خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

امسال ۵ فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۶۰

۲۹ فاز استاندارد در پارس جنوبی تعریف شده که در قالب ۱۴ پالایشگاه احداثخواهد شد و امیدوار هستیم روند تکمیل فازهای در دست اجرا تسریع شود.

بیژن نامدار زنگنه در نشست معاون اول رئیس جمهوری با مجریان و پیمانکاران فازهای در دست اجرای پارس جنوبی اظهار داشت: رئیس جمهوری تاکید بسیار زیادی بر تکمیل و توسعه فازهای پارس جنوبی دارد و تکمیل این فاز‌ها از اولویت‌های اساسی وزارت نفت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وی افزود: سال جاری یک سال تعیین‌کننده در صنعت نفت و پارس جنوبی است و امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم.

زنگنه گفت: امسال ۵ فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود و این امر گام مهمی در صنعت نفت کشور محسوب می‌شود.

وزیر نفت افزود: ۲۹ فاز استاندارد در پارس جنوبی تعریف شده که در قالب ۱۴ پالایشگاه احداثخواهد شد و امیدوار هستیم روند تکمیل فازهای در دست اجرا تسریع شود.

زنگنه بیان کرد: رفع موانع و مشکلات فازهای در دست اجرا از برنامه‌های اساسی دولت است.

رکن‌الدین جوادی در این نشست اظهار داشت: در پارس جنوبی ۲۹ فاز استاندارد برای اجرا تعریف شده که تاکنون ۱۳ فاز در مدار تولید قرار گرفته و سایر فاز‌ها نیز با تلاش شبانه‌روزی به تولید می‌رسد.

وی افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری ۵ فاز بزرگ و مهم شامل فاز ۱۲و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز از فازهای پارس جنوبی برداشت می‌شود که با تکمیل فازهای در دست اجرا ظرفیت تولید افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز گفت: تاکنون ۱۱۶ حلقه چاه در فازهای مختلف پارس جنوبی حفاری شده که نشانه عظمت کار در این منطقه مهم و استراتژیک است.

علی‌اکبر شعبان‌پور افزود: در پارس جنوبی در مجموع ۱۴ پالایشگاه احداثو راه‌اندازی می‌شود و تعداد ۲۹ فاز استاندارد در این فاز‌ها تعریف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز