خبرگزاری کار ایران

ویژگی‌های یک تن ماهی خوب

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۵۵

تن ماهی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها سعی می‌کنند آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند. از طرفی بسیاری از پزشکان توصیه می‌نمایند تا از ماهی به صورت دائم در برنامه غذایی خود استفاده کنید. از آنجایی که ماهی تازه همیشه در دسترس نیست و بسیاری از افراد زمان کافی برای تهیه و طبخ ماهی تازه را ندارند، می‌توانند تن ماهی را جایگزین آن نمایند. البته تهیه تن ماهی خوب و باکیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که تن ماهی تولید می‌نمایند، اما قطعا تمامی آن‌ها کیفیت مناسبی را برای محصولات خود در نظر نمی‌گیرند. فراموش نکنید که تهیه تن ماهی بی‌کیفیت می‌تواند سلامت شما را به شدت تهدید نماید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی‌های یک تن ماهی خوب و باکیفیت به طور کامل آشنا کنیم.

اهمیت انتخاب یک تن ماهی خوب

ماهی‌های مورد استفاده در تهیه تن ماهی خوب بسیار متنوع هستند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به هوور، گیدر، اسبک و زرده اشاره نمود. هنگام تهیه تن ماهی باکیفیت بلافاصله پس از صید ماهی آن را منجمد می‌نمایند تا تازگی و طراوت آن حفظ شود. زمان‌بندی و شرایط انجماد تن ماهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی روغنی که روی تن ماهی مشاهده می‌نمایید کاملا سالم است و روغن خود ماهی می‌باشد.

در صورت تهیه تن ماهی خوب و باکیفیت می‌توانید از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید. از آنجایی که تن ماهی حاوی مقدار قابل توجهی سلنیوم، پروتئین، امگا3، پتاسیم و ویتامین‌های گروه B می‌باشد، می‌تواند در حفظ سلامت بدن نقش بسیار موثری داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای مصرف تن ماهی خوب می‌توان به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، کنترل میزان چربی بدن و فشار خون اشاره نمود. بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه، پیشگیری از بروز انواع سرطان و ضخیم نمودن رگ‌ها از دیگر مزایای مصرف تن ماهی با کیفیت و خوب است. از طرفی این ماده غذایی با تقویت بافت‌های سلولی بدن به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌نماید. به همین دلیل از بروز  بیماری‌های التهابی و عفونی نیز پیشگیری می‌کند.

ویژگی های یک تن ماهی خوب و با کیفیت

تهیه تن ماهی خوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا استفاده از تن ماهی بی‌کیفیت و فاسد نه تنها منجر به تقویت بدن نمی‌شود، بلکه می‌تواند خطری بسیار جدی برای سلامتی انسان باشد. شناخت ویژگی‌های تن ماهی باکیفیت و خوب می‌تواند به شما کمک کند تا تن ماهی سالم و مناسبی را خریداری نمایید. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تن ماهی باکیفیت و سالم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تازه بودن ماهی مورد استفاده در کنسرو ماهی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تن ماهی خوب است. ماهی‌های مورد استفاده در کنسرو ماهی باکیفیت بلافاصله پس از صید منجمد می‌شوند. به همین دلیل تازه هستند و طراوت خود را حفظ می‌نمایند. با توجه به این موضوع تن ماهی‌های باکیفیت از رنگ صورتی متمایل به قرمز برخوردارند. همچنین بوی آن‌ها نیز شبیه به بوی ماهی تازه است. البته اگر تن ماهی مورد نظر با سبزی شوید یا تن ماهی دودی یا فلفلی باشد، شاید کمی رنگ و بوی آن تحت تاثیر آن طعم قرار بگیرد.
  • پیش از مصرف تن ماهی حدود 20 دقیقه آن را بجوشانید. تن ماهی خوب پس از جوشاندن طعم و رنگ کاملا طبیعی دارد. در صورتی که احساس کردید بو، طعم و رنگ تن ماهی غیرطبیعی می‌باشد، نشان از فاسد بودن آن است. البته می توان به جای جوشاندن، از روش تفت دادن تن ماهی استفاده کرد.
  • از طرفی تن ماهی خوب هنگام جوشاندن به هیچ عنوان به بیرون از قوطی نمی‌ریزد. در صورتی که روغن تن ماهی هنگام جوشاندن بیرون بریزد، نشان از فاسد بودن کنسرو می‌باشد.
  • کنسرو تن ماهی خوب و سالم به هیچ عنوان زنگ زده نیستند. همچنین از خرید کنسروهایی که قوطی آن‌ها ضربه خورده به شدت خودداری نمایید.

 

نکات قابل توجه هنگام استفاده از تن ماهی

متاسفانه مسمومیت ناشی از تن ماهی فاسد بسیار خطرناک بوده و می‌تواند خطر مرگ را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین تهیه و استفاده از تن ماهی خوب و باکیفیت را نمی‌توان نادیده گرفت. در برخی از مواقع ممکن است پس از خرید تن ماهی بخواهید آن را نگهداری کنید، در این صورت بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • به هیچ عنوان تن ماهی خریداری شده را به صورت پلمپ داخل یخچال نگهداری نکنید. زیرا رطوبت یخچال منجر به زنگ‌زدگی قوطی و فاسد شدن تن ماهی می‌شود.
  • در صورت استفاده از تن ماهی خوب و باکیفیت اضافی آن را داخل ظرف شیشه‌ای ریخته و سپس داخل یخچال قرار دهید.
  • بانوان باردار می‌توانند از تن ماهی خوب و باکیفیت استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که روزانه نباید بیشتر از 170 گرم تن ماهی استفاده نمایند.
  • حداکثر دفعات استفاده از تن ماهی باکیفیت در طول هفته 2 تا 3 بار است.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز