خبرگزاری کار ایران

چگونه تحلیلگر کسب و کار شویم؛ مهارت‌ها، مسولیت‌ها و مراحل پیشرفت شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۰۵۴

با مطالعه این مقاله پس از شرح شغل تحلیلگر کسب و کار و مهارتهای او بصورت کامل، توضیح داده می‌شود که چگونه تحلیگر کسب و کار شویم.

نقش یک تحلیلگر کسب و کار در زمان کنونی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. رشته تحلیل کسب و کار امروزه یکی از پردرآمدترین حیطه های کاری است. با این حال، برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر کسب و کار، به چند مهارت نیاز دارید. در این مقاله توضیح داده می شود که چگونه یک تحلیلگر حرفه ای کسب و کار شویم، ما شما را با این حرفه آشنا می‌کنیم و اینکه چگونه می‌توانید با کسب علم و دانش در این رشته به یک تحلیلگر موفق تبدیل شوید.

تحلیلگر کسب و کار کیست؟

در محیط مبتنی بر داده‌های امروزی، سازمان‌ها از داده‌ها برای کشف الگوهای کسب و کار و به دست آوردن بینش معنادار استفاده می‌کنند. با این داده‌ها، شرکت‌ها سعی در بهبود فرآیندها و اتخاذ تصمیمات حیاتی دارند. یک تحلیلگر کسب و کار با درک و تحلیل مشکلات کسب و کار و ارائه راه‌حل‌هایی به ذی‌اثران کمک می‌رساند و تغییر را در یک سازمان امکان‌پذیر می‌کند.

تحلیل‌گران کسب‌وکار با استفاده از تجزیه و تحلیل برای ارزیابی فرآیندها، تعیین الزامات، ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر داده و تولید گزارش‌ها به مدیران اجرایی و ذی‌اثران، شکاف بین تیم‌های فناوری اطلاعات و کسب‌وکار را پر می‌کنند. آن‌ها از نزدیک با تیم‌ها همکاری می‌کنند تا کیفیت خدمات ارائه شده را افزایش دهند. تحلیلگر کسب و کار همچنین به یکپارچه‌سازی و آزمایش راه‌حل‌های جدید کمک می‌کنند.

اکنون که می‌دانید یک تحلیلگر کسب و کار کیست، اجازه دهید به شما در مورد مسئولیت‌های یک تحلیلگر کسب و کار توضیح دهیم.

مسئولیت‌های تحلیلگر کسب و کار چیست؟

یک تحلیلگر کسب و کار حرفه ای دارای چندین نقش و مسئولیت است. بنابراین، قبل از اینکه بفهمید چگونه یک تحلیلگر کسب و کار شوید، بسیار مهم است که وظایف یک تحلیلگر را به وضوح درک کنید. در زیر برخی از مسئولیت‌های اصلی یک تحلیلگر کسب و کار آورده شده است:

1. یک تحلیلگر حرفه ای کسب و کار اهداف و مشکلات تجاری سازمان را شناسایی می‌کند و راه‌حل‌های سودآور ارائه می‌دهد.

2. تحلیلگر فرایندهای کسب و کار نیازهای تجاری را از مشتریان و ذی‌اثران درک و جمع آوری می کنند.

3. تحلیل‌گران کسب و کار با تیم توسعه تعامل دارند تا راه‌حلی برای حل یک مشکل خاص طراحی کنند.

4. آن‌ها به طور فعال بازخوردی را در مورد طرح یک برنامه نرم‌افزاری ارائه می‌دهند و ویژگی‌های جدید طراحی شده‌ای را که یک کسب و کار به آن نیاز دارد را پیاده‌سازی می‌کنند.

5. تحلیل‌گران کسب و کار الزامات عملکردی و غیر عملکردی یک کسب و کار را می‌سنجند.

6. جلسات منظمی را با ذی‌اثران و مشتریان برای بحث در مورد مسائل و راه‌حل‌های تجاری برگزار می‌کنند.

7. تحلیل‌گران کسب و کار مسئول اعتبارسنجی وضعیت یک پروژه با کمک تست پذیرش کاربر هستند. آنها اطمینان می‌دهند که آیا راه‌حل‌های تجاری مطابق با نیازهای مشتریان است یا خیر.

8. یک تحلیلگر کسب و کار برای انتقال تمام یافته‌های پروژه، تمامی داده‌ها را مستندسازی و ایجاد می‌کند.

اکنون که نقش‌ها و مسئولیت‌های یک تحلیلگر کسب و کار را می‌دانید، در ادامه به این مطلب پرداخته خواهد شد که چگونه تحلیلگر کسب و کار شویم.

چگونه تحلیلگر کسب و کار شویم؟

چگونه تحلیلگر کسب و کار شویم؛ مهارت‌ها، مسولیت‌ها و مراحل پیشرفت شغلی

بیایید دریابیم که چگونه با کمک چند مرحله زیر یک تحلیلگر کسب و کار شویم:

  • هدف خود را تعیین کنید

درست کردن اصول اساسی، حیاتی‌ترین نیاز برای موفقیت در زمینه تحلیل کسب و کار است. ممکن است با یادگیری بیشتر در مورد مفاهیم اساسی تحلیل کسب و کار شروع کنید. اول، شما باید به وضوح بدانید که یک تحلیلگر کسب و کار چه می‌کند. شما می‌توانید با مشاوره با وبلاگ‌ها و آموزش آنلاین انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تحلیل کسب و کار را یاد بگیرید یا نه.

  • تحصیل در رشته‌ای مشابه

به طور معمول، اخذ مدرک لیسانس شرط اولیه برای کار به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار در سطح ابتدایی است. ممکن است برای دنبال کردن حرفه‌ای در تحلیل کسب و کار در سطح مدیریت یا حتی بالاتر، نیاز به یک مدرک پیشرفته داشته باشید. برای کسب موفقیت‌های بیشتر در این زمینه، دریافت یک مدرک حرفه‌ای در این زمینه از واجبات است. مهارت‌های تحلیل کسب و کار خود را توسعه دهید. شرکت در دوره تحلیلگر کسب و کار تاثیر بسزایی در پیشرفت شغلی و افزایش سرعت یادگیری شما خواهد داشت.

مهارت های تحلیلگر کسب و کار

اگر می‌‍خواهید به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار موفق شوید، باید مهارت‌های خود را توسعه دهید. لیست زیر شامل پنج مهارت برتر یک تحلیلگرکسب و کار است:

  • تحلیل کسب و کار: تحلیل‌گران کسب و کار باید قادر به انجام تحلیل‌های آماری و احتمالات اساسی باشند.
  • حل مسئله: تحلیلگران کسب و کار باید نتایج را پیش‌بینی کرده و دارای توانایی‌های تخصصی باشند که سازمان‌ها را قادر می‌سازد بر موانع غلبه کنند.
  • مهارت‌های ارتباطی: برای کار با تمام تیم‌ها، مشتریان و ذی‌اثران، آن‌ها باید دارای مهارت‌های ارتباطی قوی باشند. دانستن آنچه مشتری می‌خواهد – توصیف تغییرات مدیریت – حل مسئله مبتنی بر فناوری اطلاعات است. فعالیت‌های روزانه یک تحلیلگر کسب و کار به شدت حول محور ارتباطات می چرخد. بنابراین، توسعه توانایی‌های کلامی و نوشتاری خود هنگام شروع کار بسیار مهم است.
  • تجزیه و تحلیل ذی‌اثران: تجزیه و تحلیل ذی‌اثران با شناسایی و حذف چندین مانع به روشن شدن توسعه پروژه کمک می‌کند.
  • مهارت‌های فنیتحلیلگران کسب و کار باید با قابلیت‌های فنی خود همگام باشند، زیرا تحلیل‌گران بازار به عنوان پل ارتباطی بین کارشناسان و تجار عمل می کنند.
  • نرم افزار تحلیل کسب و کار: مهارت کار با نرم افزارهای تحلیل کسب و کار و داشبوردهای اکسل نیز برای یک تحلیلگر حرفه ای کسب و کار ضروریست. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اهمیت مدیریت دانش در سازمان ها، توانایی کار با یک سامانه مدیریت دانش معروف نیز یک قابلیت کارآمد هنگام استخدام تحلیلگر کسب و کار به شمار می‌آید.

دریافت مدرک تحلیلگر کسب و کار آنلاین

برای نشان دادن شایستگی‌های کلیدی خود و آشنایی با جدیدترین نرم‌افزارها و فناوری‌ها، می‌توانید گواهی‌هایی دریافت کنید که برای اثبات صلاحیت تحلیل‌گری کسب و کار شما بسیار مهم است. اگر می‌خواهید در حرفه خود رشد کنید، دریافت مدارک بین المللی تحلیلگری کسب و کار می‌تواند بسیار مفید باشند. ممکن است کارفرمایان مدارک غیرمعمولی را درخواست نکنند، اما داشتن یکی از مدارک حرفه‌ای مربوط به این حوزه شما را از دیگران متمایز می‌کند.

چگونه تحلیلگر کسب و کار شویم؛ مهارت‌ها، مسولیت‌ها و مراحل پیشرفت شغلی

شرح شغل تحلیلگر کسب و کار

  • ایجاد یک گزارش تجاری کامل و تهیه پیش نویس مسائل، چشم اندازها و راه‌حل‌های یک شرکت
  • شناسایی و گزارش به ذی‌اثران الزامات کسب و کار
  • پیش‌بینی و بودجه بندی
  • نظارت و برنامه‌ریزی
  • تحلیل واریانس
  • قیمت‌گذاری
  • گزارش‌‌نویسی

آیا آماده هستید که یک تحلیلگر کسب و کار شوید؟

اکنون که می‌دانید یک تحلیلگر کسب‌وکار کیست، نقش‌ها و مسئولیت‌های یک تحلیلگر کسب‌وکار چیست و چگونه تحلیلگر کسب و کار شویم؛ احتمالا آماده هستید تا حرفه‌ی تحلیلی کسب‌وکار خود را شروع کنید. شرکت در بهترین دوره های کسب و کار و دریافت مدرک بین المللی تحلیل کسب و کار تاثیر بسزایی در پیشرفت حرفه ای شما خواهد داشت.

دریافت مدرک با شرکت در دوره تحلیلگر کسب و کار به شما کمک می‌کند تا یک تحلیلگر معتبر و حرفه‌ای کسب‌ و کار شوید. در ادامه گزیده ای از ویدیوی دوره جامع تحلیلگر کسب و کار شرکت پیشرو مدیریت پیران به عنوان یکی از بهترین دوره های تحلیلگر کسب و کار در ایران ارائه شده است.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز