خبرگزاری کار ایران

چه ظرفی برای مایکروفر مناسب است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۱۶

آیا می‌دانستید استفاده از ظرف نامناسب در مایکروفر خطراتی ازجمله انفجار یا آب‌شدگی ظرف را در پی دارد؟ آسیب‌های ظرف نامناسب حتی از این هم بیشتر است؛ در واقع ظرف نامعقول منجر به آزادسازی گازهای شیمیایی مختلفی شده و به سلامت بدن شما ضرر می‌رساند. باتوجه‌به این توضیحات به نظر شما چه ظرفی برای مایکروفر مناسب است؟ با مطالعه این مطلب در 3 دقیقه با ظروف مناسب مایکروفر آشنا شوید. 

ظروف چدنی؛ تنها فلز مناسب برای استفاده در مایکروفر 

به‌طورکلی، ظروف فلزی مناسب استفاده در مایکروفر نیستند. با این حال استفاده از ظروف چدنی هیچ ایرادی ندارد. توجه داشته باشید که بسیاری از ظروف چدنی و فولادی دسته‌های چوبی یا پلاستیکی دارند که احتمال آتش‌سوزی و آسیب به مایکروفر را افزایش می‌دهند. به همین خاطر هرگز از این ظرف‌ها در مایکروفر استفاده نکنید.

استفاده از ظروف نامناسب در فر باعث خرابی ظرف و مایکروفر خواهد شد. در چنین شرایطی حتما تعمیرات فر را به متخصصان حرفه‌ای بسپارید تا یک بار برای همیشه مشکل دستگاهتان را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که آلومینیوم نیز اصلا مناسب استفاده در مایکروفر نیست و فقط می‌توانید به‌عنوان در ظرف از آن استفاده کنید.

هر پلاستیکی مناسب استفاده در مایکروفر نیست

اگرچه ظروف پلاستیکی مناسب استفاده در مایکروفر هستند، اما هر پلاستیکی برای این کار مناسب نیست. هنگام گرم کردن غذا در مایکروفر حرارت بالایی به ظرف وارد می‌شود که ظروف پلاستیکی عادی توان تحمل در برابر این میزان گرما را ندارند. برای جلوگیری از ذوب یا نرم شدن ظرف حتما توجه کنید که در زیر آن برچسب ایمنی مایکروفر وجود داشته باشد.

در صورت ذوب یا نرم شدن ظرف و آسیب به دستگاه می‌توانید از خدمات تعمیر آنلاین استفاده کنید. با ثبت درخواست در تعمیر آنلاین، متخصصان در کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت و در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر می‌شوند. همچنین متخصصان تعمیر آنلاین علاوه‌بر مایکروفر، تعمیر لباسشویی بوش، سامسونگ و ال جی و همچنین سایر لوازم خانگی را نیز انجام می‌دهند.

ظرف‌های سرامیکی؛ پیش از استفاده در مایکروفر به لعاب ظرف دقت کنید

در لعاب بسیاری از ظرف‌های سرامیکی مقداری از فلزهای مختلف استفاده می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا این دسته از ظرف‌ها مناسب استفاده در مایکروفر نباشند. با این حال در ساخت لعاب برخی از ظروف سرامیکی از فلز استفاده نشده است و این ظرف‌ها مناسب استفاده در مایکروفر هستند. 

همچنین حتما مطمئن شوید که ظرف لب‌پَر نباشد. این مورد نه‌تنها در ظرف سرامیکی، بلکه درباره همه ظرف‌های مناسب استفاده در مایکروفر نیز صدق می‌کند. استفاده از ظرف سرامیکی نامناسب منجر به خرابی دستگاه می‌شود، اما می‌توانید مایکروفر خود را با خیال راحت به دست متخصصان تعمیر آنلاین بسپارید. نه‌تنها مایکروفر بلکه پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر جاروبرقی و سایر لوازم  خانگی نیز به تعمیر آنلاین مراجعه کنید.

ظروف پیرکس؛ انتخابی شیک و جذاب برای پخت و سرو غذا

بسیاری از ظروف شیشه‌ای مقاومت پایینی در برابر حرارت دارند و حرارت بالا در این ظروف منجر به شکستگی سریع ظرف می‌شود. با این حال ظروف پیرکس سه برابر بیشتر از ظروف شیشه‌ای معمولی تحمل گرما دارند و همین موضوع باعث شده است تا با خیال راحت بتوانید  از آن‌ها در مایکروفر استفاده کنید.

اشعه‌های مایکروفر به‌راحتی از همه قسمت‌های پیرکس عبور کرده و همین موضوع پیرکس را به بهترین پاسخ برای «سوال چه ظرفی برای مایکروفر مناسب است» تبدیل می‌کند. همچنین بهتر است هنگام استفاده در مایکروفر درِ ظرف را باز بگذارید.

برای اطمینان از مناسب بودن ظرف شیشه‌ای می‌توانید آن را به‌ مدت یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید؛ اگر بعد از این مدت ظرف سرد بود، یعنی ظرف برای پخت‌وپز و گرم‌کردن غذا مناسب است. اگر ظرف کمی داغ شده بود، از آن برای گرم کردن غذا می‌توانید استفاده کنید.

چه ظرفی برای مایکروفر مناسب است؟

 

ظرف‌های سیلیکونی؛ مناسب‌ترین ظروف برای استفاده در مایکروویو

ظرف‌های سیلیکونی یکی از بهترین ظروفی هستند که می‌توان در مایکروفر قرار دارد. این ظرف‌ها هیچ‌گونه خطری ندارند و غذا در آن‌ها به‌سرعت گرم می‌شود. همچنین ظروف سیلیکونی هیچ گاز شیمیایی از خود آزاد نمی‌کنند. شکل ظرف نیز برای استفاده در ماکروفر اهمیتی ندارد و از انواع کاسه، بشقاب، سینی و لیوان سیلیکونی در مایکروفر می‌توان استفاده کرد. 

کیسه‌های مخصوص استفاده در مایکروویو؛ انتخابی ارزان و به‌صرفه

کیسه‌های مخصوص استفاده در مایکروفر یا کیسه پخت، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین پاسخ به سوال «چه ظرفی برای مایکروفر مناسب است» هستند. هرچند طعم اصلی غذا و مواد مغذی در این کیسه‌ها حفظ می‌شود، اما بهتر است هنگام استفاده به 2 نکته‌ مهم توجه کنید:

  1.  هرگز سر کیسه را با شی فلزی نبندید و آن را گره بزنید. این‌کار منجر به انفجار غذا در مایکروفر خواهد شد. 
  2. حتما پیش از استفاده، سوراخ‌هایی در کیسه برای خروج بخار هوا ایجاد کنید. 

هرچند کیسه‌های یک بار مصرف مخصوص مایکروویو بسیار ارزان و به‌‌صرفه هستند، اما دوست‌دار محیط زیست نیستند؛ بنابراین بهتر است از سایر وسایل معرفی‌شده در این مقاله به‌جای کیسه پخت استفاده کنید.

ظروف چینی؛ از قراردادن ظرف با خطوط طلایی یا نقره‌ای در ماکروفر خودداری کنید

ظروف چینی مقاومت بالایی در برابر اشعات گرما دارند و  مناسب استفاده در مایکروفر هستند. حتما توجه کنید که ظرف موردنظر خطوط طلایی و نقره‌ای نداشته باشد؛ زیرا اشعه‌های مایکروفر روی این خطوط متمرکز شده و باعث جرقه زدن می‌شود. علاوه‌بر این، باید در ظرف را بسته باشید و فقط قسمت کوچکی از آن را برای خروج بخار باز بگذارید.

ظرف‌های حصیری و چوبی؛ گزینه‌ای نامطمئن برای استفاده در فر

قطعا ظروف چوبی و حصیری بهترین پاسخ به سوال «چه ظرفی برای مایکروفر مناسب است» نیستند. فقط برای داغ کردن نان می‌توان از آنها استفاده کرد. حتما مدت زمان گرم کردن نان را روی یک دقیقه قرار دهید؛ چرا که زمان بیش‌تر منجر به ترک‌خوردگی ظرف می‌شود. 

تعمیر مایکروفر خود را به تیم حرفه‌ای تعمیر آنلاین بسپارید

در این مقاله به سوال «چه ظرفی برای مایکروفر مناسب است» پرداختیم و بهترین ظروف را با یکدیگر بررسی کردیم. هنگام انتخاب ظرف مناسب برای مایکروفر پشت ظرف را نگاه کنید؛ چنانچه علامت مایکروفر روی کف ظرف درج شده بود، پس آن انتخاب مناسبی برای استفاده در مایکروفر است.

استفاده از ظرف فلزی باعث جرقه زدن مایکروویو و خرابی آن خواهد شد. هنگام خرابی مایکروفر اصلا نگران نباشید و تعمیر آن را به تیم حرفه‌ای و ماهر تعمیر آنلاین بسپارید. متخصصان تعمیر آنلاین با استفاده از قطعات اصلی دستگاه شما را با 6 ماه گارانتی بی‌قیدوشرط تعمیر می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت خرابی دستگاه یا مشاهده سایر خدمات تعمیر آنلاین به وب‌سایت tamironline.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02145396 تماس بگیرید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز