خبرگزاری کار ایران

خودروی تالیسمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۱۶۱

 

خودرو رنو TALISMAN از سیستم تعلیق کنترل شده الکترونیکی استفاده می‌کند. با استفاده از سیستم  MultiSense رنو قادر است هر جنبه‌ای از رفتار خودرو را تغییر دهد، به طوری که مانند داشتن چندین خودرو درون یک خودرو باشد. با استفاده از این سیستم، می‌توانید تجربه رانندگی خود را بهبود بخشید و هیجان بیشتری را تجربه کنید.

سازنده خودروی فرانسوی رنو، همچنان تلاش می‌کند تا در بازار خودروهای لوکس موفق شود. پس از دو شکست با مدل‌های VelSatis در سال 2001 و Latitude در سال 2010، آن‌ها در سال 2015 خودروی Talisman را معرفی کردند و در سال 2020 با یک نسخهٔ به‌روز شده وارد بازار شدند.

موتورها‌ی تالیسمان می‌توانند قدرتی بین 120 اسب بخار تا 225 اسب بخار، با استفاده از سوخت دیزل یا بنزین، به ارمغان بیاورند. بیشتر نسخه‌های Talisman به گیربکس دستی 6 سرعته مجهز هستند، اما به عنوان یک گزینه، در تعدادی از مدل‌ها ممکن است از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه با 7 سرعت یا گیربکس CVT استفاده شود.

نسخهٔ به‌روز شده نیز شامل موتوری جدید با حجم 1.33 لیتر است که در خودروهایی مانند مرسدس بنز کلاس A نیز استفاده می‌شود و توان 160 اسب بخار را ارائه می‌دهد. بالاترین مدل Talisman از موتور بنزینی توربوشارژ با 1.8 لیتر حجم و تزریق مستقیم استفاده می‌کند و توان 225 اسب بخار تولید می‌کند. این موتور همراه با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته EDC قرار می‌گیرد.

گزینه‌های دیزلی شامل موتور جدید 1.7 لیتری آبی dCi با قدرت 120 یا 150 اسب بخار و گیربکس دستی 6 سرعته است. همچنین، موتور 2 لیتری آبی dCi با قدرت 160 یا 200 اسب بخار و گیربکس دوکلاچه 6 سرعته نیز در این خط موجود است.

لوازم یدکی تالیسمان

برای خرید لوازم یدکی تالیسمان، نیاز است که اطلاعات دقیقی درباره قطعات مورد نیاز و سال ساخت خودرو داشته باشید.

بعضی از لوازم یدکی تالیسمان عبارتند از:

  • قطعات مربوط به سیستم ترمز، مانند دیسک و صفحه ترمز، سیستم آبشاری، کالیپر و ...
  • قطعات مربوط به سیستم روانکاری، شامل جعبه دنده، شافت، کلاچ، گیربکس و ...
  • سیستم تعلیق، شامل فنر، تعلیق جلو و عقب و ...
  • سیستم الکترونیکی و برقی، مانند سیستم روشنایی، باطری، ژنراتور، سیستم صوتی و ...
  • قطعات دیگر مانند روکش صندلی، پدال، کاور چرخ

 

تشخیص قطعات فیک تالیسمان از اصل

قطعات اصل اساساً برای وسایل نقلیه خوب هستند، زیرا با ابعاد و استانداردهای مناسب مطابقت دارند و جایی برای خطا ندارند.

از سوی دیگر، قطعات یدکی تقلبی قرار است هزینه کمتری برای تولید کنندگان داشته باشند. این به معنای کیفیت پایین است. قطعات تقلبی ممکن است کم و بیش شبیه به قطعات واقعی به نظر برسند. اما تفاوت عمده در ترکیب مواد استفاده شده در آن‌ها نهفته است. برای کاهش هزینه های تولید، این قطعات تقلبی با استانداردهای تعیین شده توسط شرکت مطابقت ندارند. همچنین قطعات تقلبی می توانند به خطراتی از خرابی های ساده تا خطرات عمده گرایش پیدا کنند. بیایید به خطرات قطعات یدکی مختلف نگاهی بیندازیم.

  • خطر خرابی موتور یا آتش سوزی

قطعاتی مانند شمع ها، تسمه های محرک، فیلترهای هوا، سوپاپ ها و غیره برای عملکرد صحیح موتور حیاتی هستند. قطعات تقلبی می توانند منجر به خرابی موتور یا حتی بدتر از آن، آتش سوزی شوند.

  • خرابی ترمز

بخش مهمی از خودروی تالیسمان، سیستم ترمز آن است. لنت ترمز تقلبی معمولاً به طور ناموزون و با سرعت نسبتاً زیاد فرسوده می شود. همچنین، اگر به کیفیت مواد مربوط باشد، لنت های ترمز تقلبی می توانند به راحتی شکسته شوند. این منجر به خرابی ترمز می شود که می تواند سرنوشت ساز باشد.

  • خطرات الکتریکی

آتش سوزی های عمده در خودروی تالیسمان به دلیل خرابی قطعات الکتریکی ایجاد می شود و هنگام بازرسی، به طور کلی مشخص می شود که چنین وسایل نقلیه ای به قطعات الکتریکی تقلبی یا تقلبی مجهز شده اند. چنین قطعاتی طبق استانداردها ساخته نمی شوند و می توانند خطرناک باشند.

چگونه یک قطعه یدکی تقلبی تالیسمان را تشخیص دهیم؟

خودروسازان راه‌های مختلفی را برای اطمینان از اینکه مشتریان قادر به تشخیص اصل بودن یا نبودن قطعات هستند، ارائه کرده‌اند. تمام قطعات یدکی اصلی شرکت‌های بزرگ با شماره سریال خاصی ارائه می شوند. این می تواند برای ردیابی قطعه و بررسی اصل بودن یا نبودن قطعه یدکی استفاده شود. همچنین هولوگرام خاص سازنده را روی قطعات غیرقابل جعل تالیسمان پیدا خواهید کرد.

اکثر قطعات یدکی دارای یک کد QR هستند که می توان با استفاده از گوشی هوشمند اسکن کرد تا از اصل بودن قطعه اطمینان حاصل شود. هر قطعه یدکی دارای یک کد QR منحصر به فرد است که به حفظ ردیابی محصول نیز کمک می کند. قطعات با ارزش شرکت‌های لوازم یدکی بزرگ دارای یک برچسب RFID هستند که توسط سازنده قابل ردیابی است. تگ های RFID می توانند کمک زیادی کنند. سازنده می تواند بررسی کند که آیا مشتریان قطعات اصلی دریافت می کنند یا خیر.

این وظیفه شماست که در اولین فرصت در مورد قطعات تقلبی به شرکت اطلاع دهید. شرکت‌ها دارای یک بخش مناسب هستند که به عنوان تیم اجرای حقوق مالکیت فکری شناخته می شود. آنها قطعات تقلبی را ضبط می کنند و اطمینان حاصل می کنند که چنین قطعاتی به بازار بازنگردند. همچنین، اگر کسی سعی کرد قطعات تقلبی را به شما بفروشد و گفت که آنها مشابه هستند و در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد، به او گوش ندهید. این مقدار کمی که ممکن است اکنون پس انداز کنید می تواند منجر به چیزی واقعا خطرناک شود.

لوازم یدکی تالیسمان را از کجا بخرم

برای خرید لوازم یدکی تالیسمان، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

1. نمایندگی رسمی رنو: بهترین روش برای خرید لوازم یدکی تالیسمان، مراجعه به نمایندگی رسمی خودروسازی رنو است. در اینجا، می‌توانید قطعات اصلی و تایید شده توسط تولید کننده را پیدا کنید. همچنین، کارشناسان مجرب در اینجا می‌توانند به شما در خرید و نصب قطعات یدکی کمک کنند.

2. فروشگاه‌های قطعات یدکی: می‌توانید به فروشگاه‌های قطعات یدکی مراجعه کنید و قطعات لازم را از آنجا تهیه کنید. اما برای اطمینان از کیفیت و قابلیت اطمینان قطعات، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خرید کنید.

3. فروشگاه‌های آنلاین: می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین قطعات یدکی استفاده کنید. اما برای اطمینان از کیفیت و اصالت قطعات، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و معروف خرید کنید.

4. بازارچه‌های قطعات یدکی: در بعضی از شهرها بازارچه‌های قطعات یدکی وجود دارد که می‌توانید به آنجا مراجعه کنید و قطعات لازم را خریداری کنید. اما برای اطمینان از اصالت و کیفیت قطعات، بهتر است از بازارچه‌های معتبر و با سابقه خرید کنید.

انواع برندهای لوازم یدکی تالیسمان

برای خرید لوازم یدکی تالیسمان، می‌توانید از برندهای مختلفی استفاده کنید که برخی از آنها عبارتند از:

1. لوازم یدکی رنو (Renault): برند اصلی و تولید کننده خودرو تالیسمان، رنو است. بنابراین، شرکت رنو نیز لوازم یدکی تالیسمان را تولید و فروش می‌کند.

2. بوش (Bosch): بوش یکی از برندهای محبوب لوازم یدکی است که برای تالیسمان، قطعاتی مانند باتری، سیستم تزریق سوخت، سیستم ترمز و ...

3. فئر (Ferodo): فئرودو نیز یکی از برندهای معتبر لوازم یدکی است که برای تالیسمان، قطعاتی مانند صفحه ترمز، دیسک ترمز و ...

4. ویبرا (Vibra Technics): ویبرا تکنیکس نیز برندی است که برای تالیسمان، قطعاتی مانند بوشن، دامپر و ...

5. کوو (Kuwo): کوو نیز برندی است که برای تالیسمان، قطعاتی مانند فیلتر هوا، فیلتر روغن و ...

همچنین، برندهای دیگری مانند ورنر (Verner), سوئدیک (Suedik), واکر (Walker), کیو (Q) و ... نیز قطعات یدکی تالیسمان را تولید و عرضه می‌کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز