خبرگزاری کار ایران

انواع کاغذ تحریر و اندازه های استاندارد آن

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۶۰

کاغذ یکی از انواع پر مصرف نوشت افزار ی است که امروزه علاوه بر نوشتن بر روی آن ها کاربردهای فراوانی در صنعت چاپ و بسته بندی نیز پیدا کرده است.

کاغذ به صفحه ای مسطح گفته می شود که بتوان بر روی آن نوشت. کاغذ یکی از انواع پر مصرف نوشت افزار ی است که امروزه علاوه بر نوشتن بر روی آن ها کاربردهای فراوانی در صنعت چاپ و بسته بندی نیز پیدا کرده است.

 انواع کاغذ تحریر و اندازه های استاندارد آن

خرید کاغذ copymax A4 و سایر ابعاد کاغذ را با قیمتی مناسب از فروشگاه اینترنتی ایشومر انجام دهید و آن را در محل مورد نظر خود در سراسر ایران تحویل گیرید.

 انواع کاغذ تحریر و اندازه های استاندارد آن

برای ساخت کاغذ ابتدا تنه درخت ها را که معمولا از درختان سوزنی برگ هستند را به وسیله خرد کن ها به چوب و براده ریز تبدیل می کنند ، سپس خرده چوب ها را به وسیله مواد شیمیایی و روش های دیگر ، تجزیه و از آن ها الیاف سلولزی به دست می آورند و سپس آن ها را به شکل خمیر در آورده و بر روی صفحه های مشبک قرار می دهند تا خشک شوند و حالت یک دست پیدا کنند ، الیاف با از دست دادن رطوبت خود به یکدیگر نزدیک شده و سپس بر روی نقاطی که بر روی هم قرار گرفته پیوند شیمیایی صورت گرفته که این پیوند باعث در هم رفتن الیاف می شود ، سپس با پرس که باعث خشک شدن آن ها می شود ، کاغذ نهایی و به شکل امروزی به دست می آید.

پس از تهیه کاغذ در قطع های بزرگ آن را به قطعات کوچک تر برش می دهند تا بتوان به راحتی از آن ها در قسمت های مختلف استقاده کرد ، از ابعاد استاندارد کاغذ می توان ازA0 , A1 , A2, A3 , A4 , A5  و A6 نام برد.

از پر مصرف ترین قطع کاغذ در جهان ، کاغذ A4 و A5 می باشد که به صورت روزمره در مدارس ، دانشگاه ها و ادارات دولتی وخصوصی از آن ها به تعداد فراوان استفاده می شود.

از برندهای مطرح و پر استفاده کاغذ A4 و کاغذ A5 در ایران می توان از برند هایی نظیر : کپی مکس ، سل پرینت ، دبل A ، پیپر وان ، هایپریت و ... اشاره کرد.

از مشخصات کاغذ ها نیز می توان به گرماژ ، تعداد در بسته و راه یا الیاف کاغذ اشاره کرد که تفاوت میان کاغذها با این مشخصات مشخص خواهد شد .

خرید کاغذ A4 و سایر ابعاد استاندارد کاغذ را از فروشگاه اینترنتی ایشومر انجام دهید و به راحتی و با قیمتی مناسب در محل مورد نظر خود در سراسر ایران تحویل بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز