خبرگزاری کار ایران

چگونه معلم خصوصی زبان برای ترکی استانبولی پیدا کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۸۳۲

افراد زیادی به دلایل مختلف تصمیم به یادگیری زبان ترکی استانبولی میگیرند. از برخی از این دلایل میتوان به مهاجرت، تحصیل در دانشگاههای ترکیه و تجارت با این کشور اشاره کرد. برخی از افراد هم برای اینکه در تعطیلات راحتتر به این کشور سفر کنند به این فکر می افتند که این زبان را یاد بگیرند. موسسه دنیای زبان با دارا بودن کادری مجرب میتواند به شما در یادگیری هر چه سریعتر و بهتر زبان ترکی استانبولی کمک کند. قطعا استفاده از روش تدریس خصوصی برای یادگیری این زبان میتواند مفید باشد.

در این قصد داریم شما را زبان ترکی استانبولی اشنا کرده و در مورد برخی از مزیتهای یادگیری این زبان و همچنین نحوه پیدا کردن معلم خصوصی زبان ترکی استانبولی صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تقریبا ۷۵ میلیون نفر در جهان با زبان ترکی صحبت میکنند. به همین دلیل زبان ترکی جزو ۱۵ زبان پرتکلم دنیا محسوب میشود. جالب است بدانید که زبان دوم جمعیتی در حدود ۱۵ میلیون نفر در جهان زبان ترکی است. بغیر از کشور ترکیه در بالکان و اروپای غربی ترک زبانها سکونت دارند. از برخی از مزیتهای زبان ترکی استانبولی میتوان به موارد زیر اشاره کرد

زبان ترکی استانبولی کمکی برای یادگیری زبانهای مرتبط دیگر

جالب است بدانید که شما با یادگیری زبان ترکی استانبولی قادر خواهید بود که زبانهای مدرن ترک مانند تاتار، یوغور و قزاقی را هم یاد بگیرید. در حقیقت یادگیری زبان ترکی استانبولی پایه و اساس یادگیری این زبانها بشمار میرود. ممکن است تصور کنید که یادگیری چنین زبانهایی از اهمیت خاصی برخوردار نیست اما افرادیکه به این زبانها تکلم میکنند ساکن بخشهای استراتژیکی هستند و از این جهیت یادگیری این زبانها از اهمیت بالایی برخوردار است.

باید گفت که به لحاظ استراتژیک جمهوری ترکیه کشوری مهم محسوب میشود. اتصال ان با خاورمیانه، اسیای مرکزی و شرق اروپا از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی باعث ایجاد این اهمیت شده است. همچنین ترکیه از نظر اقتصادی در جایگاه شانزدهم دنیا قرار دارد.

اهمیت یادگیری ترکی استانبولی از جهت تاریخی و فرهنگی

برای دانشجویان رشته های تاریخ، باستان شناسی و انسان شناسی اموزش زبان ترکی استانبولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمانی که این دانشجویان به زبان ترکی استانبولی مسلط باشند میتوانند مطالعات تحقیقاتی خود را افزایش دهند. از انجایی که انتالیا مهد تمدن بشری و قلمرو ترکیه مدرن محسوب میشود و بسیاری از اثار باستانی معروف جهان در ان قرار گرفته است، تسلط به زبان ترکی میتواند باعث شود که بهتر با فرهنگ این کشور و گذشته ان اشنا شوید.

جایگاه زبان انگلیسی در کشور ترکیه

جالب است بدانید که تسلط شما به زبان انگلیسی در کشور ترکیه ممکن است فایده چندانی نداشته باشد. در حقیقت مردم ترکیه تمایل کمتری به استفاده از زبان انگلیسی از خود نشان میدهند و حتی جالب است بدانید که تنها ده درصد از جمعیت این کشور دارای گذرنامه بوده و به خارج از کشور سفر میکنند.

همچنین رسانه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه مانند سایر کشورها طرفدار چندانی ندارد. با اینکه فارغ التحصیلهای دانشگاههای ترکیه علاقه زیادی به فراگیری زبان انگلیسی دارند و جمعیت رو به رشدی را شامل میشوند اما همان طور که گفته شد اکثر جمعیت این کشور علاقه ای به زبان انگلیسی ندارند.

بنابراین به شما توصیه میکنیم که اگر قصد دارید تا با مردم کشور ترکیه ارتباط خوبی برقرار کنید حتما زبان ترکی استانبولی را فرابگیرید. اهمیت این موضوع به خصوص در موارد تجاری بیشتر احساس میشود. یادگیری زبان ترکی استانبولی راه برقراری ارتباط با شهروندان ترکیه است. این کشور بدلیل دارا بودن فرهنگ مدرن و پررونق برای مردم سایر کشورها جالب توجه است.

برنامه های تلویزیونی ساخته شده در ترکیه حتی در کشورهایی مانند یونان و قزاقستان هم بیننده دارد. صنعت سینمایی این کشور هم با تولید فیلم در ژانرهای مختلف بینندگان زیادی را به خود جلب کرده است. همچنین اهنگهای پاپ تولید شده توسط هنرمندان ترکی در کشورهای مختلف دنیا طرفداران خاص خود را دارد. حتما شما هم با تماشای فیلمهای ترکی علاقه به یادگیری این زبان پیدا کرده اید. قطعا تماشای این فیلمها با زبان اصلی بهتر میتواند شما را با فرهنگ و سبک زندگی مردم این کشور اشنا کند.

چگونه معلم خصوصی زبان برای ترکی استانبولی پیدا کنیم؟

اگر شما قصد دارید که شغل هیجان انگیزی داشته باشید به شما توصیه میکنیم که یادگیری زبان ترکی استانبولی را در برنامه خود قرار دهید.

ویژگیهای زبان ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی نسبت به سایر زبانها کمی مشکل به نظر میرسد. اما با توجه به ویژگیهای جالب و منحصربفردی که دارد، یادگیری این زبان میتواند برای شما جذاب باشد. برای ایجاد کلمات جدید در زبان ترکی، بخشهای جدید به انتهای کلمه قبل اضافه خواهند شد. زبان ترکی یک زبان اوایی بشمار میرود و برای اینکه بتوانید کلمات این زبان را به درستی بیان کنید کافیست الفبای ان را یاد بگیرید. عدم وجود حرف تعریفی در زبان ترکی استانبولی یکی از موارد جالبی است که باید به ان اشاره کرد. اصولا کلمات موجود در زبان ترکی استانبولی دارای قوانین سختی هستند و به ندرت در این زبان استثنا پیدا میشود.

یادگیری زبان ترکی استانبولی و سفر اسان به کشور ترکیه

هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از سواحل زیبای ترکیه و جاذبه های دیدنی ان، به این کشور سفر میکنند. معماری جالب این کشور، بناهای تاریخی، ساحل افتابی و بازارهای جالب و پر رونق تنها تعدادی از جاذبه های توریستی ترکیه محسوب میشوند.

از مزیتهای جالب زبان ترکی استانبولی این است که میتوانید با مردم غرب چین تا سواحل شرقی مدیترانه با این زبان صحبت کنید چون زبان ترکی استانبولی برای سایر ترک زبانها نیز قابل فهم است. بنابراین شما با یادگیری زبان ترکی استانبولی قادر خواهید بود با مردم کشورهای دیگری هم ارتباط برقرار کنید.

تسلط شما به زبان ترکی و سفر به کشور ترکیه بدون کتاب راهنما میتواند این ایده را در ذهن شما ایجاد کند که به مدت طولانی تری در کشور اقامت کنید. شهر زیبای استامبول جزو شهرهای پرجمعیت ترکیه محسوب میشود که دارای امکانات خوبی میباشد. وجود دانشگاههای خوبی در این کشور میتواند فرصت مناسبی برای تحصیلات در خارج از کشور را برای شما فراهم کنند. 

همچنین این کشور دارای اقتصاد پویا و رو به رشدی بوده و از این جهت داشتن تعاملات تجاری با این کشور میتواند فرصت مناسبی محسوب شود. قطعا تسلط شما به زبان ترکی استانبولی باعث گسترده تر شدن روابط تجاری هم خواهد شد.

چگونه معلم خصوصی زبان برای ترکی استانبولی پیدا کنیم؟

یادگیری زبان ترکی استانبولی راهی برای تقویت حافظه

یکی از راههایی که میتواند به سلامت ذهن و حافظه کمک کند دانستن زبانهای مختلف است. اصولا افرادی که غیر از زبان مادری به زبانهای دیگری هم تسلط دارند ذهن و حافظه قویتری دارند.

اصولا یادگیری زبان جدید باعث میشود شبکه ای از اتصالات جدید بین نورونها ایجاد شود. بوجود امدن چنین شبکه ای از اتصالات جدید باعث بهبود مهارت حل مساله و تقویت حافظه خواهد شد.

صحبت پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با زبان ترکی استانبولی و مزیتهای یادگیری ان اشنا کنیم. شما میتوانید برای پیدا کردن معلم خصوصی زبان استانبولی با کارشناسان ما در موسسه تدریس خصوصی دنیای زبان تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز