خبرگزاری کار ایران

نکاتی که باید در مورد انتخاب متخصص ارتودنسی بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۲۸

در دنیای امروز، داشتن یک لبخند زیبا و سالم بیش از هر زمانی دیگر اهمیت یافته است. دندان‌ های مرتب و زیبا، نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد به نفس و جلب موفقیت اجتماعی دارند. ارتودنسی دندان، به عنوان یکی از راهکارهای موثر در بهبود استحکام و زیبایی دندان ‌ها، به افراد این امکان را می ‌دهد که با اطمینان از خود به روی دنیا لبخند بزنند.

 

یکی از اقدامات حیاتی در مسیر زیبایی دندان ها، انتخاب متخصص ارتودنسی مناسب است. متخصصان ارتودنسی با دانش و تخصص خود، نقش مهمی در تعیین نتیجه درمان دارند. اما چگونه می ‌توانیم به بهترین شکل از خدمات این متخصصان بهره ‌مند شویم؟ در این مطلب، با نکات و راهنمایی ‌های جامعی برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی آشنا می ‌شویم.

آشنایی با متخصص ارتودنسی

در حوزه بهبودی و سلامت دهان، ارتودنسی و دندانپزشکی روی یک هدف اصلی یعنی بهبود سلامت دهان کار می ‌کنند، اما با رویکرد و شیوه ‌های متفاوتی. متخصص ارتودنسی فردی است که پس از اتمام تحصیلات دندانپزشکی عمومی، وارد شاخه ارتودنسی شده و با گذراندن آموزش ‌ها و کسب مهارت‌ های ویژه، توانسته است در این زمینه تخصص کسب کند. این دوره‌ ها و آموزش‌ ها برای کسب مدرک معتبر ممکن است حدود دو تا سه سال زمان ببرد. در نتیجه، متخصص ارتودنسی کسی است که در زمینه درمان‌ های ارتودنسی دارای تخصص ویژه ‌ای است و با تمام جنبه‌ های این درمان آشنا است.

تفاوت‌ درمان ارتودنسی توسط دندانپزشک عمومی و متخصص ارتودنسی

دندانپزشک عمومی بیشتر درمان‌ های مربوط به سلامت دهان از قبیل درمان پوسیدگی، پر کردن دندان، کشیدن دندان، درمان عفونت لثه، روکش کردن دندان و باندینگ کامپوزیت را انجام می ‌دهد. بنابراین، اغلب تجربه دندانپزشکان عمومی در این زمینه متمرکز است. از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی دارای تخصص خاص در زمینه درمان‌ های ارتودنسی است و آموزش ‌های خاصی در این زمینه دریافت کرده است. تاکید او بیشتر بر روی اصول ارتودنسی و درمان ‌های مرتبط با ناهنجاری ها و مشکلات دندان است. بنابراین، تجربیات وی اکثرا در این حوزه متمرکز می ‌شود.

برای درمان ‌های ساده ارتودنسی دندان می ‌توانید به دندانپزشک عمومی با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. اما برای مشکلات پیچیده ‌تر ارتودنسی، بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید. حتی اگر درمان ساده ارتودنسی را انجام می ‌دهید، ممکن است در طول فرآیند مشکلاتی پیش آید که نیاز به تخصص ویژه ارتودنتیست داشته باشد. با مراجعه به متخصص ارتودنسی، عوارض درمان و خطرات ناشی از آن به حداقل می‌ رسد و احتمال موفقیت درمان بیشتر خواهد بود.

نکاتی که باید در مورد انتخاب متخصص ارتودنسی بدانید

ویژگی ‌های بهترین متخصص ارتودنسی

آن دسته از بیمارانی که ارزش وقت گذاشتن برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی را می ‌دانند، اطمینان دارند که انجام این کار به افزایش شانس داشتن یک تجربه دندانپزشکی خوب و دستیابی به نتایج مورد نظر کمک می ‌کند. ماهیت مراقبت ‌های ارتودنسی به گونه ‌ای است که برنامه ‌های درمانی دارای چارچوب های زمانی طولانی مدت هستند و به ‌همین دلیل، مهم است که چه کسی را برای درمان انتخاب می‌ کنید. برخی از ویژگی‌ های یک متخصص ارتودنسی عبارتند از:

  1. دانش و تجربه مرتبط با ارتودنسی: بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند، اگر بخواهند از تجربه رضایت بخشی برخوردار شوند، باید به متخصصان ارتودنسی واجد شرایط و دانش و تجربه مناسب، اعتماد کنند.
  2. همدلی: متخصص ارتودنسی معمولا تلاش می ‌کند تا بیماران در وضعیتی راحت ویزیت و درمان شوند و بتوانند به سادگی درباره دغدغه ‌های خود صحبت کنند.
  3. صبر و شکیبایی: مراقبت‌ های ارتودنسی راه حل سریعی نیستند و بیماران گاهی ممکن است از طولانی شدن روند اظهار خستگی کنند. در این شرایط دندانپزشک باید بتواند با صبر و شکیبایی با بیماران برخورد کند و مشوق و حمایت ‌کننده آنها باشد.
  4. اشتیاق: اشتیاق یک ویژگی ذاتی است و ارتودنتیستی که به درمان دندان‌ ها علاقه دارد همیشه این اشتیاق را نشان خواهد داد.
  5. قابل اعتماد بودن: درست مانند هر حرفه دیگر، قابل اعتماد بودن یک متخصص ارتودنسی نیز در درجه اول اهمیت قرار دارد.
  6. فروتنی: ارتودنتیست ‌های موفق متواضع هستند و به بیماران نشان می ‌دهند که برایشان اهمیت دارند.
  7. تجربه و تخصص: بهترین متخصصین ارتودنسی همیشه مایلند دانش بیشتری در زمینه کاری خود کسب کنند و به ‌طور مداوم مهارت ‌ها و تکنیک ‌های جدیدی را یاد می‌ گیرند تا از تغییرات ‌روز عقب نمانند و مهم ‌تر از همه، بهترین نتایج و مؤثرترین برنامه‌ های درمانی را ارائه دهند.

نکاتی که باید در مورد انتخاب متخصص ارتودنسی بدانید

قیمت، عامل تصمیم‌ گیری در درمان ارتودنسی

یکی از مهم‌ ترین فاکتورهایی که می ‌تواند بر تصمیم شما در مورد انجام درمان ارتودنسی تأثیر زیادی داشته باشد، هزینه‌ ارتودنسی است.

هرچند ممکن است هزینه سیم کشی دندان و قیمت ارتودنسی در نگاه اول خیلی زیاد به نظر برسد، اما مطمئن باشید که در قبال فواید و مزایای زیاد آن، اصلا هزینه بالایی نیست. در واقع ارتودنسی دندان می ‌تواند در دراز مدت به صرفه ‌جویی در هزینه‌ های شما کمک زیادی کند.

برای مثال همین دندان ‌های شلوغ و نامرتب شما و یا دندانی که افتاده است و یا ناهنجاری‌ های فک که استفاده از سیم کشی دندان را برای شما ضروری می ‌سازد، اگر به‌ موقع و با روش مناسب مورد درمان قرار نگیرد، می ‌تواند در آینده باعث پوسیدگی دندان ‌ها و از دست رفتن تعداد بیشتری از آنها شود.

همه ما خیلی خوب می ‌دانیم که مراجعه مکرر به دندانپزشک برای درمان پوسیدگی دندان و یا کشیدن دندان‌ های پوسیده و کاشت دندان ‌های جدید تا چه اندازه می ‌تواند برای ما هزینه بر باشد.

علاوه بر این، بیماری‌ های مزمن دهان و دندان می ‌توانند در آینده منجر به بروز مشکلات شدیدتری برای سلامتی ما شوند. مشکلاتی مانند چاقی، سوء تغذیه، دیابت و بیماری ‌های قلبی همگی بیماری‌ ها و عوارض خطرناکی هستند که تاثیر مخربی بر سلامتی و کیفیت زندگی ما می گذارند.

جمع بندی

متخصص ارتودنسی، پس از گذراندن تحصیلات دندانپزشکی عمومی و آموزش ‌های ویژه در زمینه ارتودنسی، تخصص خود را کسب می ‌کند. در انتخاب متخصص ارتودنسی، دانش و تجربه، همدلی، صبر و شکیبایی، اشتیاق، قابل اعتماد بودن، فروتنی، و تخصص و تجربه مهم می ‌شوند. هزینه ارتودنسی در ابتدا ممکن است زیاد به نظر برسد، اما در دراز مدت به صرفه‌ جویی در هزینه‌ های دندانپزشکی کمک می ‌کند و از عوارض جدی مانند پوسیدگی دندان ‌ها جلوگیری می‌ کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز