خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید دستکش عایق برق

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۹۶۷

مهم ترین نکته در راهنمای خرید دستکش عایق برق چیست؟ این سوالی است که شاید برای افرادی که در حوزه برق مشغول به فعالیت هستند، مطرح شود. کلاه، کفش و دستکش ایمنی از تجهیزات مهم برای ایجاد حفاظت هنگام کار با برق هستند. دستکش‌های ضد برق با لایه محافظتی که دارند، از صدمات مکانیکی و فیزیکی جلوگیری می‌کنند. اما دستکش عایق برق باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا به‌طورکامل از آسیب‌هایی هم‌چون گرفتگی و شوک‌های ناشی از اختلال در برق جلوگیری کند. اگر ویژگی‌های یک دستکش عایق برق برای شما نیز مبهم است، این مقاله راهنمای خوبی برایتان خواهد بود. زیرا در ادامه مطلب، نکات مهمی که در هنگام خرید دستکش ایمنی برق باید بدانید را به شما خواهیم گفت. 

سایز مناسب؛ یکی از فاکتورهای مهم در خرید دستکش عایق برق

سایز مناسب یکی از نکته‎های مهم در خرید و  فروش تجهیزات ایمنی و ترافیکی خصوصا دستکش عایق، است. اگر از دستکش عایق برق بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سایز دست استفاده شود، شخص در طول انجام کار و بر اثر خستگی دستکش را از دست خارج می‌کند. هم‌چنین ممکن است به دلیل گشاد بودن دستکش و بلند کردن بارهای سنگین، دستکش از دست خارج شود. به‌همین دلیل انتخاب دستکش با سایز مناسب یکی از موارد پر‌اهمیت در راهنمای خرید دستکش عایق برق محسوب می‌شود. 

انتخاب کلاس مناسب دستکش های عایق برق بر اساس مقاومت به ولتاژ

نکته دیگری که باید در این مرحله از مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق به آن توجه شود، مقاومت به ولتاژ آن است. در حقیقت در هنگام خرید دستکش ایمنی برق باید توجه کنید که دستکش موردنظرتان توانایی تحمل چه مقدار ولتاژ برق را دارد. در کل شش کلاس برای دستکش‌های عایق برق وجود دارد که هر شخص می‌تواند بر اساس شغل و ولتاژی که با آن سروکار دارد، دستکش مناسبی را انتخاب کند.

دستکش عایق برق کلاس ۰۰

دستکش عایق ۰۰ در برابر جریان  AC  تا ۵۰۰ ولت و در برابر جریان DC تا ۷۵۰ ولت مقاومت دارد. ضخامت لایه اصلی تشکیل‌دهنده این دستکش معمولا ۰٫۵ میلی‌متر است. سایز دستکش کلاس ۰۰، ۳۶ سانتی‌متر است. عملکرد یا عدم عملکرد فاز متر نیز برای این نوع دستکش عایق برق ممکن است. 

دستکش عایق برق کلاس ۰ 

دستکش عایق برق کلاس ۰ در برابر جریان  AC  تا ۱۰۰۰ ولت و در برابر جریان DC تا ۱۵۰۰ ولت مقاومت دارد. ضخامت لایه اصلی تشکیل‌دهنده این دستکش معمولا ۱ میلی‌متر است‌. سایز این دستکش ۳۶ سانتی‌متر است. با افزایش مقاومت در برابر ولتاژ‌های بالاتر ضخامت دستکش بیشتر می شود.

دستکش عایق برق کلاس ۱

این دستکش در برابر جریان  AC  تا ۷۵۰۰ ولت و در برابر جریان DC تا ۱۱۲۵۰ ولت مقاومت دارد. ضخامت لایه اصلی تشکیل‌دهنده این دستکش معمولا ۱٫۵ میلی‌متر بوده و سایز آن ۳۶ سانتی‌متر است.

دستکش عایق برق کلاس ۲

این دستکش در برابر جریان  AC  تا ۱۷۰۰۰ ولت و در برابر جریان DC تا ۲۵۵۰۰ ولت مقاومت دارد. ضخامت لایه اصلی تشکیل‌دهنده دستکش کلاس 2 معمولا ۲٫۳ میلی‌متر بوده و سایز آن ۳۶ سانتی‌متر است.

دستکش عایق برق کلاس ۳

دستکش ضد برق کلاش 3 در برابر جریان  AC  تا ۲۶۵۰۰ ولت و در برابر جریان DC تا ۳۹۷۵۰ ولت مقاومت دارد. ضخامت لایه اصلی تشکیل‌دهنده این دستکش معمولا ۲٫۹ میلی‌متر است و سایز آن ۳۶ سانتی‌متر است.

 دستکش عایق برق کلاس ۴

این دستکش در برابر جریان  AC  تا ۳۶۰۰۰ ولت و در برابر جریان DC تا ۵۴۰۰۰ ولت مقاومت دارد. ضخامت لایه اصلی تشکیل‌دهنده دستکش عایق برق کلاس 4 معمولا ۳٫۶ میلی‌متر بوده و سایز این دستکش ۳۶ سانتی متر است.

در نهایت توصیه می‌شود، اگر با ولتاژهای پایین سروکار دارید دستکش کلاس ۰۰ و اگر فعالیتتان با ولتاژهای بالا است، دستکش کلاس ۴ خریداری کنید. 

راهنمای خرید دستکش عایق برق

چگونه یک دستکش ضد برق با مقاومت بالا بخریم؟

برای خرید دستکش ایمنی برق، علاوه‌بر سایز، مقاومت آن در برابر ولتاژ و قیمت دستکش ایمنی ضد برق، باید بدانیم دستکش در برابر چه موادی مقاومت خود را حفظ می‌کند. دستکش انتخاب شده هرچه‌‌قدر هم که مقاوم باشد، اگر با‌توجه‌به شغل مورد نظر خریداری نشود، قابل استفاده نخواهد بود و خطر جانی به‌دنبال خواهد داشت.

بر اساس استاندارد EN 60903: 2003 + AC2: 2005 روی همه دستکش‌های ضد برق کدی درج می‌شود که نشان‌دهنده استفاده مجاز از دستکش در موارد مختلف است. در‌این‌صورت دستکش‌ها دسته‌بندی مختلفی خواهند داشت که شامل موارد زیر خواهد شد: 

  • دسته‌بندی A: دستکش عایق برق و مقاوم در برابر مواد اسیدی 
  • دسته‌بندی H: دستکش عایق برق و مقاوم در برابر مواد چرب، روغن و نفت 
  • دسته‌بندی Z: دستکش عایق برق و مقاوم در برابر ازن
  • دسته‌بندی R: دستکش ایمنی ضد برق و مقاوم در برابر اسید، روغن و ازن 
  • دسته‌بندی C: دستکش ایمنی برق و مقاوم در برابر دمای پایین 

سوالی که در این بخش از مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق پیش می‌آید این است که دستکش عایق برق با مواد مختلف چه ارتباطی با سلامتی دارد؟ اگر دستکش عایق برق مورد نظر شما با موادی که با آن سروکار دارید سازگار نباشد، بعد از برخورد با آن‌ها تجزیه می‌شود. دراین‌صورت پس از تخریب شدن باعث ایجاد خطر برای شما خواهد شد. 

در خرید دستکش ایمنی برق به برندها و مدل‌ها دقت کنید

برند‌‌های معتبری در کشور‌‌های مختلف در حال تولید انواع دستکش‌های عایق برق هستند‌. در ادامه مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دستکش عایق برق شرکت دی پی ال (DPL)
  • دستکش عایق برق سکورا  (SECURA)
  • دستکش عایق برق شرکت رجلتکس  (REGELTEX)
  • دستکش عایق برق  (SALSBURY)
  • دستکش عایق برق اینوموا (INNOMOVA)

هر کدام از این برندها، کلاس‌های مختلفی از دستکش ایمنی برق را تولید می‌کنند که می‌توانید با قیمت‌های مختلف در هر برند، دستکش مورد‌نظرتان را تهیه کنید.

راهنمای خرید دستکش عایق برق

خرید دستکش برق با مقاومت و کیفیت و بالا از فروشگاه اینترنتی ماه ایمن 

در این مقاله سعی شد راهنمای خرید دستکش عایق برق ارائه شود. در مطالب فوق مواردی را ذکر کردیم تا از طریق آن بتوانید با‌کیفیت‌ترین دستکش ایمنی برق را برای کار خود تهیه کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای خرید این دستکش و انواع تجهیزات و وسایل ایمنی، به فروشگاهی معتبر و مطرح مراجعه کرده و با اطمینان کامل از کیفیت محصول انتخابی، خرید خود را انجام دهید. یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه تجهیزات ایمنی و انواع دستکش عایق برق، سایت mahimen.ir است. شما می‌توانید بهترین و استانداردترین تجهیزات ایمنی را با قیمت مناسب از این فروشگاه تهیه کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز