برابری اراضی پرورش و تولید میگو در استان بوشهر خبر داد و افزود: با واگذاری اراضی ساحلی کارشناسی شده و اجرای زیرساخت‌های آنها پرورش و تولید میگو در استان بوشهر به دو برابر تولید فعلی افزایش می‌یابد.

نقش موثر پرورش میگو در اشتغال و رونق اقتصادی بوشهر

سالاری با اشاره به نقش موثر پرورش میگو در اشتغال و رونق اقتصادی بوشهر خاطرنشان کرد: توسعه اراضی پرورش میگو نه تنها در توسعه استان موثر است بلکه اثرگذاری مهمی در فراهم کردن زمینه اشتغال و رونق استان دارد.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران حوزه پرورش آبزیان در استان بوشهر پشتیبانی و حمایت می‌شود بیان کرد: سرمایه‌گذاران پرورش آبزیان در استان بوشهر باید چرخه کامل تولید، فرآوری و صادرات میگو در قالب یک طرح اجرا کنند.

استاندار بوشهر از اجرای طرح‌های صنایع فرآوری آبزیان در شهرک‌های صنعتی مناطق همجوار پرورش میگو خبر داد و گفت: در اجرای طرح‌های پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر، صنایع فرآوری میگو از جمله سردخانه، کارگاه تولید غذای میگو و واحد عمل آوری وبسته‌بندی ایجاد می‌شود.

تولید میگو در استان بوشهربه ۱۵۰ هزار تن در سال می‌رسد

مدیر کل شیلات استان بوشهر نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهم پرورش آبزیان در سواحل استان بوشهر تولید میگو در این استان سالانه به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.

حسین بهمنیاری با بیان اینکه دلوار دارای ظرفیت مهمی در پرورش آبزیان است گفت: اکنون اراضی پرورشی میگو در دلوار ۴۴۰ هکتار است که با توجه به وجود ظرفیت‌های پرورش آبزیان، اراضی پرورشی در دلوار با چندین برابر افزایش می‌یابد.

شناسایی ۵ هزار هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو در دلوار

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو در دلوار شناسایی شده افزود: استاندار بوشهر در بررسی وضعیت این اراضی، بر بررسی کارشناسانه این اراضی برای توسعه پرورش این آبزی تاکید کرد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۴ هزار و ۴۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به اراضی پرورش اختصاص دارد خاطرنشان کرد: ۸ هزار هکتار اراضی مناطق ساحلی شهرستان‌های گناوه و دیلم برای پرورش میگو بررسی شده که مراحل واگذاری آن به سرمایه‌گذاران در دست اجرا است.

بهمنیاری با اشاره به اینکه میزان اراضی پرورش میگو در دلوار به ۱۰ برابر افزایش می‌یابد اضافه کرد: اراضی پروش میگو از۴۴۰ هکتار اراضی فعلی به ۴هزار و ۷۴۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: عملیات واگذاری اراضی برای پرورش آبزیان تا دو هفته آینده به سرمایه‌گذاران این حوزه واگذار می‌شود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از تولید ۱۱ برابری میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید میگو از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن فعلی به ۱۵۰ هزار تن در یک برنامه ۵ ساله افزایش می‌یابد.

بهمنیاری با بیان اینکه نحوه سرمایه‌گذاری در اراضی پرورش میگو تغییر کرده است افزود: همزمان با عملیات زیرساخت پرورش میگو، سرمایه‌گذاران ذیربط باید ساخت صنایع وابسته پرورش میگو از جمله مراکز عمل‌آوری، تکثیر، کارخانه تولید غذا، سردخانه و بسته بندی را در دستور کار قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز