خبرگزاری کار ایران

مهندس محمدرضا سیدی ارایه کرد؛

آموزش بازاریابی رسانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۰۳۳

با هدف ارتقاع سطح آگاهی مدیران و صاحبان بنگاه های اقتصادی و متکی بر اصول دانش محوری در این عرصه از اقتصاد ، توسط کادر مشاورین گروه مهندس سیدی مطالب آموزشی منتشر شده که طی چند مطلب آموزشی از طریق سایت خبر گزاری کار ایران جهت استفاده عموم منتشر میگردد .

بازاریابی رسانه ای یک لازمه در دنیای کنونی !

 بازاریابی رسانه ای نوعی استراتژی عملیاتی در بازاریابی آنلاین بشمار میرود .

بازاریابی رسانه ای به کسب و کارها این فرصت را می دهد تا در جایی که مشتریان شان زمان زیادی را صرف می کنند به آنها دسترسی پیدا کنند.

بازاریابی رسانه ای ، بازاریابی یا تلاش برای فروش یک محصول یا خدمات از طریق سایت های رسانه‌های اجتماعی، مانند فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و اینستاگرام است.

بازاریابی رسانه ای حول محور تولید محتوای تازه و رایگان در سایت ها برای جذب مخاطب به سمت برند می چرخد.

قصد بازاریابی رسانه های اجتماعی تولید محتوایی است که برای دنبال کنندگان آنقدر جالب به نظر برسد که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

هدف نهایی، ایجاد حلقه بزرگتری از مخاطبانی است که نسبت به یک کسب و کار از خود علاقه نشان می دهند.

بازاریابی رسانه ای فرآیند جذب ترافیک یا توجه نسبت به وب سایت از طریق سایت های رسانه های اجتماعی است.

در این نوع از بازاریابی یک پیام شرکتی از طریق کاربران پخش می شود و از آنجایی که به نظر می رسد به جای اینکه از برند یا خود شرکت منتشر شده باشد از یک منبع ثالث قابل اعتماد انتشار یافته، معنی دار و ارزشمند واقع می شود.

یکی از دلایلی که مشتریان را به بازاریابی رسانه ای علاقمند میکند این است که این نوع از بازاریابی، علاوه بر اینکه به آنها فرصتی برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر راجع به کسب و کار می دهد، شرایط ارتباط دو سویه را نیز فراهم می کند.

بازاریابی رسانه ای  یک مسیر دوطرفه برای پرسیدن سوالات، بیان اعتراضات و به اشتراک گذاری بازخوردهای مثبت را برای مشتریان فراهم می کند که سایر روش های بازاریابی قادر به فراهم کردن شرایط آن نیستند.

دلایل دیگر و رواج فزاینده این نوع از بازاریابی این است که برای شروع به صرف هزینه گزافی نیاز ندارد.

آغاز به کار با بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار آسان است و کاری است که هر فردی قادر به انجام آن است.

با وجود اینکه اگر در راستای یادگیری تاکتیک های بازاریابی رسانه ای ، تحقیقات، مطالعات و بررسی های لازم را انجام دهید نتایج بسیار بهتری را کسب خواهید کرد، تعامل با مردم مهارتی است که بیشتر انسان ها با آن به دنیا می آیند.

برنامه های بازاریابی رسانه ای اولین گام برای تهیه یک برنامه بازاریابی رسانه ای ، تعیین آن دسته از شبکه های اجتماعی است که ارزش فعالیت را دارند.

با در نظر گرفتن تعداد انبوه شبکه های اجتماعی موجود، کسب و کارها باید روی مواردی تمرکز کنند که می دانند محل فعالیت مشتریانشان هستند.

در جهت جلوگیری از هدر دادن وقت روی سایت هایی که مشتریان به آنها توجهی نمی کنند، تشخیص شبکه های اجتماعی که مشتریان شما بیشتر از همه مورد استفاده قرار می دهند حائز اهمیت است.

برخی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی موجود عبارتند از فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، گوگل پلاس ، یوتیوب.

برای شروع کمپین های بازاریابی رسانه ای ، تمام کاری که یک کسب و کار باید انجام دهد این است که در هر یک از شبکه های اجتماعی که مایل به استفاده از آن است بدون صرف هیچ هزینه ای و به رایگان ثبت نام کند.

پس از ثبت نام، کسب و کارها می توانند پروفایل خود را تکمیل کرده و ارسال محتواهایی از قبیل رویکردهای حوزه فعالیت خود، اخبار شرکت و تبلیغات و تخفیف ها را آغاز کنند.

هنگامی که یک کسب و کار در هر یک از سایت های مورد نظر، پروفایل خود را ایجاد کرد، لازم است هدفی که در جهت رسیدن به آن تلاش می کند را تعریف کند.

آیا می خواهد از بازاریابی رسانه ای برای فروش یک محصول مشخص، شناساندن کسب و کار به طور کلی یا جذب مشتریان بیشتر به وب سایت خود استفاده کند؟

مشخص کردن هدف در برنامه، تعیین نوع راهبرد و محتوایی که باید مورد استفاده قرار گیرد را آسانتر می کند.

یکی دیگر از مولفه های اصلی هر برنامه بازاریابی رسانه ای ، پیداکردن راهی برای جذب طرفداران یا دنبال کنندگان است. یک راه سریع برای انجام این امر مهم، استفاده از مشتریان فعلی است.

ترغیب مشتریان موجود برای دنبال کردن پروفایل های رسانه های اجتماعی کسب و کار از طریق یک کوپن تخفیف یا یک هدیه راه آسانی برای افزایش دنبال کنندگان است.

پس از اینکه مشتریان فعلی وارد جرگه شدند، محتوای شما را با خانواده و دوستان خود به اشتراک خواهند گذاشت و آنها نیز به نوبه خود شما را دنبال خواهند کرد.

ایجاد این چرخه بازار یابی به سازمان ها کمک میکند با کمترین ابزار موجود وارد بازار رقابت شوند .

بازاریابی رسانه ای یک بازی طولانی است که به طور مداوم انتظار مخاطبان هدف شما را برآورده می کند .

برای موفقیت در بازی این استراتژی بازار یابی رعایت چند نکته الزامی است

گــوش دادن: موفقیت در بازاریابی رسانه ای و بازاریابی محتوا نیاز به گوش دادن بیشتر و صحبت کردن کمتر دارد.

خواندن نظرات مخاطبان هدف خود و پیوستن به بحث ها و آنچه که برای آنها اهمیت دارد از مهمترین اصول فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

تخصصــی کـردن : تخصصی کار کردن بهتر از همه کار کردن است.

یک بازاریابی رسانه ای متمرکز با استراتژی بازاریابی محتوا برای ایجاد یک نام تجاری قوی و تخصصی، بهتر از یک استراتژی وسیع برای انجام انواع خدمات است.

تمرکـز کـردن: کیفیت بر کمیت میچربد. بهتر است که 1000 کاربر آنلاین داشته باشید که محتوای شما را میخوانند، به اشتراک میگذارند و درباره آن صحبت میکنند، نه اینکه بیش از 10000 کاربر داشته باشید که بعد از اولین ارتباط با شما ناپدید می شوند.

صبـر و حـوصله: موفقیت رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد. شاید بتوان به صورت اتفاقی به یک موفقیت بزرگ رسید ولی برای موفقیت تضمین شده و حفظ آن باید راه طولانی را طی کرد.

ترکیب بنـدی: اگر محتوای شگفت انگیز و با کیفیتی را منتشر کنید، مخاطب آنلاین خود را به دنبال کنندگان با کیفیت تبدیل کرده که این محتوای شگفت انگیز را با دوستان خود در توییتر، فیسبوک و وبلاگ های خود و موارد دیگر به اشتراک می گذارند.

تأثیر گـذاری : وقت خود را صرف پیدا کردن افراد یا نهادهای آنلاینی کنید که در بازار شما تاثیر میگذارند و مخاطبان با کیفیتی دارند و احتمالا علاقه مند به محصولات، خدمات و کسب و کار شما هستند. با این افراد ارتباط برقرار کنید و بر روی ایجاد روابط با آنها کار کنید.

ارزش: اگر تمام وقت خود را در وب اجتماعی صرف تبلیغات مستقیم محصولات و خدمات خود کنید، مردم دیگر گوش نمی‌دهند. کمتر بر روی مکالمات تمرکز کنید و بیشتر در ایجاد محتوای شگفت انگیز و توسعه روابط با نفوذ متمرکز شوید.

قدردانــی: مطمئنا شما مشتریانی را که شخصا و حضورا با شما ملاقات می کنند نادیده نمی‌گیرید، پس در محیط آنلاین هم مشتریان را نادیده نگیرید.

ساختن روابط یکی از مهمترین بخش های موفقیت در بازاریابی رسانه ای اجتماعی است، بنابراین از فردی که به شما می رسد، قدردانی کنید.

دسترسی پذیـری: محتوای خود را منتشر نکنید و بعد ناپدید شوید! برای مخاطبان خود در دسترس باشید.

این به این معنی است که باید مطالب خود را به طور مداوم منتشر کنید و در مکالمات شرکت کنید. پیروان آنلاین می توانند سریعا از دست بروند و اگر هفته ها یا ماه ها ناپدید شوید، برای شما جایگزینی پیدا خواهند کرد.

پذیــرش: اگر مطالب مخاطبانتان را به اشتراک نگذارید، نمیتوانید انتظار داشته باشید دیگران مطالب شما را به اشتراک بگذارند و درباره شما صحبت کنند.

بنابراین، بخشی از زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی باید صرف به اشتراک گذاشتن و صحبت کردن در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران شود.

https://mr-seyedi.com/

#سیدی

#seyedi

#بازاریابی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز