خبرگزاری کار ایران

بهترین ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۱۸۱

در ساخت تجهیزات آشپزخانه، صنعتی که با سلامت افراد سروکار دارد، باید از مواد اولیه‌ای استفاده شود که از نظر قیمت، زیبایی، دوام و طول عمر، آنتی باکتریال بودن و واکنش ندادن با مواد غذایی امتحان خود را پس داده و مقرون به صرفه باشند. بنابراین انتخاب ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه بهترین گزینه است زیرا تمام این ویژگی‌ها را دارد و به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن در محیط مرطوب آشپزخانه دچار خوردگی نمی‌شود. همچنین برخی از گریدهای ورق استیل با مواد اسیدی همچون آبلیمو، آب گوجه فرنگی و نمک وارد واکنش نمی‌شوند که در این صورت مواد مضری وارد غذا نخواهد شد. بهترین ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه‌های خانگی و صنعتی شامل سری 300 و 400 استنلس استیل هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه

 

انتخاب بهترین ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه به عوامل مختلفی همچون کاربرد آن، نوع ورق، ضخامت و دیگر موارد بستگی دارد. تجهیزات فولادی ضد زنگ مانند میزها، سینک‌ها، قفسه‌ها و واحدهای آشپزخانه از جنس استنلس استیل با قابلیت تمیز کردن آسان، استریل‌پذیر و غیر متخلخل بودن، جهت استفاده در صنایع غذایی ایده‌آل هستند.

برای ساخت تجهیزات آشپزخانه از جنس استنلس استیل، فولاد ضد زنگ سری 300 بهترین انتخاب است. اما به طور خاص، قطعات و تجهیزات آماده سازی مواد غذایی معمولاً با استفاده از ورق فولاد ضد زنگ گرید 304 و 316 تولید می‌شوند.

ورق استیل سری 300

فولادهای زنگ نزن سری 300 نگیر بوده و توسط آهنربا جذب نمی‌شوند. همچنین به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، تعمیر و نگهداری آسان و توانایی حفظ استحکام خود در دماهای بالا معروف هستند.

رایج ترین فولاد ضد زنگ مورد استفاده در ساخت تجهیزات آشپزخانه ورق استیل 304 است. که به دلیل داشتن سطح بالای کروم و نیکل، درخشندگی خوبی دارد. همچنین در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد، اگرچه در برابر خوردگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نمک حساس است.

گرید 316 معمولاً در هنگام ساخت ظروف فولادی ضد زنگ مواد غذایی بهترین انتخاب است. ورق استیل 316 در کاربردهای مختلف از نظر شیمیایی مقاوم‌تر است، به ویژه هنگامی که با نمک و ترکیبات اسیدی قوی‌تر مانند آب لیمو یا گوجه‌فرنگی سروکار داریم. به همین دلیل در ساخت تجهیزات صنایع غدایی مانند مخازن نگهداری از این ورق استفاده می‌شود.

ورق استیل سری 400

اگرچه فولاد ضد زنگ سری 300 رایج ترین انتخاب برای تجهیزات آشپزخانه است، اما سری 400 نیز مناسب است و بسیاری از ویژگی های مشابه سری 300 را نشان می دهد، البته به میزان کمتر. سری 400 بگیر بوده و توسط آهنربا جذب می‌شود و تولید تجهیزات آشپزخانه با این فولاد ضد زنگ هزینه های کمتری را ممکن می سازد.

ورق استیل 430 علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، در محیط‌های شیمیایی و در برابر اسید نیتریک نیز مقاوم است. این ورق در ساخت کارد و چنگال، صفحه رویه گاز، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و لوازم آشپزخانه استفاده می‌شود. ورق استیل 420 نیز در برابر اسید ناشی از مواد غذایی مقاومت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت استیل

بهترین ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه

مزایای ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه

ورق فولاد ضد زنگ تعدادی از مزایای منحصر به فرد را ارائه می دهد، از جمله:

  • مقاومت در برابر زنگ زدگی و لکه برای محافظت از سطوح کار
  • مقاومت در برابر ضربه، فرورفتگی و خراش
  • مقرون به صرفه بودن جهت به روز رسانی تجهیزات آشپزخانه تجاری
  • طول عمر قابل اعتماد
  • روش های تمیز کردن آسان و مقاومت در برابر میکروب
  • انتقال سریع گرما
  • قابلیت بازیافت
  • قابلیت شست شو بودن بدون زنگ زدگی
  • نگهداری آسان
  • ظاهری زیبا و براق
  • تطبیق آسان با تقریباً هر نوع دکوری
  • در دسترس بودن زیاد تجهیزات و اجزای هماهنگ کننده

بهترین ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه

کاربردهای ورق استیل در تجهیزات آشپزخانه

ورق فولاد ضد زنگ برای ساخت طیف گسترده ای از تجهیزات و ابزار آشپزخانه استفاده می شود. چند نمونه در زیر ذکر شده است.

  • ساخت یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی
  • بخارپزهای تحت فشار برای گرم کردن سریع غذاها
  • اجزای مختلف سینک آشپزخانه، سیستم های تخلیه و دفع
  • ظروف مورد استفاده در آشپزخانه مانند کارد و قاشق و چنگال،‌ قابلمه و ...
  • اورشلف در آشپزخانه‌های صنعتی
  • میز کار صنعتی
  • مخازن نگهداری غذا

پیشرو، تامین کننده مواد اولیه فلزی به خصوص انواع مختلف فولادهای آلیاژی و زنگ نزن با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت و ارزان در بازار کشور؛

یکی از اهداف اصلی این شرکت کاهش هزینه ها و ارائه محصولات از تولید به مصرف می باشد.

بهترین ورق استیل برای تجهیزات آشپزخانه

شرکت تجارت آلیاژ پیشرو در زمینه تامین مواد اولیه فلزی مانند انواع میلگرد، لوله و ورق استیل جهت استفاده برای ساخت تجهیزات آشپزخانه و دیگر صنایع فعالیت دارد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان با تجربه شرکت با شماره 66603335-021 تماس حاصل فرمایید.

 
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز