خبرگزاری کار ایران

کدام مدل ماشین‌ها مناسب تاکسی اینترنتی اسنپ هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۲۹۶

آیا می‌خواهید در سامانه‌های تاکسی اینترنتی شروع به فعالیت کنید؟ حتماً برایتان سؤال پیش آمده که چه خودرویی مناسب این کار است؟ همیشه قبل از اینکه ماشین بخرید به مشخصات آن از جمله میزان مصرف سوخت، استهلاک قطعات، قدرت موتور و سایر موارد مهم دقت کنید، چراکه بسته به نوع استفاده از خودرو باید به بعضی از این موارد توجه بیشتری کرد.

در این مقاله قصد داریم که به شما در انتخاب ماشین مناسب برای پیوستن به اسنپ کمک کنیم. معیارهای انتخاب ماشین و خودروهایی را که مناسب این نوع فعالیت هستند به صورت دقیق بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معیارهای انتخاب ماشین برای تاکسی اینترنتی 

شاید در اولین نگاه، ویژگی‌های سرعت و زیبایی مدنظرتان باشد، اما باید معیارهای مهم‌تر فنی را نیز درنظر بگیرید. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این معیارها می‌اندازیم.

  • میزان مصرف سوخت ماشین

میزان مصرف سوخت یکی از معیارهای مهم در انتخاب ماشین برای ثبت نام راننده در اسنپ است. به این دلیل که در مدتی مشخص، یک تاکسی بیشتر از یک ماشین معمولی مصرف سوخت دارد. پس اگر ماشینی انتخاب کنید که میزان مصرف سوخت کمتری داشته باشد، در دراز مدت هزینه کمتری برای ماشین صرف می‌کنید.  

ماشین‌هایی مثل تیبا از خودروهای کم مصرفی هستند که می‌توان برای جابجایی مسافر و حتی باربری آنلاین از آن‌ها استفاده کرد.

  • قیمت قطعات یدکی خودرو و میزان استهلاک ماشین

تمامی خودروها قطعات دائمی و مصرفی دارند که هر قطعه عملکردی را برعهده دارد. همین عملکرد هر قطعه در کنار سایر قطعات باعث روشن شدن و به حرکت در آمدن خودرو می‌شود. از طرفی، کارکرد این قطعات باعث می‌شود که در طول زمان فرسوده شوند. اصطلاحاً به فرسوده شدن قطعات خودرو، استهلاک می‌گوییم.

البته می‌توان با سرویس کردن خودرو، استهلاک آن را به تعویق انداخت تا نیاز به تعویض یا تعمیر نداشته باشند، چراکه خراب شدن یک قطعه باعث آسیب رساندن به سایر قطعات می‌شود.

هنگام انتخاب خودرو، به در دسترس بودن قطعات یدکی و قیمت این قطعات دقت کنید. ماشین‌هایی نظیر پژو 405 از این نظر انتخاب مناسبی هستند.

  • قیمت خرید خودرو

قیمت خودرو بسیار نوسان دارد و انتخاب را سخت می‌کند. با بالا رفتن قیمت خودرو، قدرت خرید مناسب‌ترین ماشین برای کسی که می‌خواهد فرایند ثبت نام راننده را در اسنپ انجام دهد، پایین آمده است. در این میان پراید به دلیل قیمت پایین و هماهنگی کامل با شرایط ترافیکی می‌تواند به خوبی نیاز شما را برآورده کند.

اگر همان ابتدا قدرت خرید ماشین صفر را ندارید، می‌توانید با خرید مدل دست دوم، شروع به فعالیت کنید.

چه خودرویی برای تاکسی اینترنتی مناسب است؟

اگر قصد کار برای تاکسی اینترنتی را دارید بهتر است، ماشینی را انتخاب کنید که میزان مصرف سوخت و استهلاک کمی داشته باشد. چراکه خودروی شما نسبت به یک خودروی معمولی بیشتر کار می‌کند و در صورت بی‌دقتی به این موارد، هزینه‌های اضافی بسیاری برای نگهداری آن باید بپردازید.  

بررسی ویژگی‌های ماشین‌های ایران خودرو

پژو و سمند

یکی از ویژگی‌های اصلی ماشین‌های ایران خودرو، طراحی فضای داخلی بزرگ آن است. به طوری که سرنشینان به راحتی در خودرو می‌نشینند و همین راحتی می‌تواند در امتیاز بالا گرفتن از سمت مسافر تأثیر بگذارد.

اما در کنار این ویژگی مثبت می‌توان گفت که ماشین‌های ایران خودرو میزان مصرف سوخت تقریباً بالایی دارند. این میزان مصرف به طور میانگین بین 8 تا 10 لیتر در هر صد کیلومتر است که باعث می‌شود انتخاب چندان مناسبی برای تاکسی اینترنتی نباشد. البته شاید به عنوان راه‌حل پرمصرفی محصولات ایران خودرو، برخی راهکار گازسوز کردن آن را پیشنهاد کنند.  

بررسی دنا و رانا برای تاکسی اینترنتی

دقت داشته باشید هر ماشینی که برای ثبت نام راننده اسنپ استفاده می ‌نید نیاز به سرویس به موقع دارد. دو خودروی دنا و رانا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر سرویس خودرو به موقع انجام شود، بعداً با خرابی مواجه نمی‌شوید. البته قیمت لوازم یدکی خیلی بحث برانگیز است و با سرویس خودرو می‌توان تا حدی از تعویض قطعات جلوگیری کرد.

در مجموع می‌توان گفت که قیمت مناسب خرید رانا و دنا و میزان استهلاک کم آن‌ها موجب شده است که این دو ماشین به خودروی مناسبی برای تاکسی اینترنتی تبدیل شوند.

بررسی ماشین‌های سایپا

بررسی پراید

همه ما پراید را با ویژگی کم مصرف بودن آن می‌شناسیم. اما بهتر است بدانید که پرایدهایی که موتور کاربراتوری و انژکتوری دارند میزان مصرف سوخت بالایی دارند. علاوه بر این، امکان گازسوز کردن این مدل از پرایدها نیز وجود ندارد.  

پرایدهای یورو 4 مصرف سوخت کمی دارند و نیازی به گاز سوز کردن آن نیست.  

در مجموع پراید صفر طول عمر حدودی پنج ساله‌ای دارد که بعد از آن نیاز به تعمیر و تعویض برخی از قطعات را دارد. اما به دلیل آنکه قیمت قطعات یدکی این خودرو بسیار پایین است، باعث می‌شود که بتوان چند سال از آن استفاده کرد.  

بررسی ساینا، تیبا و کوییک

از نظر مشخصات فنی این سه خودرو از خانواده پراید به حساب می‌آیند که طراحی ظاهری زیباتری دارند. البته موتور آن‌ها سوخت کمتری مصرف می‌کند و در عین حال قدرت بیشتری نیز دارند.

جمع ‌بندی

همیشه در زمان خرید هر محصول لیستی از الویت‌ها داریم تا با کمک آن بتوانیم به جمع‌بندی برای خرید  برسیم. خرید خودرو نیز همین قاعده را دارد. اگر قصد دارید که ثبت نام راننده اینترنتی انجام دهید معیارهای این مقاله به شما کمک می‌کنند.

معیارهایی مثل میزان مصرف سوخت و استهلاک می‌تواند بعداً بر هزینه‌های شما تأثیر منفی بگذارد. ماشین‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم جزء بهترین و با کیفیت‌ترین ماشین‌هایی هستند که می‌توان برای تاکسی اینترنتی و باربری آنلاین از آن‌ها استفاده کرد. فراموش نکنید هر خودرویی که داشته باشید سالم بودن آن از لحاظ فنی و همچنین تمیزی آن برای کار کردن در تاکسی اینترنتی مهم است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز