خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس در مراسم افتتاح صندوق زمین و ساختمان:

شفافیت یکی از ارکان صندوق است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۶۹

در حال حاضر متاسفانه تسهیلات بسیار کمی به ارزش مسکن به متقاضیان در کشور داده می‌شود این در حالی است که در کشورهای غربی دولت و بانک‌ها بیش از صددرصد قیمت مسکن و حتی با احتساب قیمت مبلمان خانه به متقاضیان تسهیلات می‌دهند و آن را تبدیل به اوراق می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بورس صبح امروز در مراسم افتتاح صندوق زمین و ساختمان با اشاره به نقش مهم تامین مالی بر بسته خروج از رکود گفت: بازار سرمایه مشخصا یکی از راهکارهای تامین مالی است و می‌تواند به سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صالح‌آبادی با بیان اینکه بازار سرمایه در حوزه مسکن می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، تاکید کرد: در حوزه مسکن هم باید جانب عرضه و هم جانب تقاضا را در نظر گرفت چرا که صندوق زمین و ساختمان جانب عرضه مسکن را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به توسعه بازار رهن ثانویه، گفت: کاری که در همه دنیا انجام می‌شود این است که مطالبات را به اوراق تبدیل می‌کنند و مجددا منابع در اختیار می‌گیرند و این منابع را صرف اعطای تسهیلات می‌کنند.

صالح‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه تسهیلات بسیار کمی به ارزش مسکن به متقاضیان در کشور داده می‌شود این در حالی است که در کشورهای غربی دولت و بانک‌ها بیش از صددرصد قیمت مسکن و حتی با احتساب قیمت مبلمان خانه به متقاضیان تسهیلات می‌دهند و آن را تبدیل به اوراق می‌کنند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با توسعه رهن ثانویه جانب تقاضا را هم افزایش دهیم، تاکید کرد: با توجه به جمعیت و اهمیت بخش مسکن سهم مسکن در بازار سرمایه را افزایش دهیم که از همین جا آمادگی بازار سرمایه را برای پوشش بازار مسکن را اعلام می‌کنیم و یکی از امکانات تاثیرگذار بازار سرمایه در حوزه مسکن ایجاد شرکت‌های تامین مالی تخصصی است.

مدیرعامل سازمان بورس با اشاره به مزیت‌های صندوق زمین و ساختمان، گفت: شفافیت یکی از ارکان صندوق است ومردم با خیال راحت‌تری می‌توانند با ارائه اطلاعات شفاف در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

صالح‌آبادی ادامه داد: نقدشوندگی یکی دیگر از مزیت‌های بارز این صندوق است که سرمایه گذاران و مردم می‌توانند در هر مرحله از این پروژه اوراق خود را در بازار نقد کنند و عواید آن قطعا به مردم برمی‌گردد.

مدیرعامل سازمان بورس با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق زمین و ساختمان است گفت: سرمایه‌گذاران در صندوق زمین و ساختمان شامل معافیت‌های مالیاتی می‌شوند که می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش سرمایه‌گذاری باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر