خبرگزاری کار ایران

جالب‌ترین کاراکترهای میم کوینی که میلیاردی می‌ارزند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۲۶۱

 

"شوخی شوخی، جدی میشه" این یک جمله معروف در بین ما ایرانیان است که در بازار ارزهای دیجیتال هم مصداق پیدا می‌کند. میم کوین‌ها طبقه خاصی از ارزهای دیجیتال هستند که با هدف طنز و سرگرمی راه‌اندازی می‌شوند. هر چند اولین Memecoin در سال 2013 رونمایی شد؛ اما تا قبل از سال 2021 چندان جدی گرفته نمی‌شدند. نخستین و مهم‌ترین میم کوین بازار کریپتو یعنی دوج کوین در این سال رشد قیمت خیره کننده‌ای را تجربه کرد. به‌طوری که ارزش بازار آن به 88 میلیارد دلار رسید و از این حیث حتی از غول خودروسازی دنیا یعنی BMW هم فراتر رفت.

هر چند که امروز در نیمه دوم سال 2023، میم کوین‌ها خیلی با روزهای اوج خود فاصله دارند؛ اما رونمایی از پپه (PEPE) در این سال نشان داد که هنوز تب تند اشتیاق به این گروه از رمزارزها بین بخش قابل توجهی از فعالان بازار وجود دارد. همچنین جالب‌ترین کاراکترهای میم کوینی که میلیاردی می‌ارزند یعنی دوج کوین و شیبا اینو نیز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند. راز محبوبیت میم کوین‌ها چیست؟ در ادامه قصد داریم به دنبال پاسخ‌های احتمالی برای این سوال برویم.

 

آشنایی با مفهوم میم کوین در بازار ارز دیجیتال

میم کوین (Meme Coin)، یک طبقه از ارزهای دیجیتال است که در ردیف آلت کوین‌ها قرار می‌گیرند. برخی از معامله‌گران میم کوین‌ها را نوعی شت کوین می‌دانند که فاقد ارزش هستند و روزی ناپدید خواهند شد. در مقابل، اعضای جامعه این ارزهای دیجیتال به هیچ وجه چنین چیزی را نمی‌پذیرند.

واقعیت است که ایده اصلی هر میم کوین چیزی جز طنز و سرگرمی نیست. میم یک اصطلاحی است که در دنیای اینترنت متولد شده است. طرح‌ها و نمادهایی که با هدف سرگرمی بین کاربران در شبکه‌های مجازی فراگیر می‌شوند، میم نام دارند. در بازار رمزارزها نیز میم کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند که از همین میم‌های محبوب اینترنت نشات می‌گیرند.

روز صفر میم کوین‌ها در بازار کریپتو به سال 2013 برمی‌گردد. جایی که بیلی مارکوس و جکسون پالمر تصمیم گرفتند تا با هدف سرگرمی  و به‌نوعی تمسخر بیت کوین، یک ارز دیجیتال دیگر طراحی کنند. به‌عبارت دیگر آن‌ها قصد نداشتند که با رونمایی از دوج کوین چالش خاصی را در زمینه اقتصادی و فناوری برطرف کنند. از آن زمان تا به امروز تعداد بسیاری زیادی میم کوین راه‌اندازی شده‌اند. جالب است بدانید که با نگاهی به لیست میم کوین‌ها در سایت کوین مارکت کپ، بیش از 1300 ارز دیجیتال را مشاهده خواهید کرد.

جالب‌ترین کاراکترهای میم کوینی که میلیاردی می‌ارزند

دوج کوین در ابتدا با هدف سرگرمی و شوخی با بیت کوین راه‌اندازی شد

دلیل محبوبیت میم کوین‌ها چیست؟

چند پارامتر اساسی وجود دارند که محبوبیت فزاینده میم کوین‌ها را در پی دارند. اولین و مهم‌ترین آن‌ها از منظر کارشناسان، یک عامل روانشناسی تحت عنوان ترس از دست دادن (FOMO) است.

تجربه تاریخی رشد قیمت‌های شدید میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا اینو، باعث شده تا بسیاری از فعالان جوان بازار رمزارزها که سودای ثروتمند شدن در سر دارند، برای خرید میم کوین‌های جدید دست به کار شوند.

واقعیت این است که میم کوین‌ها قیمت بسیار ناچیزی دارند و همین موضوع باعث می‌شود که افراد نیازی به سرمایه‌گذاری سنگین برای خرید تعداد قابل توجهی از آن‌ها نداشته باشند. تنها با یک دلار شما می‌توانید هزاران میم کوین را خریداری کنید.

سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها از حالت اقتصادی و عرفی منحرف شده و جهت‌گیری عاطفی و احساسی پیدا کرده است. این موضوع مهمی است که پدیده‌ای تحت عنوان رفتارهای گله‌ای را به‌دنبال دارد. میم کوین‌ها بیش از هر ارز دیجیتال دیگری، جامعه محور هستند.

به اعتقاد کارشناسان حوزه فناوری، اینترنت باعث شده تا دنیا به‌سمت جامعه شبکه‌ای گام بردارد. در یک جامعه شبکه‌ای، اعضای فعال در شبکه فارغ از ملیت و هویت در کنار هم برای هدفی مشترک تلاش می‌کنند. کمپین‌های بازاریابی میم کوین‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، تیک تاک، دیسکورد و ردیت مهر تاییدی بر این موضوع می‌زنند. اما واقعیت ماجرا این است که چنین باورهایی در جامعه شبکه‌ای میم کوین‌ها خیلی هم با واقعیت سازگار نیستند.

به‌عنوان مثال در زمان مطالعه این مقاله حدود 82 درصد توکن‌های در گردش دوج کوین تنها در اختیار 535 نفر از هولدرهای آن است. همچنین 31 درصد از مجموع توکن‌های شیبا اینو در کیف پول ارز دیجیتال 100 هولدر آن وجود دارند. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که عملا تمرکز قدرت در اکوسیستم میم کوین‌ها آن طور که باید و شاید غیرمتمرکز نیست. بلکه عده محدودی هستند که عملا با حجم دارایی تحت اختیار خود می‌توانند بازار را به سمت و سوی دلخواه خود هدایت کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به میم کوین‌ها علاقه دارند، برای خرید و فروش انواع میم کوین‌ها مانند دوج کوین، شیبا اینو، پپه، فلوکی اینو و ده‌ها میم کوین دیگر می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت مراجعه کنید. در این صرافی تمام معاملات شما با ریال و بدون کارمزد انجام می‌شوند.

کاراکترهای میم کوین جالبی که میلیاردی می‌ارزند!

میم کوین‌ها روزهای شگفت انگیزی را در سال‌های اخیر پشت سر گذاشته‌اند. در سال 2021 حمایت‌های مجازی ایلان ماسک، چهره مشهور و تاثیرگذار بازار کریپتو از دوج کوین آغاز شد.

جالب است بدانید که اولین توییت حمایتی او باعث شدن تا قیمت دوج کوین تنها ظرف چند روز حدود 10 برابر افزایش قیمت پیدا کند و به سقف تاریخی 0.59 دلار برسد. البته ایلان ماسک تنها در جهت افزایش قیمت دوج کوین فعالیت نکرده است. در ماه می سال 2021 او صفت هیاهو برای دوج کوین استفاده کرد. موضوعی که باعث کاهش 40 درصدی قیمت این رمزارز در مدت کوتاهی شد.

در همین سال بود که میم کوین‌های دیگر یکی پس از دیگری از راه رسیدند. معروف‌ترین آن‌ها که خود را قاتل دوج کوین معرفی می‌کند، شیبا اینو است. تجربه افزایش قیمت خیره کننده دوج کوین، باعث شد تا خیلی از فعالان بازار به‌طمع پیمودن راه صد ساله در یک شب اقدام به خرید این توکن کنند. اتفاقی که موجی از افزایش قیمت را برای شیبا اینو نیز به همراه داشت.

در حال حاضر این میم کوین نیز با ارزش بازار حدود 4.4 میلیارد دلار، بعد از دوج کوین 8.9 میلیارد دلاری در جایگاه دوم میم کوین‌ها ایستاده است. نکته جالب توجه این است که هر دو میم کوین از یک نماد مشترک استفاده می‌کنند. شیبا اینو نام یک سگ بامزه از نژاد ژاپنی است که نماد هر دو توکن به‌شمار می‌رود.

پپه (PEPE) تازه‌ترین نمونه در بین میم کوین‌هاست که در سال 2023 رونمایی شد و رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. این ارز دیجیتال در ماه‌های ابتدایی فعالیت رشد قیمت خیره‌کننده 700 درصدی را به ثبت رساند. در حال حاضر هر چند تا حد زیادی افت قیمت پیدا کرده است؛ اما هنوز هم با ارزش بازار حدود 300 میلیون دلار جایگاه سوم را در بین میم کوین‌ها به خود اختصاص داده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز