خبرگزاری کار ایران

تامین تجهیزات صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۳۹

در بخش صنعت بکارگیری قطعات بادوام و مقاوم در شرایط دشوار بسیار اهمیت دارد. صنعت نفت و گاز ، پتروشیمی ، صنایع شیمیایی و بخش کشاورزی از جمله این موارد می باشد. عمده تجهیزات شامل انواع شیرآلات برای قطع و وصل کردن همینطور کنترل جریان ، لوله های مختلف برای انتقال سیالات و گاز ، همینطور اتصالات گوناگون با هدف مرتبط کردن لوله ها و شیرآلات به یکدیگر می باشند.

در اینجا قصد داریم به معرفی بخشی از این تجهیزات پرکاربرد بپردازیم. همینطور نکات هنگام خرید و محل مناسب برای تامین این قطعات را به اشتراک بگذاریم. برای شروع لوله های پرکاربرد صنعتی را معرفی خواهیم کرد.

لوله های بخش صنعتی

لوله ها بصورت کلی به 2 دسته تقسیم می شوند. این دسته بندی بر اساس نوع ساخت آنها می باشد. بخش اول لوله های درزدار می باشند. این لوله بصورت ورقه های خمکاری شده و دارای انحنا است که دو سر آن به یکدیگر جوش داده می شود.

مدل دوم لوله های بدون درز نام دارند. همانطور که از نامشان پیداست جای هیچگونه درز و جوشکاری بروی سطحشان وجود ندارد. شیوه ساخت این لوله متفاوت با لوله های درزدار است. در این نوع با استفاده از سوراخ کردن داخل شمش های آماده شده طی یک ساز و کار ویژه ، لوله ای ایجاد خواهد شد که بصورت کاملا یک تکه و بدون جای اتصال می باشد.

مورد استفاده و ویژگی این لوله ها نیز با یکدیگر متفاوت است. برای مثال لوله های بدون درز قابلیت تحمل فشار بالا و دمای بیشتر در مقایسه با نوع دیگر دارد. همینطور قیمت این لوله به نسبت بالا می باشد.

تا اینجا به شیوه ساخت لوله ها اشاره کردیم. حال قصد داریم به جنس بدنه لوله ها بپردازیم.

لوله های جنس استیل

از پرکاربردترین لوله ها در بخش صنعت لوله استیل می باشد. این لوله در واقع آلیاژی از چند فلز مختلف می باشد که با کم و زیاد شدن مقدار آنها ، مدل لوله نیز فرق خواهد کرد. برای مثال نوع 304 و 316 از آلیاژ های دیگر استیل بحساب می آیند که کاربرد خود را دارند. از مکان هایی که بیشترین استفاده از این جنس لوله را شاهد هستیم ، می توان به صنایع غذایی اشاره کرد. همینطور در بخش مواد شیمیایی نیز کاربرد دارد.

تامین تجهیزات صنعتی

مدل های دیگر

لوله های گالوانیزه ، API ، آتشخوار و اسپیرال از دیگر مدل های پرکاربرد در بخش صنعت به حساب می آیند. در هنگام خرید انواع لوله می بایست به کاربرد و شیوه استفاده توجه کرد. همینطور جنس لوله ، سایز و رده بسیار اهمیت دارد. منظور از رده ضخامت دیواره لوله می باشد. با افزایش ضخامت میزان تحمل فشار و دما افزایش خواهد یافت.

شیرآلات بخش صنعتی

شیرآلات اهمیت بسیار بالایی در صنعت دارند. با توجه به نوع جنس و عملکردشان ، دسته بندی می شوند. در ادامه به معرفی پراستفاده ترین شیرآلات خواهیم پرداخت.

مدل پروانه ای

از این شیر برای قطع و وصل کردن جریان سیال بکار گرفته می شود. داخل آن یک صفحه مدور قرار گرفته است که در صورت و باز و بسته شدن ، جریان تغییر خواهد کرد. از مدل های این شیرآلات می توان به ویفری ، فلنجدار و نوع لاگ دار اشاره کرد. این شیر برای کنترل جریان کاربرد ندارد و فقط مناسب قطع و وصل کردن می باشد. از مزایای آن می توان به شرایط استفاده آسان ، افت فشار کم ، قیمت مناسب و سبک بودن وزن شیر اشاره کرد.

مدل خودکار

از این شیر برای جلوگیری از بازگشت سیال به درون سیستم لوله کشی استفاده می شود. در واقع اینکار جلوی آسیب های احتمالی به لوله و قطعات را خواهد گرفت. از انواع آن می توان به مدل سوپاپی و همینطور دریچه ای اشاره کرد. این شیر ساختار بسیار ساده ای دارد و براحتی نصب خواهد شد. از این شیر نمی توان برای کنترل جریان استفاده کرد.

مدل سوزنی

شیرهای مدل سوزنی به منظور کنترل جریان بکار گرفته می شوند. عمل باز و بسته شدن شیر می تواند بصورت دستی و یا خودکار انجام گیرد. از جمله مهمترین ویژگی این شیرآلات می توان به موازی بودن آببند با جهت جریان سیال اشاره کرد که سبب تنظیم جریان و کاهش فرسایش آببند و دیسک خواهد شد. صنایع دارویی ، غذایی ، نیروگاه ها و صنایع شیمیایی از جمله موارد استفاده از این شیر می باشد.

تامین تجهیزات صنعتی

سایر مدل شیرآلات

از دیگر شیرآلات بسیار پر کاربرد صنعتی می توان به مدل شیرهای توپی ، کشویی ، صافی و همینطور شیر فلکه برنجی اشاره کرد. شیرهای برنجی امکان استفاده در مکان های غیر صنعتی نظیر ساختمان ها و آزمایشگاه را نیز دارند. در هنگام تهیه انواع شیرآلات می بایست به مورد استفاده آن توجه کرد. مثلا در بخش کشاورزی از شیرهای جنس چدنی بکار گرفته می شود. همینطور مدل شیر ، سایز و جنس آن بسیار اهمیت دارد.

بهترین مکان تامین تجهیزات صنعتی

به دلیل شرایط ویژه و حساس در بخش صنعت ، می بایست وسایل بکار گرفته دارای استانداردهای روز جهان باشند. توجه به کشور و برند تولید کننده از جمله مواردی است که در هنگام خرید نیاز است لحاظ شود. در اینجا با توجه به خدمات و کیفیت محصولات ارائه شده ، فروشگاه ولوسند ValveSend را به شما پیشنهاد می کنیم. انواع شیرآلات ، لوله های صنعتی ، اتصالات بدون درز و اتصالات فشار قوی نمونه ای از محصولات این فروشگاه می باشد. تخصص بالا و سابقه ای طولانی در ارائه و تامین تجیهزات بخش صنعت ، در کنار محصولات باکیفیت و قیمت مناسب باعث شده است که از سایرین متمایز باشد. برای مشاهده محصولات می توانید از وب سایت آنها به نشانی valvesend.com بازدید نمایید. همینطور برای خرید و ثبت سفارش با شماره 021-66318331 تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز