خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

روز بوشهر، پاسداشت فرهنگ و تاریخ ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۳۳۶

آنچه محققان باستان‌شناسی و تاریخی گفته‌اند – تا به امروز گویای یک نکته اساسی است و آن معرفی بوشهر به عنوان یک شهر چند بعدی در دنیای امروزی است.

استاندار بوشهر با صدور پیامی به مناسبت روز بوشهر، این روز را پاسداشت فرهنگ و تاریخ ایران ذکر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری با صدور پیامی با تبریک روز بوشهر، این روز را پاسداشت فرهنگ و تاریخ ایران ذکر کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه بوشهر خاطرنشان کرد: اقدام شایسته تقدیر و مبارکِ نامگذاری روز هیجدهم اسفندماه به عنوان روز بوشهر، ظرفیت و فرصت فوق‌العاده‌ای برای معرفی استان در سطوح ملی و بین‌المللی است.

سالاری یادآور شد: این نامگذاری که به مناسبت سالروز تاسیس مدرسه سعادت صورت گرفته، نشانی است از دور اندیشی و نگاه موشکافانه دوستداران فرهنگ بوشهری و بهانه‌ای است برای تأکید بیشتر بر رویکرد فرهنگی – آموزشی جایگاه و پایگاه بندر بوشهر در طول تاریخ - بر اساس آنچه محققان باستان‌شناسی و تاریخی گفته‌اند – تا به امروز گویای یک نکته اساسی است و آن معرفی بوشهر به عنوان یک شهر چند بعدی در دنیای امروزی است.

وی در این پیام ابراز کرد: پیوند تجارت، کسب علم، ارتباط با جهان بیرونی و ایران داخلی، قرار گرفتن در ساحل خلیج همیشه فارس به عنوان یک آبراه مهم و راهبردی، ظرفیت‌های بزرگ انسانی و مالی، بوشهر را واجد شرایط ویژه‌ای کرده که کمتر شهری در ایران از آن «برخوردار» است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه بوشهر با مساحت اندک خود، به بزرگی ایران، انسان‌های اندیشمند به جامعه عرضه کرده که بسیاری از آن‌ها از همین مدرسه مبارک سعادت برخاسته‌اند. این برخورداری در حوزه‌های مختلف، «ثروت» خداداد و گرانبهایی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا با نگرشی به محیط مناسب اقتصادی – فرهنگی بوشهر، ‌‌نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

سالاری در این پیام بیان کرد: هر یک از اندیشمندان، نیک‌اندیشان، نویسندگان، شاعران و هنرمندان بوشهری در هر حوزه‌ای که مشغول فعالیتند، خود یک «نشان» عالی برای معرفی استان به عنوان قلب تپنده فرهنگ و تمدن ایران هستند.

وی افزود: بوشهر همه پتانسیل‌های لازم را برای رسیدن به افق‌های درخشان دارد و امیدواریم با مدیریت صحیح و دلسوزانه بتوانیم در این مسیر مهم گام برداشته و با همت عالی همه شهروندان، به چشم‌انداز روشن برسیم.

استاندار بوشهر در این پیام تاکید کرد: باور دارم روز بوشهر نباید در شهر بوشهر بماند بلکه صدایی که از قلب دبیرستان سعادت برآمده باید در همه ایران و جهان طنین‌انداز شود؛ آنگونه که دانش‌آموختگانش آوازه‌ای فرا‌تر از ایران دارند.

سالاری خاطرنشان کرد: از آنجایی که بوشهر سرشار از ثروت‌های معنوی است و فرهنگ غنی به عنوان سیال‌ترین و ساده‌ترین راه برای شناخت هر منطقه‌ و یا کشور محسوب می‌شود، ضرورت دارد نگاهی فرهنگی – آموزشی به این مقوله داشته و با توجه به ماهیت بندری و تجاری شهر بوشهر و بهره‌مندی از زیرساخت‌های توسعه، در زمینه جذب گردشگر و ابعاد مختلف صنعت توریسم برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شود؛ انشاءالله برگزاری جشن‌های روز بوشهر، گامی در راستای معرفی و به‌کارگیری ظرفیت‌های بالقوه استان در فرآیند توسعه پایدار باشد.

استاندار بوشهر با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: در پایان از زحمات همه دست‌اندرکاران برگزاری این روز تقدیر و تشکر کرده و آرزوی روزگاری شیرین‌تر در فضای تدبیر و امید و اعتدال برای بوشهر عزیز و بوشهری‌های گرامی را دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز