خبرگزاری کار ایران

اگر زیاد قهوه می‌نوشید و دندان هایتان مهم است این نکات را بخوانید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۱۷۳

افراد زیادی هستند که نمی‌دانند نوشیدن مقدار زیادی قهوه باعث ایجاد پلاک‌های ظریفی در شیارهای دندان میشود. این پلاک‌ها به مرور زمان به تمام مینای دندان منتقل می‌شوند و در واقع دندانی که شما دو سال پس از مصرف دائم قهوه و کافئین غلیظ خواهید داشت با دندان ۲ سال پیش قابل مقایسه نیست.

تاثیر قهوه اگرچه کمتر از سیگار است اما می‌تواند به همان اندازه در دراز مدت مخرب باشد. باید راهکارهایی پیدا کنیم تا بتوانیم از دندانهای خود در مقابل پلاک‌های قهوه‌ای رنگ محافظت کنیم. ما چند راهکار کاربردی برایتان سراغ داریم.

نخ دندان

اگر زیاد قهوه می‌نوشید و دندان هایتان مهم است این نکات را بخوانید

به نظرتان نخ دندان چندان ضروری به نظر نمی‌رسد؟ دلیل ضروری بودن آن را به شما خواهیم گفت.

استفاده مداوم از قهوه موجب جمع شدن پلاک‌ها روی هم و ایجاد یک جرم دائمی به رنگ قهوه ای روشن میشود. به مرور این رنگ تغییر کرده و کمی تیره‌تر می‌شود. بهترین جا برای قرار گرفتن این پلاک ها درمیان شیارهای دندان است. در واقع پس از مدتی استفاده دائم از قهوه می‌توانید متوجه قهوه‌ای شدن شیار میان دندان‌ها شوید. بهترین راه برای مبارزه و مقابله با این مشکل خرید یک مدل نخ دندان با قیمت مناسب و استفاده پس از هربار مصرف قهوه است. اگر دائم و روزانه بیش از ۵ لیوان قهوه استفاده میکنید میتوانید بعد از هر دو فنجان قهوه یک بار از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان را در میان دندان به روشی صحیح بچرخانید تا تمامی جرم‌ها به نخ بچسبند و از بین بروند تا پلاکی برای تثبیت شدن و تبدیل شدن به جرم وجود نداشته باشد.

دهان شویه

اگر زیاد قهوه می‌نوشید و دندان هایتان مهم است این نکات را بخوانید

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای مقابله با جرم باقی مانده از قهوه استفاده از انواع دهان شویه است. روش‌های مختلف و مدل‌های مختلفی برای استفاده و خرید دهان‌ شویه مناسب با دندانهای شما وجود دارد.  شما می‌توانید از دهان شویه‌های تجاری یا خانگی استفاده کنید. احتمالا اطلاعات کمی در مورد دهان شویه خانگی دارید. طبق تحقیقات نشان داده شده سه محصول طبیعی می‌توانند به خوبی می‌توانند با پلاک‌های دندان مقابله کنند. نعناع، اسطوخودوس و دارچین تاثیر بسیار بالایی در برطرف کردن درد، التهاب، زردی و جرم و همچنین محافظت از لثه و از بین بردن بوی بد دهان دارند. شما می‌توانید با روش‌های مختلفی این سه ماده را با آب رقیق کرده و به عنوان دهان شویه از آن استفاده کنید.

جرم گیری

جرم گیری همانطور که از اسمش مشخص است از بین بردن جرم‌های باقی مانده از پلاک‌های تجمع یافته است. در واقع جرم گیری می‌تواند مینای دندان شما را کمی تمیزتر و سفیدتر کند اما این را هم در نظر داشته باشید که با استفاده از یک دستگاه یک رویه بسیار نازک از سطح مینای دندان شما کاسته خواهد شد. این روی شامل تمام پلاک‌های اضافه و همچنین مقداری از مینای دندانتان است. این روش برای کسانی که دندان‌هایی بسیار قوی دارند روش مناسبی است و باید توسط پزشک متخصص تایید شود.

بلیچینگ

یکی از روش‌های نسبتا جدید برای مقابله با جرم دندان و از بین بردن موقتی آن استفاده از یک ماده به صورت موقت روی دندانها است. بلیچینگ در واقع نوعی ماده سفید رنگ است که روی دندان قرار میگیرد و مینای دندان را پوشش میدهد تا جرم های باقیمانده از سیگار یا هر نوشیدنی رنگی به صورت موقت پنهان شوند. اگر دقت کرده باشید تاکید ما روی کلمه موقت بود. دوام این ماده روی دندان ها با مراقبت بسیار بالا نهایتا شش ماه تا یک سال است. بنابراین چندان توصیه نمی‌شود این کار را برای جرم گیری دندان ها انجام دهید.

مسواک بزنید

ما به شما توصیه می‌کنیم که مسواک بزنید اما حتی بسیاری از افراد روش صحیح مسواک زدن را نمی‌دانند. ممکن است به صورت دائم از مسواک استفاده کنید اما این کار را به روش درست آن انجام ندهید. در ابتدا به یک مسواک نرم احتیاج دارید که باعث خراش مینای دندان نشود و از طرفی به عقب نشینی کردن لثه دامن نزنند. زمانی که لثه عقب نشینی می‌کند مقداری از دندان نهفته داخل فک نمایان میشود و این قسمت از دندان به دلیل مخفی بودن داخل لثه قدرت مینای دندان خارجی را ندارد بنابراین انتظار می‌رود سرعت پوسیدگی دندان شما با عقب نشینی لثه افزایش پیدا کند. پس از تهیه یک مسواک مناسب باید به دنبال یک خمیر دندان  برای دندان‌های خود  باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از محصولات حاوی عصاره گیاهان طبیعی استفاده کنید. این محصولات جدا از پیشگیری پوسیدگی شدید برای لثه مانند یک درمان عمل می‌کنند.

  • روش صحیح مسواک زدن

اکنون زمان درستی برای مسواک زدن است این کار را به آرامی انجام دهید. پس از استفاده از قهوه، چای یا سیگار باید از مسواک استفاده کنید و این کار را به آرامی انجام دهید تا خراشی روی مینای دندان ایجاد نشود. در واقع پلاک‌های ایجاد شده در ابتدا بسیار سطحی هستند و به راحتی پس از استفاده ماده حاوی رنگدانه از بین خواهند رفت. پس بهترین کار این است که با دندانهای خود کلنجار نروید.

محصولات سفید کننده دندان

تا جایی که امکان دارد استفاده از محصولات سفید کننده دندان پیشنهاد نمی‌شود اما برای کسانی که می‌خواهند دندان‌های سفید و زیبایی داشته باشند و برای این کار کمترین هزینه را بکنند استفاده از انواع خمیر دندان‌های سفید کننده یا دهانشویه های سفید کننده توصیه می‌شود. بیش از استفاده از یک خمیردندان و دهانشویه هزینه بسیار پایین تری نسبت به تمامی خدمات دندانپزشکی خواهد داشت اما از طرفی این کار عمر دندان شما را کاهش خواهد داد و باعث ضعف دندان‌ها خواهد شد.

اگر امکان هزینه کردن را دارید می‌توانید از روش های زیبایی مانند کامپوزیت یا لمینت استفاده کنید تا دندان‌های زیباتری داشته باشید و همچنین عمر دندان‌های شما کوتاه نشود.

روش‌های پیشنهادی با توجه به بودجه و سلیقه شما کاربردی هستند و می‌توانید از هر کدام استفاده مورد نظر خود را ببرید.

نویسنده: سارااقبالی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز