خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید روتختی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۶۱۰

پس از سالها کار در زمینه تولید و واردات انواع کالای خواب به ویژه روتختی، بالش و یا بالشت  و انجام ساعت ها پژوهش در این زمینه؛ بر این موضوع مشرف هستیم که چه مواردی سبب تمایز یک روتختی خوب از سایر همنظیران می شود. اگر با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز شما هم از افرادی هستید که در میان صدها فروشگاه و هزاران انتخاب روتختی نمی دانید کدام مورد را انتخاب کنید، راهنمایی که در ادامه قرار دارد شما را یاری خواهد کرد که بهترین روتختی را مناسب با نیازهای خود خریداری نمایید.

اولین قدم این است که متوجه شوید چه بافتی از پارچه را دوست دارید و وقتی روی تخت خواب می روید علاقمند هستید حس گرما را لمس کنید یا سرما را. اغلب مردم باید دست کم یک یا دو ست ملحفه پنبه ای یا ساتن برای استفاده در تمام طول سال داشته باشند، اما ممکن است بخواهید بسته به اینکه اتاق شما در فصل گرم یا سرد می شود، روی ست های فلانل یا کتانی هم سرمایه گذاری کنید که جزو دیگر کالای خواب و روتختی محبوب در میان ایرانیان است.

توصیه می‌کنیم ملحفه‌های تولید شده از پنبه یا کتان را بخرید، زیرا قابلیت تنفس و ماندگاری بالایی دارند. ملحفه های ساخته شده از میکروفیبر یا ابریشم مصنوعی بامبو هزینه های زیست محیطی بدون هیچ سود واقعی نسبت به الیاف طبیعی را به همراه دارند. ما علاوه بر کمک به شما در تعیین دقیق نوع ملحفه برای خرید، به شما کمک می‌کنیم اندازه و رنگ مناسب ملحفه‌ها را برای تخت خود را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید روتختی

اگر به دنبال ملحفه‌های پنبه‌ای همه‌کاره و روزمره هستید و احساس سبکی و شفافیت پارچه روی پوستتان را دوست دارید، به دنبال کلمه «پرکال percal» روی بسته باشید. این بافت پنبه ای خنک و قابل تنفس برای دماهای گرمتر یا خواب های گرم به خوبی کار می کند، اما می تواند به راحتی با یک لایه گرم تر برای هوای خنک هم مناسب سازی شود. پس از آزمایش‌های دقیق، متوجه شدیم که بهترین انتخاب پرکال با روکش مات، شبیه به ملافه‌های هتلی گران‌قیمت و نرم می شود. قیمت پرکال با کیفیت برای یک ست ملکه ای بین 50 تا 150 دلار است و باید تعداد نخ آن بین 200 تا 300 باشد. شما قیمت های دقیق روتختی و ملحفه را می توانید از وب سایت مورن هوم همه روزه ببینید و در صورت تمایل به صورت حضوری و آنلاین خرید انجام بدهید.

اگر می خواهید دست شما به طرز مجللی روی پارچه متراکم و براق بلغزد و از این موضوع حس خوبی می گیرید ساتن غنی برای شما مناسب است، ساتن هم از پنبه تولید می شود، اما به لطف بافت ساتن؛ جنسی بسیار صاف، ابریشمی و کمی گرمتر از پرکال حاصل می شود. ساتن هنوز هم قابلیت تنفس خوبی دارد، بنابراین برای استفاده در تمام طول سال نیز خوب است. ساتن خوب بافت محکمی دارد که در برابر گیر کردن به دست و... مقاومت می کند و پارچه درخشندگی ظریفی دارد که آن را برای روتختی عروس و ست بسیار مناسب می کند. یک ست زیبا باید تقریباً به اندازه پرکال قیمت داشته باشد، بین 50 تا 150 دلار برای یک ملکه، اما تعداد نخ ها باید بین 300 تا 600 باشد (دلیل ایت است که این نوع بافت نیاز به نخ های بیشتری در هر اینچ مربع دارد). با این حال، در مورد تعداد نخ های بسیار بالا در پارچه های ساتن مراقب باشید. این اعداد گاهی اوقات توسط تولیدکنندگانی که به دنبال جلب توجه شما هستند به طور کاذب افزایش می یابد. یکی از مزایای خرید از مورن هوم این است که کارشناسان به صورت حرفه ای انواع پارچه را معرفی می نمایند و امکان لمس پارچه ها هم در خریدهای حضوری وجود دارد.

 

راهنمای خرید روتختی

بهترین ملحفه ارزان چیست؟

گر بودجه کمی دارید، یا فقط به ملحفه برای تخت مهمان یا اتاق خوابگاه نیاز دارید، مطمئناً می توانید با ملحفه های ارزان تری کنار بیایید. در آزمایش ها ما متوجه شدیم که کیفیت مجموعه‌هایی که 50 دلار یا کمتر قیمت دارند (برای یک تخت کینگ سایز 2 نفره) می‌تواند بسیار خوب باشد. بسیاری از آنها خشن، با دوخت های نامرغوب هستند، اما با کمی جستجو می توانید جنس های بهتری هم در بازار پیدا کنید و ما با یک جستجوی کوتاه یک مجموعه شگفت آور خوب را در این دسته قیمت امتحان کرده ایم. اساساً، با قیمت ارزان‌تر، نرمی و طول عمر را معامله می‌کنید پس نباید از روتختی که قیمت پایین تری دارد توقع کار قیمت بالاترها را داشته باشید. در آزمایش‌های ما، ملحفه‌های ساتن هم از نظر تجربه خواب و هم ماندگاری و طول عمر بهتر از پرکال ارزان‌ بودند، احتمالاً به این دلیل که به طور کلی ساتن نرم‌تر است.

بهترین روتختی گرم

برای ملحفه های گرم بخصوص برای مقابله با سرمای زمستان (یا اتاق خواب سرد) از جنس های دارای فلانل استفاده کنید، این ملحفه ها معمولاً از پنبه ساخته می‌شود، اما گرم‌تر و راحت‌تر از پرکال یا ساتن هستند و برای تشک خواب هم می توانند گزینه خوبی باشند. الیاف آن این نوع ملحفه ها کمی کرکی هستند. این الیاف هوای بیشتری را به به خود جذب می کنند و بنابراین گرمای بیشتری را هم در طول خواب حفظ می کنند. در آزمایشات خود متوجه شدیم که بهترین پارچه های فلانل سبب می شوند بدون اینکه به بدنتان بچسبد یا عرق کنید، شما را گرم نگه می دارد. یک فلانل خوب حدود 5 یا 6 اونس است و برای یک ست ملکه تقریباً 150 دلار قیمت دارد که در ایران با کیفیت های مختلف قابل خرید هستند.

 

راهنمای خرید روتختی

بهترین جنس روتختی خنک

برای خنک نگه داشتن تخت جنس کتان را در نظر بگیرید. ملحفه هایی که از کتان تولید شدند بافتی خشن تر، نازک تر و بافت مشخص تری دارند. حتی بهتر از پنبه عرق را از بین می برند و برای کنترل دما در گرمای شدید ایده آل است، اما بافت ضخیم تر آن نیز شما را گرم نگه می دارد. اگرچه کتان برای همه نیست اما در بسیاری مواقع می تواند کمک کننده باشد بنابراین در این راستا نیز می توانند از کارشناسان مورن هوم کمک بخواید. اگر پارچه‌های بسیار نرم و ابریشمی را ترجیح می‌دهید، ممکن است احساس درشتی پارچه کتان را دوست نداشته باشید. برخی از افراد کتان های روستایی و چروکیده را دوست دارند، اما برخی دیگر فکر می کنند که کتان چروک به نظر می رسد و مرتب نیست. در تحقیقات گسترده و آزمایش‌های طولانی‌مدت خود، متوجه شدیم که ملحفه های کتانی می‌توانند مشکلات دوام داشته باشند یعنی دوام آنها بر اساس کیفیت زیاد و کم می شود. آنها همچنین یک سرمایه گذاری بلندمدت هم هستند. ست های سطح متوسط حدود 250 دلار برای سایز ملکه هزینه دارند، در حالی که ست های زیباتر 400 دلار یا بیشتر قیمت دارند. با این حال تولیدکنندگان کتان تعداد نخ ها را اندازه گیری می کنند و بر اساس آن قیمت گذاری انجام می دهند و انتخاب های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

برای بروز بودن درباره انواع جنس کالاهای خواب و کسب مشاوره رایگان پیشنهاد می کنیم از وبسایت مورن هوم دیدن نمایید: https://www.morenhome.com/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز