خبرگزاری کار ایران

حضور پررنگ شرکت «سالم تجارت آسیا» در بازار آهن‌ و مقاطع فولادی+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۲۰

شرکت سالم تجارت آسیا، یکی از شرکت‌های فعال و شناخته شده در زمینه تامین و توزیع مقاطع و ورق‌های فولادی و همچنین تخته نراد است. خبرنگار ایلنا در مصاحبه با مهندس امیر احتیاطی، مدیرعامل شرکت سالم تجارت آسیا در رابطه با قدمت، زمینه فعالیت، چالش‎ها و مشکلات گزارشی تهیه کرده است که در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانیم:

شرکت «سالم تجارت آسیا» در چه سالی تاسیس شده و در چه زمینه‌هایی فعالیت میکند؟

این کسب و کار، خانوادگی است که توسط پدر اینجانب تاسیس و از سال ۱۳۷۵ توسط من ادامه پیدا کرد. در واقع یک شخصیت حقیقی بوده که در سال ۱۳۸۹ به شخصیت حقوقی تبدیل شده است. زمینه اصلی فعالیت شرکت صادرات و واردات، تامین و توزیع آهن‌آلات و مقاطع فولاد و همچنین واردات تخته‌های نراد روسی می‌باشد. لازم به ذکر است در حال حاضر شرکت سالم تجارت آسیا، جزو پنج تامین‌کننده اصلی فولاد مورد نیاز صنایع محسوب می‌شود.

روند پیشرفت شرکت در سالهای اخیر به چه شکل بوده و اینکه آیا موانعی بر سر راه شرکت در مسیر پیشرفت وجود دارد؟

باید گفت به همان نسبت که مشکلات در کشورمان زیاد است، فرصت‌ها هم زیاد هستند. تغییرات باعث می‌شود، عده‌ای از بازار بیرون بروند و فضا برای دیگران بازتر شود، همین‌طور مشکلات هم به همان نسبت رشد می‌کنند. در چنین شرایطی طبیعتاً مجموعه‌هایی می‌توانند به کار ادامه دهند که زیرساخت‌های بهتری داشته باشند.

وضعیت شرکت را نسبت به سال گذشته چگونه می‌بینید؟

ما تقریباً هر ساله 20 درصد رشد داشته‌ایم که این نرخ رشد، با توجه به بودجه‌بندی‌های سالانه که به آن رسیده‌ایم، به دست می‌آید.

تعداد پرسنلی که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شرکت سالم تجارت آسیا فعالیت دارند، چقدر است؟

با احتساب افرادی که در سازمان فروش مشغول فعالیت هستند، مجموعاً 75 نفر نیرو در این شرکت شاغل هستند.

آیا صحبت یا درخواستی از مسئولین برای توسعه و رونق کار دارید؟

کمکی که مسئولین می‌توانند در این راه برای ما انجام دهند، ثبات در قوانین است، یعنی شرایطی ایجاد شود که مجموعه‌ها بتوانند حداقل در طول یک سال با یک روال ثابت و مشخص پیش روند.

اگر مشکلات از سر راه شرکت شما برداشته شود، تا چه حد می‌توانید در جهت رشد کارآفرینی و

اشتغال‌زایی پیشرفت داشته باشید؟

صنعت فولاد، پس از نفت و گاز، بزرگ‌ترین صنعت کشور است و فضا برای توسعه آن بسیار زیاد است و از آنجا که 40 درصد از محصولات فولاد کشور صادر می‌شود و اتصال به بازارهای جهانی نیز فراهم می‌شود، همین وصل بودن به بازارهای جهانی یعنی باز بودن فضای توسعه و پیشرفت. لذا هر چه که دولت بتواند با ایجاد ثبات در قوانین و کاهش دست‌اندازهای ارزی، از صادرات حمایت کند، به همان نسبت ما به نیروی کار بیشتری نیاز خواهیم داشت و این به معنای اشتغال‎زایی بیشتر است.

آیا شرکت سالم تجارت آسیا در حال حاضر صادرات دارد؟ به چه کشورهایی؟

بله، عمده صادرات ما به عراق است.

مشکلی در مراودات و دریافت ارز ندارید؟

از آنجایی که ما واردات هم داریم، طبیعتاً اکثر واردات ما از همین محل صادرات انجام می‌شود. یعنی ارز حاصل از صادرات، صرف واردات کالاهای مورد نیاز می‌شود، اما در همین موضوع هم دولت می‌تواند بهتر عمل کند و یا حداقل شفافیت بیشتری داشته باشد. بهتر است یک صادر‌کننده بداند تصمیم دولت در ماه‎های آینده در رابطه با ارز چیست، تا بتواند برنامه‌ریزی بهتری برای ادامه فعالیت داشته باشد، چراکه دولت بر اساس تفکراتی که دارد غالبا تصمیماتی می‌گیرد که صادر‌کننده خیلی دیر از آن خبردار می‌شود که این مسئله مشکلاتی را برای صادر‌کننده به‌وجود می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز