خبرگزاری کار ایران

"آخرین خبر" رتبه نخست رسانه‌های دیجیتال در حوزه کسب و کارهای نوپا را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۹۸

در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره رسانه های دیجیتال که با حضور صالحی "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی"، واعظی "رئیس دفتر رئیس جمهور"، فیروزآبادی "دبیر شورای عالی فضای مجازی" و جمع زیادی از فعالان رسانه های دیجیتال در تالار وحدت تهران برگزار شد، هیئت داوران، آخرین خبر را واجد رتبه نخست در حمایت از کسب و کارهای نوپا دانست و نشان سرآمد را به این رسانه فضای دیجیتال اعطا کرد . همچنین عکس منتشر شده در آخرین خبر نیز رتبه نخست تصاویر منتشر شده از سیل شد و نشان سرآمد را دریافت کرد.

آخرین خبر با بیش از ۱۰ میلیون نصب از ابتدا و بیش از ۳ میلیون کاربر فراگیرترین رسانه فضای مجازی است.در این مراسم عباس صالحی با بیان این که دوران انقلاب سایبری فرارسیده و باید تصمیمات و اقدامات را با این فضا متناسب کرد، افزود: اگر به خوبی از این فرصت استفاده کنیم می توانیم بسیاری از عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

وی همچنین از تدوین برنامه ای سه ساله با ۷۱ اقدام در حوزه فضای مجازی خبرداد و گفت که در سال ۹۸ در نظر داریم تا ۲۹ اقدام این برنامه تحول را عملیاتی کنیم. وزیر ارشاد با اشاره به تدوین برنامه سه ساله در حوزه فضای مجازی گفت: سازمان‌های حکومتی ما باید خودشان را با شرایط تازه هماهنگ کنند.

ما نیازمند هستیم که وزارتخانه‌های ما به این طرف بروند که در اتفاق‌های مختلف به صورت تازه‌ای برخورد کنند. به این ترتیب ما در پی ایجاد وزارت فرهنگ شماره دومی هستیم که برای آن برنامه سه ساله در نظر گرفته شده که ۷۱ اقدام دارد.

امیدواریم این جشنواره مایه برکت برای مردم و کشور عزیزمان باشد و بتوانیم در کنار هم اتفاق خوبی را ایجاد کنیم.

باید باور کنیم اقتصاد دیجیتال می‌تواند به حل مشکلات کمک کند 

رئیس دفتر رئیس جمهور در این جلسه تأکید کرد: افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در کشور و بهره‌گیری از غنای فرهنگی و دینی می‌تواند در ناامیدی و خنثی کردن اقدامات دشمن، نقش اساسی ایفا کند. دکتر واعظی با تأکید بر اینکه اقتصاد دیجیتال میان‌بری برای اقتصاد بیمارگونه کشور است که از قبل انقلاب و برخی اتفاقات پس از انقلاب به ارث رسید، افزود: باید باور کنیم که اقتصاد دیجیتال در این شرایط خاص و با توجه به پتانسیل‌های کشور می‌تواند به حل مشکلات کمک نماید.

باید روش‌ها را تغییر دهیم، از بخش خصوصی استفاده شود و به آنان اعتماد کنیم و با در اختیار قرار دادن اطلاعات، یک مهر طبقه‌بندی بر روی  تمام محتواها قرار ندهیم؛ در این صورت شاهد  شکوفایی در کار فرهنگی و همچنین کسب و کارها در کشور، خواهیم بود.

به اقتصاد فضای مجازی توجه شود

به گزارش ایلنا و خراسان ، فیروزآبادی دبیر شورای‌عالی فضای مجازی نیز درسخنانی بیان کرد: ما در مرکز ملی فضای مجازی معتقدیم که در آغاز یک تحول اساسی قرار داریم. در غرب در پایان دهه ۸۰ میلادی صحبت‌هایی از پست مدرنیسم مطرح شد که در حقیقت این از وحشتی بود که قرار بود وارد عصر جدیدی ‌شویم. وی افزود: از خصایص عصر جدید این است که ما شاهد تغییرات با سرعت بالا می‌شویم.

وی ضمن بیان این که خلق ارزش در این فضا با شاخص اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، گفت: خواهش ما این است که به اقتصاد فضای مجازی توجه شود و مشکلاتی که در حوزه مالیات و موارد دیگر آن وجود دارد، حل شود. همچنین ما به دلیل چند حوزه بودن این فضا به مقررات‌گذاری نوین، برای خلق ارزش نیاز داریم که باید همه مردم در آن مشارکت داشته باشند.پیش از وزیر ارشاد، دکتر بهمنی رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد نیز در سخنانی از مفهومی شدن جشنواره یازدهم نسبت به دوره های قبلی به عنوان ویژگی اصلی این دوره یاد کرد.

گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در هفت بخش موضوعی، حکمرانی و مدیریت درفضای مجازی، امید و نشاط اجتماعی، خانواده و فرهنگ زندگی، مسجد و مناسک دینی، اقوام و فرهنگ ملی و محلی، انقلاب اسلامی و مقاومت کسب وکارهای نوپا، پذیرای هزار و  ۵۰۱ اثر در قالب های مختلف رسانه های دیجیتال شامل پایگاه های اینترنتی، نرم افزارهای تلفن همراه، بازی های رایانه ای، نرم افزارهای رسانه ای، شبکه های اجتماعی، هنرهای دیجیتال و ایده برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز