خبرگزاری کار ایران

چرا به قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه و سرور در سازمان ها نیاز داریم ؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۱۸

مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران تخصصی ترین شرکت خدمات پشتیبانی شبکه و سرور آماده ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و پشتیبانی سرور به کسب و کارهای کوچک ، متوسط و بزرگ می باشد .

همه سازمانها و کسب و کارها در اقتصاد دیجیتال وابسته به کامپیوتر ، شبکه و فناوری اطلاعات هستند . از این رو پشتیبانی و نگهداری شبکه ، پشتیبانی سرور و همچنین پشتیبانی کامپیوتر های موجود در شبکه امری مهم و لازم برای همه می باشد .روش انجام این فرایند میتواند یا با استخدام نیروی فنی ماهر برای پشتیبانی و نگهداری شبکه و سیستمها انجام گردد و یا با انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه با شرکتهای تخصصی این کار را به آنها در قالب قرارداد پیمانکار پشتیبانی شبکه واگذار نمود .  

امروزه در همه شرکتها و سازمانها تعدادی کامپیوتر ، سرور ، مودم اینترنت و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار میگیرد . کارمندان شرکتها هر روز با این سیستمها سر و کار داشته و بیشتر وظایف روزانه آنها خصوصا در بخشهای پشتیبانی به نوعی یا توسط کامپیوتر ها انجام میشود و یا وابسته به کامپیوتر و شبکه می باشد .

اینترنت و استفاده از سامانه های اینترنتی که جزء لاینفک کسب و کارهای امروزی محسوب می شود و شما از کارهای ساده بانکی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی ، امور بیمه تامین اجتماعی و حتی ارتباط و پیام رسانی با کارمندان و مشتریان داخلی و بیرونی سازمان همه با استفاده از اینترنت انجام میشود .

بر این اساس هرگونه اختلال و قطعی در شبکه داخلی سازمان و ارتباطات اینترنتی باعث اختلال در عملکرد کل سازمان میگردد و عملیات اجرائی روزمره کارمندان بدرستی انجام نخواهد گرفت . در این بین نیز کسب و کارهایی هستند که مبتنی بر تجارت الکترونیک یا کسب و کار الکترونیک هستند و این دسته از کسب و کارها بطور کامل بر بستر اینترنت کار میکنند و هرگونه اختلال در شبکه و ارتباطات کل سیستم سازمانی را تحت تاثیر قرار میدهد .

 برای جلوگیری از مشکلات پیش بینی نشده در شبکه های کامپیوتر و عملکرد سرورها راه حل چیست ؟

راهکار رفع این نیاز سازمان داشتن یک تیم پشتیبانی شبکه و سرور در سازمان است تا بتواند با استفاده از ابزارهای و تکنولوژی ها مورد نیاز از بروز اختلال و مشکلات رایج شبکه ، سرور و اینترنت جلوگیری کند و یا در صورت بروز اینگونه مشکلات بتواند در کمترین زمان ممکن شبکه و سرور را رفع عیب نموده و به مدار برگرداند و یا ارتباط اینترنتی را در سریعترین زمان برقرار نماید .

 

 قرارداد پشتیبانی شبکه یا استخدام تکنسین شبکه؟

برای داشتن تیم پشتیبانی شبکه و سرور در سازمان ها دو روش وجود دارد :

  1. استخدام نیروی متخصص پشتیبانی و نگهداری شبکه
  2. انقعاد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه با شرکت متخصص

استخدام نیروی متخصص برای پشتیبانی شبکه

استفاده از روش اول در برخی از سازمان ها که تعداد کامپیوتر و سرورهای زیادی دارند مرسوم است . بدین منظور بر اساس تعداد کامپیوتر ، تعداد سرور و وضعیت کلی شبکه ، نیروی انسانی متخصص شبکه و یا تکنسین پشتیبانی شبکه بصورت تمام وقت استخدام شده و بطور دائم در محل شرکت حضور دارند و امور مربوط به پشتیبانی و نگهداری شبکه ، پشتیبانی سرور و مباحث مربوط به واحد IT را انجام میدهند .

مزایای این روش این است که این افراد بطور دائم در محل شرکت حضور دارند و هر درخواستی که در حوضه سیستمها و شبکه وجود داشته باشد را رفع رجوع میکنند .

معایب این روش نیز مشکلات مربوط به تعهدات حقوق ومزایای ماهیانه ، بیمه تامین اجتماعی ، عدم تعهد افراد به انجام وظایف و کلیه مسئولیتهایی که در خصوص نگهداری نیروی انسانی بر عهده مدیریت سازمان می باشد . در برخی موارد هم مشاهده شده افراد زمانی که از سازمان بیرون می روند اطلاعات سازمان را نیز همراه خود برده و از این اطلاعات سوء استفاده کرده اند .

استفاده از عبارات سوالی یا اعداد وهمچنین بهره‌برداری از روندهای روز وخبرربایی در عنوان می‌تواند باعث افزایش بازدید و خوانده شدن خبرتان ‌شود.

محتوای اصلی رپورتاژ خودرا با توجه به محدودیت‌های وبسایت مدنظر در تعداد کلمات بنویسید.

تصویر شاخص: اولین تصویر فایل شما به عنوان تصویر شاخص شناخته می‌شود.

تا می‌توانید از تیترهای فرعی استفاده کنید که جذابیت خواندن متن را ارتقا می‌دهد.علاوه بر تیترهای فرعی استفاده از بولت‌ها و اشاره تیتروار به نکات هم بسیار جذاب خواهد بود.

چرا به قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه و سرور در سازمان ها نیاز داریم ؟

انقعاد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

یکی دیگر از روشهای پشتیبانی و نگهداری شبکه در سازمان ها ، برون سپاری این خدمات به یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه است که بتواند بطور تخصصی عملیات پشتیبانی شبکه ، پشتیبانی سرور و پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر ها را انجام دهد . این کار با استفاده از قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه انجام شده و کلیه امرو این بخش به شرکت ارائه دهنده خدمات واگذار میگردد .

شرکت پشتیبانی شبکه و سرور ، پس از انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه ، ابتدا کلیه سیستمها و تجهیزات موجود اعم از سویچ ها ، روتر ها ، سرور ها ، ذخیره ساز تحت شبکه و سایر موارد را بررسی میکند و اگر در ساختار شبکه مشکلاتی وجود داشته باشد اقدام به اصلاح آنها خواهد کرد .

سپس بر اساس نوع قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه ممکن است نیروی انسانی متخصص را بصورت تمام وقت در محل شرکت کارفرما مستقر نماید و یا بصورت پاره وقت و بر اساس برنامه زمانبندی خاصی پرسنل بخش فنی پیمانکار پشتیبانی شبکه به محل کارفرما مراجعه نمایند .

تجربه نشان داده ، مزایای این روش برای انجام امور پشتیبانی شبکه و سرور از روش استخدام نیروی انسانی تمام وقت بیشتر است. در این روش کلیه مسئولیت نگهداری شبکه ، سرور و سیستمها بر عهده شرکت پیمانکار بوده و مدیریت سازمان درگیر مباحث مربوط به این بخش نخواهد شد . همچنین بر اساس قرارداد ممکن است تضمین های مختلفی برای حسن انجام کار از شرکت پیمانکار پشتیبانی شبکه اخذ گردد که این امر در استهدام نیروی انسانی ممکن است انجام نگردد .

کارفرما هر زمان که نیاز داشته باشد می تواند قرارداد پشتیبانی شبکه و سرور را بر اساس مفاد قرارداد لغو کند اما در استخدام نیروی انسانی تمام وقت کارفرما مجبور است تا پایان قرارداد پرسنل ایشان را نگه دارد و یا در صورت اخراج با مشکلات سازمان تامین اجتماعی و اداره کار مواجه می شود .

مزیت دیگر این روش استفاده از حد اکثر تخصص مجموعه شرکت پیمانکار است . معمولاً در شرکتهای ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه مانند مرکز پشتیبانی انفورماتیک ، تیم های تخصصی مختلفی وجود دارد که برای مثال در حوضه امنیت شبکه ، برنامه نویسی و نرم افزار ، فروش تجهیزات شبکه مانند فروش سرور HP و سایر تخصص ها فعالیت دارند . با انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه با این شرکتها در واقع شرکت کارفرما با یک تیم متخصص در ارتباط خواهد بود و این تیم قادر به رفع همه نیازهای بخش فناوری اطلاعات می باشد .

در حالی که وقتی فرد یاافرادی را برای پشتیبانی و نگهداری شبکه استخدام می شوند ، کارفرما فقط امکان استفاده از تخصص محدود همان افراد را دارد و اگر نیازی فراتر از تخصص آنها باشد دوباره باید هزینه آن را پرداخت نماید .

از معایب انعقاد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه نیز میتوان عدم حضور تمام وقت پرسنل این بخش دانست و یا اینکه ممکن است درخواستهایی که از سمت کارفرما ارسال می شود در زمان لازم انجام نگردد . که البته با انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه بصورت حرفه ای از این موارد هم میتوان جلوگیری کرد .

هزینه قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه

بر اساس نوع قرارداد پشتیبانی شبکه و روش ارائه خدمات هزینه های آن متغیر است . هزینه خدمات پشتیبانی شبکه تابع برخی متغیر ها می باشد مهمترین این متغیر ها شامل : تعداد کامپیوترهای موجود در شبکه ، تعداد سرور های فیزیکی و سرور مجازی ، تعداد و نوع فایروال شبکه ، انواع سرویس های شبکه مورد استفاده ، تعداد روز حضور کارشناس در محل کارفرما و نحوه سرویس دهی ، می باشد .

یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار در هزینه قرارداد پشتیبانی شبکه ، نحوه سرویس دهی در زمان بروز مشکلات شبکه می باشد . بر همین اساس انواع قرارداد پشتیبانی شبکه را میتوان دسته بندی نمود .

  • قرارداد پشتیبانی شبکه دائمی
  • قرارداد پشتیبانی شبکه دوره ای
  • قرارداد پشتیبانی شبکه موردی 

مفاد مهم قرارداد پشتیبانی شبکه چیست؟

مثل همه قراردادها ، قرارداد پشتیبانی شبکه نیز شامل برخی مفاد عمومی قرارداد ها و برخی مفاد تخصصی می باشد . اما چند نکته مهم وجود دارد که حتماً باید در مفاد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه درج شود. این مفاد شامل موارد زیر می باشند :

- تعهدات پیمانکار

-تضمین کیفیت سرویس (SLA):یا Service Level Agreement

-عدم حق واگذاری به شخص یا پیمانکار ثالث

-تعهد به عدم افشای اطلاعات یا NDA

-لزوم استفاده از سامانه مانیتورینگ متمرکز

-لزوم مستند سازی و ارائه اطلاعات، مانند گذرواژه‌ها و تنظیمات

-لزوم ارائه گزارشات و KPI

درخواست خدمات پشتیبانی شبکه

اگر شما صاحب کسب و کار یا مدیر یک سازمان هستید همواره به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز خواهید داشت . مرکز پشتیبانی انفورماتیک ، به عنوان تخصصی ترین شرکت خدمات پشتیبانی شبکه با داشتن بیش از 15 سال سابقه کار در این زمینه قادر است تا در این زمینه همکاری و مشاوره لازم را به شما ارائه دهد . کارشناسان مرکز پشتیبانی انفورماتیک به شما کمک خواهند کرد تا اگر نیاز به استخدام نیروی انسانی دارید بهترین پرسنل را برای شما انتخاب کنند و یا در صورتی که قصد برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه نیز داشته باشید با انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه به روشهای مختلف به شما سرویس دهی نماید .

در مرکز پشتیبانی انفورماتیک تیم های کاری مختلفی برای فروش تجهیزات شبکه ، مشاوره فناوری اطلاعات ، ارائه راهکارهای امنیت شبکه ، ارائه راهکارهای ذخیره سازی دیتا و راهکارهای سیستم مدیریت فرایند کسب و کار وجود دارد که میتوانید علاوه بر قرارداد پشتیبانی شبکه و سرور از این نوع خدمات نیز استفاده نمائید .

جهت ارائه درخواست خود میتوانید با شماره تلفن مرکز پشتیبانی انفورماتیک به شماره 02159131 تماس حاصل فرموده و یا در وب سایت مرکز به آدرس : https://iranhelpdesk.ir درخواست خود را ثبت نمائید .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز