خبرگزاری کار ایران

قدم به قدم برای خرید ضروری ترین لوازم جانبی موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۲۴

حتما موافقید که امروزه تلفن همراه تبدیل به یکی از ضروری ترین لوازم  زندگی هر یک از ما شده است. اما اگر این وسیله ی ارزشمند بر اثر ضربه، آب، گرما، گرد و غبار یا حتی استفاده مداوم از آن آسیب ببیند چه اتفاقی می‌افتد؟ در این صورت علاوه بر هزینه ی زیادی که باید بابت تعمیرات موبایلمان بدهیم نگرانی هایی بابت از بین رفتن اطلاعات درون آن نیز وجود دارد. به همین دلیل بخش اعظمی از محصولات لوازم جانبی موبایل، وظیفه محافظت از تلفن همراه شما را دارد(مثل قاب گوشی، گلس و...).

 برخی دیگر از لوازم جانبی موبایل برای بیشتر کردن امکانات تلفن همراهتان به کار برده میشود. (مثل اسپیکر، مونو پاد، قلم و ...) برخی دیگر نیز برای استفاده از موبایلتان ضروری است(مثل شارژر).

فراموش نکنید که خرید بسیاری از لوازم جانبی موبایل، جلوی خرید لوازم گران تر را میگیرند. در ادامه قدم به قدم  با شما خواهیم بود تا مهم ترین این لوازم و کاربرد آن را بشناسید .

قدم اول: از بدنه ی موبایلتان محافظت کنید

 

شاید بتوان به جرأت گفت اولین و مهم ترین لوازم جانبی موبایل که لازم است بعد از خرید خود موبایل تهیه کنید، قاب گوشی است. قاب گوشی یک جلد مستحکم برای موبایل شماست که علاوه بر زیبایی ظاهری، از آسیب دیدن موبایلتان بر اثر ضربه، گرما، گرد و غبار و ...محافظت میکند. قاب موبایل، کاور موبایل یا جلد موبایل با جنس ها و طراحی های متفاوتی تولید میشود تا افراد بتوانند بسته به اولویت بندی و سلیقه شخصی خود، آن قابی که برایشان مناسب تر است را خریداری کنند.

قاب گوشی همین طور مانع از سر خوردن آن در دستانتان میشود و به این شکل هم به نوعی از گوشی شما محافظت میکند. شما میتوانید متناسب با نیاز خود قاب سامسونگ، قاب آیفون، قاب شیائومی و ... را در طرح ها و رنگ های بسیار جذاب از فروشگاه موبی کومی خریداری کنید.

از معروف ترین و محبوب ترین انواع قاب گوشی میتوان به قاب های گوشی سیلیکونی، چرمی، پلاستیکی، ضد ضربه، فانتزی، دخترانه، پارچه ای، چوبی و... اشاره کرد.

قدم دوم: صفحه نمایش موبایل را ایمن کنید

 

گلس یا محافظ، نوعی لوازم جانبی موبایل به شکل صفحه ی شیشه ای است که روی دستگاه موبایل شما نصب میشود و از آن در مقابل آسیب فیزیکی محافظت میکند.گلس گوشی،علاوه بر محافظت در برابر خطرات احتمالی زیبایی خاصی نیز به موبایل میبخشد.حتما دقت کرده اید وقتی صفحه موبایلتان خاموش است سطح گلس مانند یک آینه عمل میکند و به آن زیبایی فوق العاده ای میبخشد.

گلس ها  به گونه ای طراحی شده که حرکت انگشتان روی آن بسیار آسان است و انگشت به آن نمیچسبد.شما میتوانید به راحتی صفحه گلس خود را تمیز کنید و بدین ترتیب مانع از ورود گرد و غبار به تلفن همراهتان شوید.

قدم به قدم برای خرید ضروری ترین لوازم جانبی موبایل

قدم سوم: موبایلتان باید شارژ بشود!

ضروری ترین لوازم جانبی موبایل شارژ آن است. بدون شارژر عملا استفاده از موبایل بیش تر از یکی دو روز غیر ممکن است. در اکثر مواقع، هنگام خرید موبایل، شارژ به همراه موبایل، در جعبه قرار دارد و نیاز به خرید دوباره ی آن نیست. اما اگر شارژر شما آسیب دید یا اگر احیانا شارژر به همراه موبایل، در جعبه نبود، شما ناچار به تهیه یک شارژر جدید هستید.

شما میتوانید شارژر را به دو صورت خریداری کنید: برخی شارژر ها اداپتور و کابل به هم متصل اند و برخی جدا. بالا ترین کیفیت شارژر مربوط به شارژر های فست شارژ است که تلفن همراه شما را در مدت زمان بسیار کوتاه تری نسبت به شارژر های معمولی شارژ میکند.

قدم چهارم: از لوازم جانبی موبایل هم مراقبت کنید

 

شارژر و هندزفری از جمله لوازمی اند که شما هیچگاه نمیتوانید آن ها را حذف کنید. از طرفی استفاده ی مکرر از این دو و از طرف دیگر، قیمت بالای کابل شارژر و هندزفری ، اهمیت مراقبت از آن ها را دو چندان کرده است. بهترین گزینه برای محافظت بیشتر از انواع کابل و جلوگیری از پاره شدن و قطعی آن، استفاده از محافظ  کابل است.

 به این ترتیب شما میتوانید با صرف هزینه ی اندکی، از هدر رفتن هزینه ای بسیار زیاد جلوگیری کنید. محافظ های کابل به دو بخش تقسیم میشوند. محافظ کانکتور و محافظ سیم. محافظ سیم همانطور که از نامش پیداست دور تا دور سیم شارژر و هندزفری میپیچد و از پاره شدن و آسیب دیدن آن جلوگیری میکند. محافظ کانکتور، از محل اتصال کانکتور به سیم محافظت میکند و مانع از خم شدن،پاره شدن و پیچیده شدن سیم میشود. علت بسیاری از قطعی های شارژ و هندزفری، آسیب دیدن همین قسمت است.

قدم به قدم برای خرید ضروری ترین لوازم جانبی موبایل

قدم پنجم: با لوازم جانبی موبایل ، حتی بهتر بشنوید

عموما در اکثر تلفن های همراه،هنگام خرید، هندزفری به همراه موبایل در جعبه قرار دارد(در مورد شارژ هم همینطور بود) اما از آن جا ‌که هندزفری وسیله ی آسیب پذیری است شما ناچارید بارها و بارها آن را خریداری کنید. البته استفاده از محافظ های کابل بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 راه کار دیگری که وجود دارد این است که از هندزفری های بی سیم استفاده کنید. این مدل هندزفری برای اتصال به موبایل نیاز به کابل ندارد و دیگر نگرانی بابت آسیب دیدن سیم، پاره شدن آن یا گره خوردن آن وجود ندارد. هر چند که قیمت هندزفری های بی سیم از انواع دیگر آن کمی بیشتر است اما با توجه به مزایای گفته شده به نظر توجیه اقتصادی خواهد داشت.

قدم به قدم برای خرید ضروری ترین لوازم جانبی موبایل

قدم ششم: شاید ظرفیت گوشیتان کم است

حافظه موبایل شما به سرعت پر میشود و برای سیو عکس ها فیلم ها یا حتی دانلود اپلیکیشن ها به مشکل خورده اید؟ دیگر نگران نباشید. شما میتوانید از انواع کارت حافظه برای بیشتر کردن حافظه داخلی موبایلتان استفاده کنید و دیگر نگران پر شدن گوشی خود نباشید. کارت های حافظه از جمله لوازم جانبی موبایل است که در حجم های متفاوت متناسب با نیاز شما تولید و عرضه میشوند. (مثلا با ظرفت G4, 16G, 32G, و ...) .

دقت کنید شما نمیتوانید از هر کارت حافظه ای برای موبایلتان اساتفاده کنید. برای مثال اگر حافظه داخلی موبایل شما16G است نمیتوانید از کارت حافظه 64Gای استفاده کنید)

سایر لوازم جانبی موبایل

نمونه های دیگر لوازم جانبی موبایل که کمتر استفاده میشوند عبارت اند از:

  1. گلس محافظ لنز دوربین: این نوع گلس برای تلفن همراهی که دوربین آن کمی برجسته است و با بدنه ی موبایل فاصله دارد بسیار ضروری است.
  2. پاور بانک: برای افرادی که زیاد از موبایلشان استفاده میکنند اما زمان یا مکان شارژ آن را ندارند بسیار مناسب است.
  3. هدفون: تا حد زیادی کار کرد هندزفری را دارد. اما با کیفیت بهتر و قدرت و امکانات بیشتر!
  4. استند یا هولدر موبایل

    هولدر موبایل برای ثابت ماندن و نلرزیدن گوشی هنگام عکس یا فیلم گرفتن استفاده میشود. برای کسانی که فیلم های آموزشی ضبط میکنند بسیار کاربردی است.

سخن آخر

 در این مقاله سعی کردیم همه ی لوازم جانبی موبایل که لازم است همراه موبایلتان بخرید و آن ها که خریدش ضرورتی ندارد را به شما معرفی کنیم تا با دید باز تر به خریدن یا نخریدن هر کدام فکر کنید. برای تهیه هر یک از لوازم  جانبی اعم از قاب شیائومی ، قاب آیفون، قاب سامسونگ، گلس، هولدر موبایل و ...کافی است به سایت موبی کومی مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز