خبرگزاری کار ایران

دانستنی های سرور مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۴۳۴

در هر سرور مجازی یک سیستم عامل کامل و مستقل وجود دارد. با اینکه تقسیم بندی ها و همچنین جداسازی منابع سرور و تبدیل شدن آن ها به چندین سرور مجزا از زمان کامپیوترهای قدیمی وجود داشته است اما امروزه این بخش به صورت توسعه یافته وجود دارد.

چندین سال است که در بین تمامی مفاهیمی که در دنیای دیجیتال عرضه شده اند، سرور مجازی را به وفور می شنوید. سرور مجازی در واقع نوعی ماشین مجازی است که از سرورهای فیزیکی استفاده می کند. در این نوع سرویس ها معمولا منابع فیزیکی مختلفی مانند RAM  و CPU به صورت کاملا اختصاصی برای سرور مجازی کنار گذاشته می شوند.

در هر سرور مجازی یک سیستم عامل کامل و مستقل وجود دارد. با اینکه تقسیم بندی ها و همچنین جداسازی منابع سرور و تبدیل شدن آن ها به چندین سرور مجزا از زمان کامپیوترهای قدیمی وجود داشته است اما امروزه این بخش به صورت توسعه یافته وجود دارد. در سرور مجازی، یک بخش به نام مدیریت ماشین مجازی وجود دارد که در ان علاوه بر ایجاد، انتشار و همچنین مدیریت منابع جهت استفاده ماشین های مجازی، امکان نصب چندین سیستم عامل هم روی سیستم واقعی وجود دارد.

زمانی که شکاف بین سرویس های میزبانی اشتراکی و اختصاص پر شوند، استفاده از سرور مجازی مهم تلقی می شوند. این سرور ها امکان نصب هرگونه نرم افزار مورد نیاز را نیز به شما خواهند داد. البته دقت داشته باشید که VDS ها براساس تعداد این سرورهای مجازی روی سرورهای فیزیکی اعمال می شوند.

سرور مجازی چیست؟

شاید پیش از اینکه به کاربرد سرور مجازی ایران بپردازیم باید به شما بگوییم که سرور مجازی چیست؟ این سرورها یک بخش خصوصی هستند که از یک سرور کاملا اختصاصی تبعیت می کنند. این بخش با مجازی سازی انجام خواهد گرفت. به این صورت که یک سرور خود به چندین بخش تقسیم بندی می شود که مقاصد استفاده از آن ها متفاوت است. با توجه به اینکه سرورس که تقسیم بندی می شود کامل است می توان گفت که در شرایط یکسان هزینه های خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاص پایین تر است. در این مطلب می خواهیم به طور کامل در مورد سرور مجازی صحبت کنیم و همچنین کاربردهای آن را نیز به شما خواهیم گفت.

سرور مجازی کاربردهای بسیاری دارد که البته هریک از آنها برای یک منظور مناسب هستند. اگر شما صاحب یک سایت پرمصرف هستید، یا تعداد سایت هایی که دارید مصرف های بالایی دارند می توانید میزبانی وب سایت را با استفاده از سرور مجازی انجام دهید.

دانستنی های سرور مجازی

سرور مجازی ایران

 زمانی که شما از سرویس های مختلف مانند وب سرویس ها، میل سرور و همچنین دیتابیس سرور استفاده می کنید میتوانید از این سرورها استفاده کنید. استفاده از سرور مجازی همچنین برای کنترل یا بهبود عملکرد سیستم ها هم مناسب است. شما میتوانید از سرور مجازی به عنوان یک عامل ارتباط ثانویه برای رمزنگاری اطلاعات استفاده کنید. برخی سایت ها هستند که خدمات خود را برای ایرانیان محدود کرده اند، شما میتوانید در صورتی که آی پی کشور خارجی را داشته باشید از سرور مجازی استفاده کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین برای انجام کارهایی که نیاز به اینترنت پرسرعت با ترافیک بالا دارند نیز توسط این سرورها انجام خواهد گرفت و همچنین ده ها کار دیگر که میتوانید توسط این سرور مجازی انجام دهید.

آماده سازی سرور مجازی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید با آن آشنا شوید آماده سازی سرور مجازی است. برحسب تکنولوژی های مختلف و همچنین ساختارهای مجازی سازی، میتوان گفت که سرورهای مجازی برگرفته از یک یا چند سرور اختصاصی هستند. در حالت معمول هم گفته می شود که سرور مجازی برگرفته از یک یا چندین سرور اختصاصی است. برای اینکه بتوانید از این سرورها استفاده کنید باید مجازی سازی را انجام دهید. یعنی به یک عامل یا نرم افزار مجازی سازی نیاز دارید. سیستم های مجازی ساز بر اساس نوع عملکردشان به صورت رایگان و یا با دریافت هزینه ای اندک به شما کمک خواهند کرد.

دانستنی های سرور مجازی

سرور مجازی

همچنین لازم است که سروری که شما مدنظر دارید تکنولوژی مدنظرتان را پشتیبانی کند. برای ایجاد سرور های مجازی می توانید به صورت محلی و یا عمومی کار کنید و در هریک از آنها هم یک سری راه حل خاص وجود دارد. برای مثال شما میتوانید برای استفاده از سرورهای مجازی در سطح وب سایت های مختلف یک آی پی را درنظر بگیرید تا بتوانید آن ها را در شبکه ثبت کنید. همچنین سیستم هایی که در این زمینه مجازی ساز نیستند، بر اساس تعداد هسته های مجاز سی پی یو مرا مقدار مجاز رم و همچنین مقدار حجم هارد دیسک مشخص خواهد شد. منظور از منابع اختصاصی که در زمینه های اشتراکی هستند که در هر سرور حق دسترسی را به منابع به صورت کاملا اختصاصی خواهد داد.  شما همچنین می توانید از منابع کلی به صورت اشتراکی استفاده کنید. معمولا در حالت های اشتراکی نمی توانید کیفیت و کارایی بالایی را انتظار داشته باشید. هرکدام از مدل های مجازی سازی در واقع یک یا چندین قابلیت خاص و منحصر به فرد دارند که شما میتوانید در مورد آنها تحقیق کنید.

آنچه که باید بدانید این است که سرورهای مجازی معمولا بر اساس سیستم عامل، مدل های مجازی سازی و همچنین تکنولوژی های مربوطه دسته بندی خواهند شد. در بخش زیر میخواهیم به معرفی انواع سرورهای مجازی بپردازیم.

انواع سرورهای مجازی

سرورهای مجازی در واقع همانطور که گفتیم دسته بندی های مختلفی دارند که از جمله آنها می توانیم به بخش های زیر اشاره کنیم:

سرور مجازی لینوکس. این سرویس در واقع با امکان نصب بر روی سیستم های عامل لینوکس ایجاد خواهد شد.

دانستنی های سرور مجازی

سرور مجازی

·        سرورهای مجازی ویندوز. این سرورهای مجازی در واقع با امکان نصب روی انواع سیستم عامل های مربوط به ویندوز کار خواهند کرد.

·        سرورهای مجازی اختصاصی. این سرور هم با منابع کاملا اختصاصی از قبیل رم و سی پی یو کار می کنند.

·        سرور های اشتراکی. برخی اوقات ممکن است که شما بخواهید با منابع سخت افزاری اشتراکی کار کنید. در این حال استفاده از سرورهای اشتراکی یکی از مهم ترین کارهایی است که شما میتوانید انجام دهید.

·        سرورهای ابری. این سرور ها البته کارایی های متفاوتی دارند که از جمله آنها میتوان به بالا رفتن سطح کارایی، پایداری و همچنین امنیت اشاره کرد.

مزایای سرور مجازی چیست؟

استفاده از سرور مجازی در واقع مزایای بسیاری را در اختیار شما قرار خواهد داد. شما با در دست داشتن این سرورها میتوانید به آسانی روت کنید، بخش های ادمین را کنترل کنید. یکی دیگر از ویژگی های این سرورها این است که شما میتوانید توسط آن ها به راحتی پیکربندی های مربوط به سرور خود را تغییر دهید. همچنین قادر خواهید بود که برنامه های مورد نظر خود را نصب کنید یا آن ها را تغییر دهید که البته دقت کنید این بخش به هیچ وجه در سیستم های میزبانی اشتراکی مقدور نیست.

در بخش بعدی به کنترل امنیت خواهیم رسید. همانطور که میدانید یکی از مهم ترین حوزه هایی که باید در کنترل یک سایت به آن دقت کنید امنیت آن است. شما میتوانید با استفاده از این برنامه، به صورت کاملا مجزا از سایر مشتریان خود فایل سیستم را دسته بندی کنید. در این حال خواهید دید که با جداسازی این بخش امنیت را تا حد بسیار زیادی ایجاد خواهید کرد و بدین ترتیب هم امنیت بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد. در نهایت هم میتوان گفت که سرور مجازی در واقع از منابع اختصاص یافته گارانتی شده استفاده خواهد کرد و با این کار مشتریان دیگر نمی توانند تاثیر خاصی روی سرویس شما داشته باشند.

اگر شما بخواهید از یک سرور اختصاصی استفاده کنید، به طور حتم باید هزینه بسیار زیادی را بپردازید. این در حالی است که با استفاده از سرور مجازی تمامی این هزینه ها کاهش خواهد یافت. سازوکار های مربوط به تهیه نسخه پشتیبان هم به صورت لحظه ای امنیت داده های شما را تامین خواهد کرد. شما همچنین قابلیت به روزرسانی برنامه های مختلف را نیز خواهید داشت و میتوانید در صورت خالی بودن ظرفیت های سیستم خود و عدم استفاده از آنها فورا آن ها را دی اکتیو کنید که این کار در نهایت به خالی شدن ظرفیت شما کمک خواهد کرد. ارتقا بخش های مختلف که مربوط به یک سرور مجازی هستند نیز از جمله ویژگی های سرور مجازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز