خبرگزاری کار ایران

نمایندگی فروش ترمینال کروز ، تجهیزات مخابراتی ، تابلو مخابراتی و پست مخابراتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۸۱۳

ترمینال کروز مخابراتی

ترمینال مخابراتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات مخابراتی در کارهای صنعتی است. کار اصلی ترمینال مخابراتی اتصال دو یا چند سیم است. پایانه‌های مخابراتی به دو نوع پایانه، پایانه پیچ و پایانه کروز تقسیم می‌شوند. ترمینال کروز مخابراتی مانند پیچ ترمینال دارای دو درگاه ورودی و خروجی است که اطلاعات را بین سیم‌های ورودی مخابرات و سیم‌های درایو انتقال می‌دهد.

در دستگاه‌های مرکزی، این ابزار می‌تواند در پست تلفنی شرکت و سازمان استفاده شود. ترمینال کروز در این موارد از طریق یک ایستگاه کابلی به کارت‌های خطوط داخلی مختلف متصل می‌شود و برای راه اندازی خطوط داخلی استفاده می‌شود. علاوه بر این، این پایانه‌ها برای مدیریت خطوط مختلف شهری به یک جفت سیم مخابراتی متصل می‌شوند. این ابزار معمولاً به رنگ سفید بوده و دارای پایه مربوط به پست مخابراتی است.

ده پورت مختلف در هر ترمینال وجود دارد که از ۱ تا ۱۰ شماره‌گذاری شده‌اند. هر کدام از این کانکتورها برای اتصال یک جفت سیم استفاده می‌شود. هنگامی که یک جفت سیم به پورت شماره X متصل است و می‌خواهیم از این درگاه خارج شویم، باید یک جفت سیم را به درگاه خروجی یا پورت پایین ترمینال X متصل کنیم. برای اتصال کابل رابط به ترمینال کروز، باید از رنگ‌بندی خاصی پیروی کنیم.

خرید ترمینال مخابراتی

خرید ترمینال‌های مخابراتی بستگی به عوامل مختلفی دارد :

✔ نوع ترمینال مخابراتی کروز : ترمینال های کروز، پیچی، دلسا، PT و…

✔ ابعاد های مختلف ترمینال های مخابراتی که بسته به نیاز کاربر می باشد

✔ تعداد زوج ترمینال های مخابراتی مورد نیاز

✔ جنس ماژول مورد نیاز

✔ قابلیت رانژه نمودن سیم ها با قطر های مختلف

✔ تعداد پورت های ورودی و خروجی

✔ انتقال اطلاعات و دیتا در سیم های مخابرات به سیم های خطوط داخلی منازل و یا شرکتی

✔ مجهز بودن به پایه برای نصب روی پست مخابرات و اتصال به خطوط داخلی توسط کابل جک و کارت های مختلف

انواع ترمینال مخابراتی

در مرکز های مخابراتی برای اتصال نمودن خطوط مخابراتی با توجه به نیاز و شرایط از ترمینال های مختلفی استفاده می کنند. مثل ترمینال های کروز، پیچی، دلسا، PT و… که توسط شرکت های مختلفی و در انواع مختلفی تولید می شوند.

با توجه به اینکه ترمینال های پیچی که مدل های قدیمی تری هستند، منسوخ شده اند جای خود را به ترمینال کروز داده اند.

بستن اتصالات در پست تلفن ، با توجه به این ترمینال ها انجام می گردد.

اگر از ترمینال پیچی در داخل تابلو مخابراتی استفاده کرده باشنم، باید ابتدا زوج سیم ورودی از طریق کابل اصلی را به زیر پیچ بست.

در ادامه زوج سیم خروجی را روی پایه نظیر آن روی ترمینال پیچی، ببندیم.

اگر از ترمینال های کروز، در داخل پست استفاده کرده باشند، بهتر این است که برای اتصال زوج سیم های ارتباطی، ابتدا این زوج سیم ها را با قیچی کروز روی پایه ی بالایی پرس کرده و در ادامه زوج سیم خروجی را نیز روی پورت پایینی ترمینال کروز، قیچی کرد.

ترمینال های کروز، به صورت دو دسته کلی وجود دارند :

– ترمینال های باز، که برای ایجاد اتصال حتما نیاز به فیوز دارند. ( رنگ قهوه ای )

– ترمینال های بسته، که برای ایجاد اتصال نیاز به فیوز ندارند. ( رنگ سفید )

نمایندگی فروش ترمینال کروز ، تجهیزات مخابراتی ، تابلو مخابراتی و پست مخابراتی

اگر در محیط کاری و یا هنگام عبور از کنار دیوار کوچه ها و یا خیابان ها با پست های مخابراتی رو به رو شده باشید، متوجه شده اید که در داخل این پست های تلفن، ترمینال هایی وجود دارد که باعث انتقال دیتا و اطلاعات از سیم های وارد شده مخابرات به سیم های خطوط داخلی شرکت و یا منازل شده اند. با توجه به اینکه ترمینال های پیچی که مدل های قدیمی تر هستند، دیگر منسوخ شده و از آن ها استفاده نمی شود، ترمینال کروز کاربرد های بیشتری پیدا کرده است. مزایا و ویژگی های این ابزار باعث شده است تا این توع ترمینال کاربرد بیشتری در پست های مخابراتی پیدا کند.

آچار شبکه یا آچار سوکت زنی شبکه

یکی دیگر از ابزار مهمی که در راه اندازی و نصب دستگاه های سانترال باید با روند کار آن آشنایی کاملی داشته باشید، آچار سوکت یا آچار شبکه می باشد.

از این آچار برای اتصال انتهای کابل ها به کانکتور استفاده می شود که نحوه ی کار با آن بسیار راحت می باشد.

این آچار ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نیاز و کاربری می توان برای خرید آن اقدام نمود.

از دیگر ابزار مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه سانترال و همچنین سیم بندی پورت های ترمینال کروز می توان به سیم چین و فازمتر اشاره نمود.

علاوه بر این زمانی که از ترمینال کروز در پست های مخابراتی استفاده می کنیم، لازم است تا از سیم های رانژه برای برقراری ارتباط بین ترمینال ها و همچنین پریز و کی استون ها استفاده کنیم.

مزایای استفاده از ترمینال کروز

هر چند نوع اتصال زوج سیم ها به ترمینال های مختلف می تواند در روند برقراری ارتباطات و استفاده از مزایای ترمینال ها موثر باشد، اما استفاده از ترمینال های کروز می تواند مزایای خوبی به همراه داشته باشد.

اولین موردی که در هنگام استفاده از ترمینال های پیچی می تواند به عنوان یک نقطه ضعف شناسایی شود، عدم نظم مناسب در اتصال زوج سیم ها به پورت های ورودی و خروجی می باشد.

این کار باعث می شود تا محیط داخلی پست های تلفن همواره به نحو عجیبی شلوغ باشد.

اما در ترمینال های کروز به دلیل وصل شدن هر زوج سیم به پورت مخصوص می توان به راحتی در هنگام ایجاد مشکل، ایراد و قسمتی که دچار نقص شده است را پیدا کرد.

علاوه بر این سیم بندی به صورت بهتری انجام می شود و همین امر می تواند در طولانی مدت از اختلالات مختلف در خطوط وصل شده به ترمینال جلوگیری کند.

اگر تمامی اتصالات در ترمینال کروز به خوبی برقرار شود و سیم بندی با نظم مناسبی در داخل پست تلفن به اجرا در بیاید، می توان از مزایای مناسب ترمینال کروز نیز در اتصالات برقرار شده استفاده نمود.

ویژگی ها و نحوه ی ارتباط با پست مخابراتی

ترمینال کروز مانند ترمینال پیچی دارای دو پورت ورودی و خروجی است که باعث انتقال اطلاعات بین سیم های وارد شده از طرف مخابرات و سیم های رانژه می شود.

در دستگاه های سانترال می توان از این ایزار برای پست های تلفن شرکت و یا سازمان استفاده نمود.

ترمینال کروز در این موارد می تواند از طریق کابل جک به کارت های مختلف خطوط داخلی وصل شده و برای راه اندازی خطوط داخلی مورد استفاده قرار بگیردعلاوه بر این این ترمینال ها می توانند از طریق وصل شدن به زوج سیم های مخابرات، باعث راه اندازی خطوط مختلف شهری شود.

این ابزار معمولاً به رنگ سفید بوده و دارای یک پایه است که روی پست مخابراتی وصل می شود.

روی هر ترمینال که به رنگ های مختلف در بازار موجود هستند، ده پورت مختلف وجود دارد که به ترتیب از ۱ تا ۱۰ شماره گذاری شده اند.

بازرگانی پاناتل در سال 1379 با هدف ارائه خدمات در عرصه فروش تجهیزات مخابرات و فروش تجهیزات شبکه تاسیس گردید. از مهمترین اهداف ما ارائه محصولات مخابراتی از جمله تابلو برق مخابرات و فروش جعبه تقسیم تلفن تابلو مخابراتی تابلو تقسیم تلفن باکس تلفن سانترال و شبکه با کیفیت و قیمت مناسب به منظور برآوردن نیازهای ارتباطی و مخابراتی جامعه بوده است .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز