خبرگزاری کار ایران

چگونه می‌توان بشکه پلاستیکی صنعتی متناسب با نیاز خود تهیه کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۷۰

فعالان در حوزه صنعت به خصوص صنایع غذایی و شیمیایی برای بسته‌بندی محصولات خود به بشکه پلاستیکی صنعتی در انواع مدل‌های بشکه استوانه ای پلاستیکی و مکعبی نیاز پیدا می‌کنند. اما سوال اینجاست که این نیاز برای چیست؟ جابجایی و نگهداری محصولات به چه صورت انجام می‌شوند؟

بسیاری از تولیدکنندگان در حوزه‌های صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع داروسازی و... برای نگهداری و انتقال محصولات خود به بسته‌بندی نیاز دارند. این بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که هم محصول را از آسیب‌های محیطی حفظ کند و هم از محیط زیست در برابر مواد قابل اشتعال محافظت کند.

کارخانه تولید بشکه‌های پلاستیکی و صنعتی پارت پارس وین با ظرفیت تولید تا 3000 عدد (انواع مختلف بشکه) در 48 ساعت در حال خدمت رسانی به صنایع مختلف غذایی، دارویی، بهداشتی و پتروشیمی است. این کارخانه علاوه بر این در حال تولید محصولات پلی اتیلن مورد استفاده در کشاورزی و نیز تولید قطعات پلی اتیلن خودرو نیز هست.

پارت پارس وین پیشرو در نوآوری در صنعت بسته بندی است. در این راستا این مجموعه افتخاراتی از جمله طراحی، ساخت قالب و تولید بشکه‌های مکعبی، ساخت دستگاههای تولید بشکه صنعتی و تقویت درب بشکه‌ها را رقم زده است.

شرکت پارت پارس وین با تکیه بر توانمندی مهندسین خود در طراحی و ساخت قالب های متنوع، آمادگی دارد بنا بر سفارش، ایده و نیاز مشتریان عزیز خود قالب مورد نظرشان را طراحی و تولید کرده و بسته بندی اختصاصی را برای مشتری ارائه نماید.

در ادامه به معرفی و بررسی بشکه پلاستیکی که در صنایع بسته‌بندی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است می‌پردازیم.

معرفی بشکه پلاستیکی

بشکه استوانه ای پلاستیکی و مکعبی، ظروف توخالی در ابعاد مختلف هستند که بسته به نیاز مصرف کننده تولید می‌شوند. این بشکه‌ها برای نگهداری و همچنین جابجایی محصولات تولید شده در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ابتدا بشکه‌های مورد استفاده از جنس چوب و یا فلز بودند که با توجه به پیشرفت صنایع، نیاز به بشکه‌هایی با دوام بیشتر، عدم واکنش با مواد درون محفظه، عدم نشتی، قابل بازیافت بودن و... بیشتر حس می‌شد. با روی کار آمدن بشکه‌های پلاستیکی صنعتی، این نیاز تا حدود زیادی برطرف شد.

بشکه پلاستیکی به شکل‌های مختلفی تولید می‌شود که دو نمونه پُرطرفدار آن را بررسی می‌کنیم:

  1. بشکه استوانه ای پلاستیکی دهانه باز: این مدل از بشکه پلاستیکی برای نگهداری و جابجایی موادی مناسب‌تر است که به صورت جامد باشد و امکان بیرون ریختن آن‌ها از بشکه کم باشد و یا در صورت تراوش به بیرون، آسیبی برای محیط زیست نداشته باشد. بشکه استوانه ای پلاستیکی دهانه باز در صنایع غذایی کاربرد ویژه‌ای دارد.

چگونه می‌توان بشکه پلاستیکی صنعتی متناسب با نیاز خود تهیه کرد؟

بشکه پلاستیکی صنعتی علاوه بر صنایع در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد.

 

  1. بشکه استوانه ای پلاستیکی دهانه بسته: این مدل از بشکه پلاستیکی برای موادی قابل استفاده است که نباید به بیرون تراوش کنند. هنگام استفاده از این مدل بشکه‌ها، پس از پُر کردن بشکه از محصول مورد نظر خود، می‌توانید آن را روی زمین صاف قِل بدهید و نگرانی بابت تراوش محصول به بیرون نداشته باشید.

بشکه استوانه ای پلاستیکی دهانه بسته برای حمل و نگهداری انواع روغن‌های صنعتی، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، داروسازی، صنایع غذایی و... بسیار مناسب است.

موارد استفاده از بشکه پلاستیکی صنعتی

بشکه استوانه ای پلاستیکی و مکعبی برای بسته‌بندی طیف زیادی از اقلام جامد و مایع کاربرد دارد. این بشکه‌ها تا حدود زیادی نیاز تولیدکنندگان را به بسته‌بندی مناسب برطرف کرده‌اند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر اقلام قابل بسته‌بندی در بشکه پلاستیکی می‌پردازیم.

  1. بسته‌بندی موادی که خورنده هستند

همانطور که می‌دانید، بسته‌بندی و حمل اسیدها با چالش‌هایی روبرو می‌باشد. اسیدها و مواد خورنده در بشکه‌هایی از جنس فلز، واکنش داده و از بین می‌روند. همچنین بسته‌بندی نامناسب و امکان تراوش آن‌ها به بیرون، برای محیط زیست نیز خطراتی به دنبال دارد.

پس می‌توان گفت که بهترین ظرف بسته‌بندی برای اینگونه مواد، بشکه‌های استوانه ای پلاستیکی دهانه بسته هستند. این بشکه‌ها با اسیدها و مواد خورنده درون محفظه واکنش نمی‌دهند و همچنین اسیدها توانایی از بین بردن پلاستیک را ندارند.

  1. بسته‌بندی و حمل مواد شوینده

برخی از انواع مواد شوینده در معرض اکسید شدن و یا واکنش با فلزات هستند. برای حمل اینگونه مواد به ظرفی برای بسته‌بندی نیاز دارید که محصول شما را از خطر اکسیداسیون حفظ کند و همچنین با محصول واکنش نداشته باشد.

بهترین گزینه، بشکه پلاستیکی صنعتی است که همه این استانداردها در آن رعایت شده و همچنین پلاستیک معمولا در واکنش‌های شیمیایی شرکت نمی‌کند.

  1. نگهداری و جابجایی مواد غذایی و انواع نوشیدنی

بشکه پلاستیکی که برای حمل و نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود، دارای استانداردهایی است پس قبل از تهیه آن مطمئن شوید که این استانداردها در محصول انتخابی شما رعایت شده باشد. همچنین از بشکه پلاستیکی با رنگ مشکی برای حمل و نگهداری مواد غذایی استفاده نکنید چون رنگ مشکی این بشکه‌ها از بازیافت بشکه‌های دیگر به دست می‌آید.

  1. حمل‌ونقل مواد قابل اشتعال

انواع خاصی از بشکه پلاستیکی برای حمل مواد قابل اشتعال، قابل استفاده هستند که برای اطمینان از سازگاری ظرف انتخابی خود باید با سازنده آن مطرح کنید. در صورتی که بشکه انتخابی شما شرایط لازم برای حمل مواد قابل اشتعال را داشته باشد، مواد شما با امنیت کامل حمل می‌شود.

  1. حمل‌ونقل داروها

برای جابجایی اقلام دارویی که در بسته‌بندی هستند (مانند انواع قرص‌ها) بشکه پلاستیکی صنعتی گزینه مناسبی برای شما است. این بشکه‌ها محصول شما را در برابر آسیب‌های محیطی حفظ می‌کنند.

مزیت‌های استفاده از بشکه پلاستیکی در صنایع بسته‌بندی

استفاده از بشکه پلاستیکی در صنایع بسته‌بندی از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است اما آیا مزیت‌های استفاده از آن فقط شامل موارد اقتصادی می‌شود؟

بشکه‌های پلاستیکی بسیار با دوام هستند. این خاصیت، آن‌ها را در برابر انواع فشارهای درونی و بیرونی حفظ می‌کند. این مزیت باعث می‌شود که محصول شما درون محفظه کاملا سالم و دست‌نخورده باقی بماند.

دیگر مزیت استفاده از بشکه پلاستیکی، قابلیت استفاده مجدد از این بشکه‌ها است. شما می‌توانید از بشکه خود چندین بار استفاده کنید و این موضوع، هم در کاهش هزینه‌های اقتصادی و هم در کاهش اثرات زیست محیطی تأثیر به‌سزایی دارد.

دیگر ویژگی قابل توجه بشکه پلاستیکی، مقاوم بودن آن در برابر اشعه فرابنفش است. توجه کنید که این ویژگی در بشکه‌هایی است که محصول داخل محفظه آن‌ها قابل رویت نباشد. البته نگهداری طولانی مدت بشکه در فضای باز ممکن است باعث جذب گرما توسط بشکه شود.

همانطور که در بالا اشاره شد، بشکه‌های پلاستیکی از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و همچنین به علت وزن کم، به راحتی جابه‌جا می‌شوند. مزیت دیگر این بشکه‌ها مقاوم بودن در برابر تغییرات است، به همین دلیل طول عمر بالایی دارند.

چگونه می‌توان بشکه پلاستیکی صنعتی متناسب با نیاز خود تهیه کرد؟

جمع‌بندی و نکات پایانی مربوط به بشکه پلاستیکی صنعتی

به طور خلاصه؛ این بشکه‌ها با دوام هستند، با محصولات واکنش نمی‌دهند، مواد درون محفظه را بدون تغییر نگه می‌دارند، برای بسته‌بندی انواع محصولات مناسب هستند، قابل بازیافت هستند و... همه مزیت‌های گفته شده در صورتی تحقق می‌یابد که تولیدکننده بشکه پلاستیکی، استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد.

مجمومه ما با دسترسی به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، بهترین محصول را با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. با یک سرچ ساده در آدرس partparswian.com می‌توانید تنوع بالای محصولات را مشاهده کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز