خبرگزاری کار ایران

چگونه در وزارت نفت استخدام شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۹۳۰

برای استخدام در شرکت نفت، نیاز به داشتن تحصیلات و شرایط ویژه‌ای است. هر ساله شرکت ملی نفت از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه تخصصی، اقدام به پذیرش نیروهای جدید می‌کند. داوطلبان بعد از این که برای شرکت در آزمون، احراز شرایط شدند، باید آمادگی لازم را در خود ایجاد کرده تا بتوانند حد نصاب نمره قبولی را به دست آورند.

اول از هر کاری داوطلبان باید منبع کتاب‌های آزمون استخدامی شرکت نفت را شناسایی کرده و تهیه نمایند. با مطالعه کتاب‌های استخدامی وزارت نفت و همچنین نمونه سوالات آزمون‌های استخدامی سال‌های گذشته، درصد قبولی در آزمون تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

شرایط عمومی برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت نفت

به طور کلی برای شرکت در همه‌ی آزمون‌های استخدامی، یک سری شرایط عمومی وجود دارد. وزارت نفت نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای شرایط عمومی به صورت زیر است:

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی کامل
  • عدم سوء پیشینه کیفری و جزایی
  • دارای کارت پایان خدمت یا معافیت ویژه آقایان
  • نداشتن هیچ‌گونه تعهد به اشتغال پیمانی یا قراردادی در ادارات، موسسات و سازمان‌های دولتی
  • داشتن گواهینامه پایان تحصیلات یا مدرک موفق تحصیلی از دانشگاه‌های رسمی و معتبر کشور
  • دارای حداکثر سن 26 سال برای مقاطع تحصیلی کاردانی
  • دارای حداکثر سن 30 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی
  • دارای حداکثر سن 35 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و 40 سال برای دارندگان مدرک دکترا

شرایط اختصاصی برای شرکت در آزمون شرکت نفت

چگونه در وزارت نفت استخدام شویم؟

 وزارت نفت هر ساله، نیروهای خود را از بین رشته‌های زیر مجموعه گروه شیمی، مکانیک و … برمی‌گزیند. این رشته‌ها شامل مهندسی نفت، مکانیک، برق، کامپیوتر، شیمی، صنایع، مدیریت اجرایی‌، مهندسی مواد، متالوژی و … است. بنابراین کسانی که می‌خواهند در آزمون استخدامی وزارت نفت شرکت کنند باید در یکی از رشته‌های مربوطه فارغ‌التحصیل شده باشند.

این افراد باید دارای رتبه زیر 4000 در کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی بوده و معدل کتبی آن‌ها نیز در پایان دوران تحصیلات حداقل 17 باشد. رتبه کنکور فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد نیز باید کمتر از 200 باشد و با حداقل معدل کل 18 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشند.

تبصره 1: متقاضیانی که بدون آزمون وارد مقطع کارشناسی ارشد شده و با معدل کل 18 به بالا فارغ‌التحصیل شده‌اند، برای شرکت در آزمون دارای امتیازات و سهمیه ویژه‌ای هستند.

تبصره 2: متقاضیانی که از دانشگاه‌های برتر کشور مانند دانشگاه شریف، امیرکبیر، تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، تربیت مدرس، شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علامه، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز فارغ‌التحصیل شده‌اند، با در نظر گرفتن شرط معدل 2 نمره کمتر از حد نصاب و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با 1 نمره کمتر در آزمون شرکت خواهند کرد.

توجه: متقاضیان در صورت قبولی در آزمون استخدامی وزارت نفت، باید گواهی رتبه خود در کنکور سراسری و نیز گواهی پذیرش بدون کنکور خود را در دانشگاه‌های معتبر به مراکز استخدام و گزینش وزارت نفت ارائه دهند.

آمادگی برای آزمون استخدامی وزارت نفت

چگونه در وزارت نفت استخدام شویم؟

بعد از آن که برای داوطلبان محرز شد که شرایط ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت نفت را دارند حال نوبت به آن می‌رسد که خود را جهت شرکت در آزمون آماده کنند. برای آمادگی در آزمون استخدامی وزارت نفت، ابتدا باید از منابع دروس آزمون، آگاهی‌ کامل پیدا کرد. زیرا مطالعه منابع غیر موثق و نامعتبر تنها وقت تلف کردن است و برای قبولی در آزمون تاثیری ندارد. در بخش زیر به بررسی برخی از مهم‌ترین کتاب‌های آزمون استخدامی وزارت نفت پرداخته شده است. لازم به ذکر است که جهت بررسی دقیق و خرید این کتاب های استخدامی می توانید به بخش کتاب استخدامی نفت در سایت آوا کتاب مراجعه نمایید.

کتاب‌ استخدامی وزارت نفت

در این کتاب نمونه سوالات استخدامی شرکت‌های نفت، پتروشیمی‌ها، شرکت گاز، شرکت‌های پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آمده است. جواب سوالات در بخش عمومی و تخصصی نیز کاملا به صورت تشریحی بیان شده است. مولفان مجموعه کتاب استخدامی وزارت نفت، مهندس زیبا روستایی، مریم ساریخانی، فاطمه ساریخانی و مهندس محسن ناظمی هستند. کتاب استخدامی وزارت نفت از انتشارات رویای سبز در سال 1397 با ویرایش جدید منتشر شده است.

کتاب بانک سوالات عمومی و تخصصی استخدامی وزارت نفت

این کتاب ویژه کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه است. فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مهندسی عمران، مواد، صنایع، متالوژی و زمین شناسی برای استخدام از این کتاب کمک می‌گیرند. این کتاب شامل نمونه سوالات با پاسخنامه تشریحی همراه با درسنامه است. مولفان بانک سوالات وزارت نفت، آقایان نوید میرجردوی، حامد حاجی سیدی و میلاد مقصودی اکبری هستند که توسط انتشارات مثبت، منتشر شده است.

درسنامه مفید و موثر دروس تخصصی رشته مکانیک ویژه آزمون‌های استخدامی وزارت نفت

این کتاب شامل درسنامه دروس تخصصی در رشته مکانیک است.‌ در این درسنامه به نقد و بررسی اجمالی دروس، پرداخته شده است. کلیه داوطلبان رشته‌های مهندسی مکانیک با تمام گرایش‌ها، برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت نفت، شرکت گاز، وزارت نیرو، صنعت و پتروشیمی‌ها می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. آقایان احسان امینیان و نوید میرجردوی این درسنامه را تالیف کرده‌اند.

درسنامه مفید و موثر دروس تخصصی رشته مهندسی شیمی ویژه آزمون‌های استخدامی وزارت نفت

این کتاب برای کلیه داوطلبان آزمون‌های استخدامی وزارت نفت و پتروشیمی‌ها مناسب است. در این کتاب به مروری بر درس‌های تخصصی رشته مهندسی شیمی شامل دروس انتقال جرم، انتقال حرارت، مکانیک سیالات، ترمودینامیک، عملیات واحد و نمونه سوالات همراه با پاسخنامه تشریحی پرداخته می‌شود. درسنامه رشته مهندسی شیمی حاصل تلاش و زحمات مکرر آقایان میلاد مقصودی، محمد حسین اقبال احمدی و کاظم ادوایی است.

کتاب استخدامی شرکت نفت و ارگان‌های تابع وزارت نفت

در این کتاب یک بخش به مباحث مربوط به دروس عمومی در آزمون استخدامی وزارت نفت اختصاص داده شده است که فصل اول آن مربوط به کامپیوتر، فصل دوم مباحث مربوط به زبان عمومی و تخصصی و فصل سوم مربوط به ادبیات و زبان فارسی است. در بخش دوم به توضیح و تشریح دروس تخصصی پرداخته می‌شود.

دروس تخصصی شامل شیمی عمومی، شیمی تجزیه، ترمودینامیک، انتقال حرارت، مکانیک سیالات، موازنه انرژی و مواد، ترمودینامیک مهندسی شیمی، کنترل فرآیند و طراحی رآکتور و انتقال جرم و عملیات واحد است.‌ به این صورت که در هر فصل به طور جداگانه به خلاصه و مباحث هر درس اشاره شده است.‌ این کتاب توسط فاطمه ساریخانی، مریم ساریخانی، محسن ناظمی و زیبا روستایی تألیف شده است. چاپ دوم این کتاب در سال 1397 توسط انتشارات رویای سبز منتشر شد.

جمع بندی

وزارت نفت یکی از ارگان‌های مهم و کاربردی در کشور محسوب می‌شود. برای استخدام در این سازمان باید از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود. وزارت نفت نیروهای مورد نیاز خود را از بین فارغ‌التحصیلان ممتاز در رشته‌های مهندسی نفت، مکانیک، برق، شیمی، مواد، متالوژی و … از طریق برگزاری آزمون برمی‌گزیند.

متقاضیان برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت نفت باید آمادگی کافی پیدا کنند تا بتوانند در آزمون موفق شوند. برای ایجاد آمادگی در آزمون باید در مورد منابع سوالات آزمون اطلاعات کافی و مفید را به دست آورد. مولفان زیادی به تالیف کتاب‌های آزمون استخدامی وزارت نفت پرداخته‌اند که در این مقاله به برخی از مهم‌ترین کتاب‌های منتشر شده در این زمینه اشاره شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز