خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست بوشهر مطرح کرد؛

کنترل آلاینده‌ها شرط صدور مجوز بهره‌برداری از صنایع نفت و گاز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۹۷۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: صدور پروانه بهره برداری واحد‌های صنعتی نفت و گاز و پتروشیمی در سواحل کنگان منوط به دریافت مجوز تایید کنترل کننده آلاینده‌ها است.

به گزارش ایلنا، فرهاد قلی نژاد افزود: پس از صدور مجوز‌های استقرار واحد‌های صنعتی، کارشناسان محیط زیست از روند ساخت طرح و رعایت ضوابط و معیار‌ها بازدید و ملاحظات زیست محیطی را کنترل می‌کنند.

وی تاکید کرد: در صورت اجرا نشدن ضوابط و ملاحظات زیست محیطی کنترل کننده آلاینده‌ها، از ادامه روند ساخت طرح‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: در طرح‌های جدید بزرگ صنعتی در سال‌های گذشته فاصله‌های مورد نیاز از فضا‌های مسکونی شهرستان کنگان بر اساس ضوابط و معیار‌های استقرار صنایع، رعایت شده و با تایید این امر برای آن‌ها مجوز استقرار صادر شده است.

قلی نژاد افزود: شکل‌گیری منطقه ویژه پارس جنوبی و تجمع صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه از گذشته بدون رعایت مسائل زیست محیطی بوده، کنترل خروجی‌ها مورد توجه قرار نگرفته و فاصله استاندارد استقرار صنعت از جمعیت رعایت نشده که این‌ها سبب ایجاد مشکلات بسیاری شده است.

وی ادامه داد: فعالیت واحد‌های صنعتی و تولیدی، بازرسی و پایش واحد‌های صنعتی برای بررسی آلودگی‌ها از سوی کارشناسان محیط زیست انجام می‌شود و در صورت مشاهده و ایجاد آلودگی‌ها، ابتدا برای واحد آلاینده اخطار صادر و مهلت قانونی برای رفع عناصر آلاینده داده می‌شود، و در صورتی که در پایان مهلت قانونی اقدام به کنترل و رفع آلایندگی نکند، از واحد صنعتی شکایت و جریمه خسارت‌های وارد شده محاسبه و مطالبه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز