خبرگزاری کار ایران

موارد مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۲۷

پشتیبانی شبکه، شغلی که در آن اعتماد کردن بسیار سخت و مهم است و شما کل داراییتان را دو دستی در اختیار یک فرد یا شرکت قرار می دهید!

از طرفی استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه برای شرکت و سازمان امری اجتناب ناپذیر است چرا که بسیاری از کار ها به واسطه کامپیوتر ها انجام می شود!

برای اینکه بتوانیم از سرویس پشتیبانی شبکه با کیفیت و هم قابل اطمینان استفاده بکنیم باید به موارد مهمی توجه کنیم که در ادامه به آن ها می پردازیم.

زمان بندی حضور و سرویس کارشناس ( اشتباه بزرگ)

حتما شما هم نسبت به پشتیبانی شبکه با این دید نگاه می کنید که اگر کارهایی که پشتیبانی شبکه انجام می دهد کم باشد هزینه کمتری باید برای آن پرداخت شود و هر چقدر حجم کارهای انجام شده بیشتر باشد هزینه بیشتری باید برای آن پرداخت شود!

این موضوع تقریبا درست است ولی اشکال بزرگی دارد، فرض کنید شما یک مشکل در شبکه کامپیوتری دارید که با یک ربع زمان گذاشتن کارشناس پشتیبانی شبکه متخصص برطرف می شود اما کارشناس مربوطه برای اینکه نشان دهد کار مهمی انجام داده است، زمان بیشتری را بیهوده صرف رفع مشکل شما می کند و در نتیجه شما اگر برای انجام آن کار عجله داشته باشید با تاخیر بیشتری می توانید به هدف خود برسید و ممکن است تاخیر به وجود آمده ضرر کوچک یا بزرگی را برای شما به همراه داشته باشد.

موارد مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه

از طرفی دیگر کارشناس پشتیبانی شبکه تمام تلاش خود را می کند تا زمان مورد انتظار در قرارداد پشتیبانی شبکه را پوشش دهد و با جمله هایی نظیر اینکه شما کاری این ماه انجام نداده اید مواجه نشود. این در حالی است که خدمات پشتیبانی شبکه یک خدمات کاملا تخصصی است و کارهای انجام شده در آن حتی اگر زمان کمی را از کارشناس گرفته باشد خود حاصل علم و تجربه چندین ساله است و در نتیجه کیفیت خدمات انجام شده باید مورد نظارت انجام بگیرد و نه ساعت و زمان انجام کار مربوطه!

از طرفی دیگر کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه دارد بستر شبکه را به گونه ای طراحی و اجرا کند تا در درجه اول مشکلی به وجود نیاید و در صورت به وجود آمدن ایراد، به سرعت بر طرف شود. طبق همین موضوع شما زمانی که برای حضور کارشناس پشتیبانی شبکه زمان و ساعت مشخص می کنید ممکن است کارشناس مورد نظر برای اینکه نشان دهد کاری انجام می شود بستر سازی اولیه را به درستی انجام ندهد، در نتیجه شما با دیدن مشکلات به وجود آمده و رفع آن ها توسط پشتیابی شبکه به این نتیجه میرسید که کارشناس مربوطه کار خود را به درستی انجام داده است!

با توجه به موارد عنوان شده قرارداد پشتیبانی شبکه مجموعه شما باید تنها بر اساس خروجی مناسب باشد.

از طرفی دیگر کارشناس پشتیبانی شبکه باید بتواند به صورت دقیق و قبل از عقد قرارداد پشتیبانی شبکه، وضعیت شبکه کامپیوتری مورد نظر را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند به صورت تقریبی میزان زمان مورد نیاز برای اصلاح و پشتیبانی شبکه را تقریب بزند و این موضوع را به مجموعه اعلام کند.

حفظ امنیت اطلاعات در پشتیبانی شبکه

شرکت های پشتیبانی شبکه باید تنها دارنده پسورد های تجهیزات شبکه باشند و در قبال حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشند تا افراد غیر مجاز نتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند. در برخی از مجموعه ها مدیران درخواست دریافت پسورد های تجهیزات را در حین عقد قرارداد پشتیبانی شبکه را دارند اما این موضوع می توانند خود باعث انتشار ناخواسته پسورد ها توسط مدیریت آن مجموعه شود. بهتر است فقط شرکت پشتیبانی شبکه حافظ اطلاعات مهم باشد و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

موارد مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه

شرکت پشتیبانی شبکه موظف است در انتهای قرارداد پشتیبانی شبکه تمامی پسورد ها را در اختیار مدیریت مجموعه یا شخص مورد تایید مدیریت قرار دهد و از لحظه تحویل به بعد شرکت پشتیبانی شبکه هیچ مسئولیتی در قبال پشتیبانی و نگهدرای شبکه و پسورد ها ندارد.

دسترسی به کارشناس پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه همانند اورژانس باید همیشه در دسترس باشد و تمام تماس های ورودی را پاسخ گو باشد و راه کار های لازم را برای رفع نیاز های مختلف که در حین قرارداد پشتیبانی شبکه به وجود می آید را در پیش بگیرد.

دلیل اورژانسی بودن پشتیبانی شبکه وابستگی تمامی کسب و کار ها به کامپیوتر ها و تجهیزات مرتبط نظیر سرور ها است و در برخی از کسب و کار ها لحظه ای قطع شبکه، اینترنت و مواردی از این دست می تواند ضرر های زیادی را برای آن مجموعه داشته باشد. به عنوان مثال برخی از مجموعه ها مدت زمان کمی را در اختیار دارند تا بتوانند در مناقصه شرکت کنند و اگر ایمیل مورد نظرشان را دیر ارسال کنند با ضرر بسیاری هنگفتی مواجه می شوند.

حفظ امنیت اطلاعات در پشتیبانی شبکه

امنیت اطلاعات شاید مثل موارد دیگری که در این محتوا به آن اشاره شد مورد توجه قرار نگیرد اما اهمیت آن کمتر از موارد دیگر نیست!

امروزه جحم بد افزار ها به گونه ای افزایش پیدا کرده است که به راحتی نمی توان با آن ها مقابله کرد، حتی شرکت های آنتی ویروس هم در برخی از موارد نمی تواند با باج افزار ها که گونه ی مهمی از بد افزار ها هستند مقابله کنند و این در حالی است که در کنار استفاده از نرم ا فزار های امنیتی نظیر آنتی ویروس ها و فایروال ها باید به موارد دیگری نیز توجه کرد.

موارد مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه

حتی در برخی موارد کارشناس پشتیبانی شبکه آموزش هایی را برای کارکنان مجموعه در نظر می گیرد تا کارهایی را انجام ندهند که ممکن است امنیت اطلاعات مجموعه را به خطر بندازد. به عنوان نمونه آموزش ها می تواند درباره عدم کلیک بر روی لینک های آلوده و عدم استفاده از حافظه های قابل حمل نظیر فلش ها باشد.

باید به این موضوع نیز توجه کرد که کارشناس پشتیبانی شبکه در کنار اینکه موارد امنیتی را به کارکنان آموزش می دهد نباید روال انجام کارهای آن ها را سخت کند و باید در کنار این موضوع راه کار هایی را برای انجام ساده تر کار ها در نظر بگیرد تا هم سرعت انجام کار ها افزایش پیدا کند و هم امنیت شبکه و اطلاعات حفظ شود.

عدم دریافت سرویس پشتیبانی شبکه از شرکت های برند

متاسفانه بسیاری از مجموعه هایی که برند می شوند به علت حجم زیاد کاری نمی توانند کیفیت خود را حفظ کنند و در سرویس دهی دچار مشکلات مختلف می شوند، از همین رو بهتر با شرکت هایی که شروع به فعالیت و همکاری بکنید رزومه خوبی داشته باشند و به موضوع برند بودن آن مجموعه کمتر توجه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز