خبرگزاری کار ایران

عوارض لیزر موهای زائد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۵۱

لیزر مو‌های زائد یکی از جدید‌ترین روش‌ها، برای خلاصی از شر مو‌های اضافی صورت و بدن است. اثرگذاری بالا و نتایج ماندگار و دائمی باعث شده، لیزر مو زائد در بین متقاضیان طرفداران زیادی داشته باشد. اما وجود برخی شایعات و باور‌ها درباره عوارض لیزر موهای زائد، موجب شده برخی از افراد تمایل چندانی به انجام این پروسه نداشته باشند. اگر شما هم به دنبال راهی برای خلاصی از مو زائد بدن هستید، اما از مضرات لیزر می‌ترسید، در این مقاله با ما همراه باشید. چرا که می‌خواهیم درباره عوارض لیزر موهای زائد صورت و بدن صحبت کنیم.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

قبل از اینکه درباره عوارض لیزر موهای زائد صحبت کنیم، باید ببینیم لیزر موهای زائد چیست و چگونه انجام می‌شود. لیزر یک پرتو نوری بسیار قدرتمند بوده که با طول موج‌های معین در زمانی مشخص و کوتاه، روی مو‌های ناحیه مورد نظر تابیده خواهد شد. پرتو‌های لیزر با تابیدن به ناحیه مورد نظر به ملانین‌های فولیکول مو، گرما می‌دهند. افزایش دمای مو باعث سوختن ریشه و فولیکول مو می‌شود.

لازم به ذکر است که اشعه لیزر تابیده شده روی پوست، غیر یونیزه بوده و با اشعه‌های یونیزه‌ای که از بدن عبور کرده و موجب آسیب به DNA می‌شوند، تفاوت دارد. به عبارتی لیزری که برای رفع موهای زائد به کار می‌رود، با عبور از لایه‌های اپیدرم و درم پوست، فقط و فقط روی فولیکول تاثیر گذاشته و به پوست و بافت‌های دیگر بدن آسیبی نمی‌رساند.

ایا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

شایعات و توجه کردن به اطلاعات نادرست در مورد عوارض لیزر موهای زائد، باعث می‎شود اکثر افراد دید مثبتی به این روش نداشته باشند. البته فراموش نکنید که هر روش زیبایی در کنار یکسری مزایا، عوارضی موقتی هم دارد. لیزر مو زائد نیز از این قانون جدا نبوده و ممکن است فرد متقاضی بعد از لیزر با مشکلاتی چون قرمزی، التهاب و خارش پوست مواجه شود. اما تمامی این عوارض نادر، موقتی بوده و بعد از چند ساعت و حداکثر چند روز به طور کامل از بین رفته و پوست به حالت عادی خود برمی‌گردد.

در اکثر موارد فرد متقاضی هیچ عارضه جانبی و خاصی را مشاهده نخواهد کرد. اما اگر کاندید لیزر مو زائد در انتخاب کلینیک دقت نکرده و این روش را در مراکز نامعتبر انجام دهد، با مشکلاتی جدی روبرو خواهد شد. ایشان باید با تحقیق درباره کلینیک و ارائه اطلاعاتی دقیق از تاریخچه پزشکی خود به اپراتور، بدون کوچک‌ترین مشکل و عارضه‌ای از شر مو‌های زائد خلاص شود.

عوارض لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

یکی از مهم‌ترین شایعات درباره عوارض لیزر موهای زائد، مربوط به ناحیه بیکینی و تاثیر لیزر بر اندام‌های داخلی بانوان است. بسیاری از بانوان متقاضی لیزر در حین تحقیق برای عوارض لیزر بیکینی چیست با پرسش آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می‌شود یا نه روبرو شده‌اند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تابش پرتو لیزر مو زائد به حدی است که فقط از لایه ایپدرم پوست عبور کرده و فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد. پس عمق نفوذ لیزر نه تنها در ناحیه بیکینی بلکه در تمامی قسمت‌های بدن، فقط تا ریشه مو بوده و هیچ اثر منفی روی بافت و اندام‌های داخلی بدن نمی‌گذارد. بانوان و دختران می‌توانند بعد از انتخاب یک کلینیک معتبر، برای رفع مو زائد با لیزر اقدام کرده و نگرانی بابت آسیب رسیدن به اندام‌های داخلی و ایجاد مشکلاتی نظیر نازایی نداشته باشند.

عوارض لیزر موهای زائد

تیره شدن پوست بعد از لیزر مو زائد

در حال حاضر لیزر یکی از بهترین روش‌های غیرتهاجمی و ایمن، برای خلاصی از مو زائد است. اما با این حال بسیاری از افراد به دلیل شنیدن شایعاتی درباره تیره شدن پوست بعد از لیزر مو زائد، ترجیح می‌دهند از راه‌ها و روش‌های قدیمی برای رفع مو زائد استفاده کنند.

در ابتدا باید بگوییم که لیزر در حالت عادی پوست را تیره نکرده و در مواردی هم برای روشن شدن نقاط تیره پوست به کار می‌رود. اما اگر این پروسه توسط اپراتور غیر‌حرفه‌ای با دوز و قدرت نامناسب و دستگاه قدیمی لیزر انجام شود، بیمار درگیر عوارض موقتی چون تیرگی پوست خواهد شد. یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر که در آن از دو تکنولوژی الکساندرایت و اندیگ استفاده شده دستگاه لیزر الکس اندیگ اکسل اچ ار بوده که برای همه تایپ‌های پوستی مناسب است. در حال حاضر فروش دستگاه لیزر الکساندرایت و سایر تجهیزات پزشکی بروز و مدرن در کشور، توسط شرکت آفتاب فروزان آریا انجام می‌شود.

خرید دستگاه‌های جدید لیزر از شرکت تجهیزات پزشکی برتر  

تمامی کلینیک‌ها و مطب‌های زیبایی معتبر، برای به حداقل رساندن عوارض لیزر موهای زائد از دستگاه‌های بروز شرکت آفا استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای سفارش انواع دستگاه‌های پزشکی از شرکت آفا، از طریق شماره 02188107070 با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید. آفا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه خرید و فروش تجهیزات پزشکی، بهترین خدمات را به شما عرضه خواهد کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز