خبرگزاری کار ایران

چگونه به کرمان سفر کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۲۸

کرمان یکی از شهر‌های تاریخی و توریستی ایران است که هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی آن راهی‌اش می‌شوند.

یکی از سوالات مهم هنگام سفر به این شهر این است که بهترین روش برای سفر به کرمان کدام گزینه است؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع پاسخ دهیم.

پس اگر می‌خواهید بهترین راه برای سفر به کرمان را بیابید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سفر به کرمان از طریق هواپیما

یکی از راه‌های جذاب و سریع برای رسیدن به شهر کرمان پرواز با هواپیما است. در شهر کرمان 5 فرودگاه وجود دارد که باعث می‌شود شما بتوانید از طریق این شیوه سفر به‌راحتی به نقاط مختلف شهر کرمان برسید.

بهترین فرودگاه کرمان، فرودگاه آیت الله رفسنجانی است که در بلوار جمهوری واقع شده و اکثر پرواز‌ها به آن منتهی می‌شود.

اگر قصد تهیه بلیط کرمان تهران را داشته باشید پرواز شما معمولا از این فرودگاه بلند خواهد شد. این روش سریع‌ترین روش برای رسیدن به کرمان است اما هزینه بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

فاصله هوایی تهران تا کرمان حدود 800 کیلومتر است که با هواپیماهای حال‌حاضر ایرلاین‌های کشور این مسافت حدود 90 دقیقه طول می‌کشد.

سفر با اتوبوس یا خودرو شخصی به کرمان

گزینه بعدی شما ممکن است مسافرت با اتوبوس یا خودرو شخصی به کرمان باشد. اقتصادی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای سفر به کرمان استفاده از اتوبوس است.

با اتوبوس‌های بین‌شهری شما به پایانه آدینه کرمان می‌رسید و از آن‌جا می‌توانید سفرتان را ادامه دهید. برای استفاده از خودرو شخصی نیز باید در نظر بگیرید که در کدام شهر هستید. 4 ورود مختلف برای ورود به کرمان از راه زمینی وجود دارد که موارد زیر است:

  • بزرگراه امام رضا (شمالی)
  • جاده هفت باغ علوی و جاده قدیم ماهان (جنوب)
  • سرآسیاب فرسنگی و بلوار امام صادق (شرق)
  • بزرگراه خلیج فارس (غرب)

اگر از تهران قصد سفر داشته باشید 2 مسیر دارید که یکی از آن‌ها 10 ساعت و دیگری 13 ساعت طول خواهد کشید. در مسیر اول از شهر‌های قم، کاشان و رفسنجان گذر می‌کنید و در مسیر دوم نیز از شهر‌های قم، اصفهان و مهریز خواهید گذشت.

مسافرت ریلی به شهر کرمان از تهران

آخرین مسیر برای شما مسافرت از طریق قطار است که حدود 14 ساعت طول می‌کشد. مسافت تهران و کرمان با قطار حدود 1000 کیلومتر است.

ایستگاه راه‌آهن کرمان در فاصله 20 دقیقه‌ای از مرکز شهر و در جنوب شرقی آن قرار گرفته است. به‌لحاظ هزینه سفر با قطار به کرمان قیمت متوسطی دارد و برای افرادی که سفر 14 تا 15 ساعته آن‌ها را خسته نمی‌کند گزینه خوبی است.

زمانی که از ایستگاه راه‌آهن کرمان خارج شوید، تاکسی و اتوبوس‌های شهری هستند تا شما را به مرکز شهر برسانند.

چگونه به کرمان سفر کنیم؟

سیستم حمل‌ونقل در داخل خود شهر کرمان چگونه است؟

سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری کرمان وضعیت قابل‌قبولی دارد. تنها وسیله در دسترس برای گشت‌وگذار در شهر با وسیله حمل‌ونقل عمومی اتوبوس است.

سیستم اتوبوس‌های درون‌شهری کرمان تا حد زیادی کارآمد بوده و می‌تواند یک گزینه مقرون‌به‌صرفه اما کمی کند برای مسافران باشد. تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نیز در سطح شهر وجود دارند که می‌توانند خیلی راحت شما را به دورترین نقاط شهر هم برسانند.

بهترین زمان برای سفر به کرمان چه زمانی است؟

کرمان در بخش مرکزی ایران قرار گرفته و در فصل‌های گرم سال آب‌وهوای خشک و گرم بیابانی دارد. در این فصول شما ارزان‌ترین سفر به کرمان را از هر لحاظ تجربه خواهید کرد. چون تعداد مسافران در این فصول به‌شدت پایین خواهد آمد و هزینه‌های اقامت نیز به‌دنبال آن کاهش پیدا خواهد کرد. البته سفر در چنین آب‌وهوایی قطعا کمی برای شما سخت خواهد بود. بهترین زمان برای سفر هم اوایل اردبیهشت تا اواخر خرداد است.

البته بین پایان فصل تابستان و شروع فصل پاییز نیز فرصت خوبی برای دیدن کرمان وجود دارد. البته منطقه‌ای که شما برای سفر به کرمان انتخاب کرده‌اید نیز اهمیت دارد. برای نمونه جیرفت و کهنوج آب‌وهوای نیمه‌استوایی یا در مناطق کوهستانی کرمان هوای سرد را شاهد هستید.

چرا کرمان مقصد گردشگران بسیاری است؟

کرمان یکی از شهر‌های تاریخی و زیبای تهران است. شما در کرمان انبوهی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را خواهید دید.

کرمان از دیرباز مورد توجه پادشاهان و شاهزادگان بوده و مکان‌های تاریخی زیادی در این شهر ساخته شده است. جاذبه‌های گردشگری کرمان بی‌نظیرند و مثل آن‌ها را نمی‌توانید در هیچ کجای ایران پیدا کنید.

برای نمونه باغ شاهزاده ماهان باغی سرسبز در دل بیابان‌های کرمان است که نمی‌توانید در نگاه اول رونق آن را باور کنید. علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی در این شهر جاذبه‌های طبیعی بسیاری نیز مانند کویر شهداد، پیست اسکی سیرچ، کوهپایه و موارد دیگر هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در کرمان دیدن کنید.

چگونه به کرمان سفر کنیم؟

بهترین راه برای سفر به کرمان

راه‌های زیادی برای سفر به کرمان وجود دارد. اما اگر می‌خواهید یک سفر مقرون‌به‌صرفه و امن را تجربه کنید فلای تودی در خدمت شما است.

فلای تودی بهترین گزینه برای پرواز به کرمان و بازگشت با بلیط کرمان تهران است. شما حتی می‌توانید به کمک این پلتفرم اقامتگاه خود را در شهر کرمان رزرو کنید تا هنگام سفر به این شهر هیچ مشکلی از بابت اسکان گریبان‌گیر شما نشود.

فلای تودی بهترین قیمت ممکن را در اختیار شما خواهد گذاشت و به ‌همین دلیل می‌گوییم که مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه برای شما است. برای اطلاع از امکانات و خدمات این پلتفرم تنها کافی‌است سری به وبسایت بزنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تمام راه‌های سفر به کرمان را به شما نشان دهیم. کرمان یکی از شهر‌های مهم و تاریخی ایران است و سالانه گردشگران زیادی برای دیدن آن به این نقطه زیبا از ایران سفر می‌کنند.

شما نیز اگر قصد سفر به کرمان را دارید 3 راه سفر زمینی، ریلی و هوایی پیش روی شما است. راه هوایی سریع‌ترین و راحت‌ترین روش است اما قیمت آن ممکن است برخی را نسبت به انجام سفر با این روش منصرف کند. با فلای تودی دیگر حتی بیم این موضوع هم نیست.

چون بهترین قیمت برای پرواز به کرمان در این پلتفرم در اختیار شما خواهد بود. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز