خبرگزاری کار ایران

بهترین برند روغن موتور ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۰۸

 روغن موتور یکی از حساس‌ترین روانکارهای هر خودرو است که باید حتماً درون موتور خودرو باشد، در صورت نبودن روغن موتور در کسری از ثانیه موتور خودرو کاملا از بین میرود و تمامی قطعات داخلی موتور خودرو متلاشی و نابود می‌شوند. پس وجود روغن موتور یکی از الزامات مهم برای حرکت هر خودرو می باشد.

 انتخاب و خرید روغن موتور نیز یکی از مهمترین اقداماتی است که مالک هر خودرو برای نگه داری از آن باید انجام دهد. در صورت استفاده از روغن موتور نامناسب در خودروی شما آسیب به قطعات وارد می‌گردد و همانند این است که از روغن موتور های غیر استاندارد استفاده کرده اید. پس حتما باید انتخاب درستی برای روغن موتور خودرو خود انجام دهید تا نگهداری بهتر از قطعات موتور خودروی شما انجام شود. برای انتخاب روغن موتور در ابتدا باید استانداردها و سطوح کیفی لازم برای موتور خودرو خود را در نظر بگیرید. اولین استانداردی که برای انتخاب هر روغن موتور در نظر گرفته می شود درجه گرانروی یا SAE آن می باشد که بسته به نوع موتور خودرو هر خودرو یک درجه گرانروی لازم به خود را دارد.

دومین استاندارد لازم که باید بررسی شود سطح API روغن موتور است که این سطح نیز  در دفترچه راهنمای هر خودرویی نوشته شده است و شما با مراجعه به دفترچه راهنمای هر خودرو می توانید درجه گرانروی و استاندارد API پیشنهاد شده توسط تولید کننده را مشاهده کرده و بر اساس آن روغن موتور مورد نظر خود را انتخاب نمایید. البته استاندارد های دیگری برای انتخاب این روانکار وجود دارد که در حال حاضر استفاده از همین دو استاندارد مطرح شده کافی می باشد.

برندهای معتبر روغن موتور در ایران

 شرکت های مختلف تولید روغن موتور در ایران از سال ها پیش مشغول فعالیت هستند. برخی از آنها در دهه ی ۸۰ یا ۷۰ شمسی و یا برخی از آنها در دهه ی ۳۰ شمسی مشغول به فعالیت شدند. برندهای مختلف و معتبری مانند برند بهران، ایرانول، نفت پارس، اسپیدی و برخی برندهای دیگر که بسیار معتبر می باشند در کشور ایران مشغول به فعالیت هستند. شما با شناخت نسبی و سطحی از هر کدام از این برندها می توانید آنها را انتخاب کرده و از بین محصولات آن برند، روغن موتوری که استانداردهای لازم و متناسب با خودروی شما را دارند انتخاب کنید. پس در ابتدا بهتر است برخی از این برندها را بیشتر بشناسید.

بهترین برند روغن موتور ایرانی

 برند شرکت نفت بهران با پالایشگاه بسیار قوی و حجم تولید بسیار بالا، سال‌هاست که مشغول تولید انواع روانکارهای خودرو می باشد که این روانکارها شامل: روغن موتور، گریس، روغن هیدرولیک، روغن دنده و ... می گردد.

 شرکت پالایشگاهی نفت ایرانول نیز سالهاست با تنوع محصولات بسیار بالا و همچنین تولید انواع روانکار ها در این زمینه معتبر و معروف می باشد.

 شرکت نفت پارس نیز یکی از قدیمی ترین شرکت های نفتی در ایران است که از دهه  ۳۰ شمسی مشغول به فعالیت شده است و روغن موتور های آن در بازار بسیار معروف و قیمت آنها بسیار مناسب است.

اما در مورد روغن موتور اسپیدی می‌توان گفت که این روغن موتور تحت عنوان شرکت نفت سپاهان مشغول فعالیت است، که برند تجاری آن اسپیدی است. این شرکت با تبلیغ های تلویزیونی و قیمت متوسط خود توانسته برای خیلی از دارندگان خودرو کاملا جذاب باشد.

شرکت های معتبر نفتی و پالایشگاه های مختلف فراوانی در شهرهای مختلف از کشور ایران نیز مشغول فعالیت هستند که با توجه به حجم بالای آنها در حال حاضر در این مقاله سعی کردیم این چهار برند را بررسی کنیم.

 بهترین برند روغن موتور ایران

 بهترین برند روغن موتور ایرانی و انتخاب آن بسته به معیارهای مختلفی است. اولین و مهمترین معیار برای انتخاب برند روغن موتور موجود بودن محصول مورد نظر شما در لیست محصولات آن برند می باشد، شما با توجه به نوع خودروی خود و مراجعه به دفترچه راهنمای خودروی خود، با بررسی استاندارد و درجه گرانروی محصول مورد نظر را برای خودروی خود در نظر میگیرید. با مراجعه به وبسایت هر کدام از شرکت های معتبر نفتی می توانید لیست محصولات آنها را مشاهده کنید و در صورت تطبیق محصول مورد نظر با یکی از محصولات آن می توانید این انتخاب را از برند مورد نظر داشته باشید.

دومین معیار انتخاب بهترین برند روغن موتور ایرانی این موضوع می باشد که شما تاکنون چه روغن موتوری برای خودروی خود استفاده کرده اید. استفاده از روغن موتوری که تاکنون استفاده کردید بهترین گزینه برای خودرو شماست و در واقع انتخاب بهترین برند روغن موتور ایرانی بر اساس آن روغن موتوری است که تاکنون در خودروی شما استفاده شده است چرا که قطعات داخلی موتور خودرو متناسب با آن برند و آن روغن موتور به صورت دقیق مشغول به فعالیت هستند و بهتر است که از همان محصول برای خودروی خود استفاده کنید.

بهترین برند روغن موتور ایرانی

معیار سوم برای انتخاب بهترین برند روغن موتور ایرانی میتواند قیمت آن باشد. شما میتوانید محصولات مشابه در برندهای مختلف را باهم مقایسه کرده و هر محصولی که قیمت مناسب تری داشت، از آن استفاده و خریداری نمایید.

معیار بعدی تجربه  استفاده کاربران برای انتخاب بهترین برند روانکار ایرانی است. شما می توانید از کسانی که خودرو های مشابه با خودروی شما دارند، تحقیق و جستجو کرده و هر کدام از آنها تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند و شما می توانید بر اساس تجربیات آنها روغن موتور مورد نظر خود را از برند مورد نظر انتخاب کنید و آن برند برای خودروی شما می تواند بهترین برند روغن موتور ایرانی باشد. دقت کنید بهتر است که همیشه از یک روغن موتور استفاده کنید نه اینکه هر بار با توجه به پیشنهاد یک فرد، از یک نوع روغن موتور استفاده کنید.

 کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم  در مورد معیارهای مختلف و استاندارد های لازم برای انتخاب روغن موتور با هم صحبت کنیم همچنین برندهای معتبر روغن موتور در ایران را بررسی و معیارهای مختلف و انتخاب بهترین برند روغن موتور ایرانی را با هم بررسی نمودیم. شما می توانید در صورت داشتن تجربه و یا تخصص خاصی در این زمینه در بخش نظرات این مقاله آن را با ما در میان بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز