خبرگزاری کار ایران

آموزش تولید محتوا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۱۵۰

آیا توجه کرده اید که تولید محتوا چگونه در چند سال اخیر اهمیت پیدا کرده است؟ این به این دلیل است که برندها متوجه شده اند که محتوا مهمترین چرخ دنده اینترنت است.

تولید محتوای  را می توان با استفاده از فیلم ها، اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی ایجاد کرد. تفاوت عمده این نوع محتوا با محتوایی که در روزنامه ها درج می شود در این است که برای یک مخاطب خاص، با فن بیان خاص خود و با رعایت چند قانون سئو نوشته می شود.

با ما همراه باشید تا درباره محتوای آنلاین و قالب های آن بیشتر بدانید!

موفقیت استراتژی بازاریابی محتوایی شما به ماهیت محتوای شما بستگی دارد. یکی از عوامل موثر برای بهینه کردن و کسب رتبه در موتور های جستجو از جمله گوگل تولید محتوا می باشد . اگر به فکر راه انداختن یک کسب و کار به صورت اینترنتی هستید و یا تمایل به گسترش کسب و کار خود دارید، قطعا برای داشتن یک سایت حرفه ای واژه تولید محتوا به گوشتان خورده است. اگر می خواهید در دنیای دیجیتال مخاطبان خاص خود را داشته باشید، نباید از تولید محتوا غافل شوید. از تولید محتوا جهت برندینگ ، جلب اعتماد مشتری و افزایش فروش و ... استفاده می شود؛ در واقع تولید محتوا را می توان بهترین روش برای برندینگ و ایجاد ماهیت در یک سایت درنظر گرفت. اگر برای شما سوال شده است که اصلا تولید محتوا چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تولید محتوا چیست؟

در واقع هرچیزی که شما در دنیای امروز مشاهده می کنید مانند پادکست ها، ویدئو ها، متن های آموزشی و ... که به شما داده و اطلاعاتی را انتقال می دهند، تولید محتواست. در کل به هرگونه اطلاعاتی که برای انسان ها قابل فهم و درک باشد و در بستر های دیجیتال و غیردیجیتال قابلیت انتشار داشته باشد، تولید محتوا می گویند.

تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟

به طور خلاصه، پاسخ به این سوال ساده است. تولید محتوا آینده وب است.

تولید محتوای هدفمند و اصولی باعث می شود مخاطبان جدیدی با شما آشنا شده و مخاطبان قدیمی بیشتر شما را دنبال کنند. تولیدمحتوا به شما کمک می کند مخاطبان با خدمات و نوع کسب وکار شما آشنایی بیشتری پیدا کرده و اعتماد آنها نسبت به همکاری با شما افزایش پیدا کند. اگر کسب وکار اینترنتی دارید، حتما بودجه ای را برای تولید محتوا در حوزه مخصوص به خودتان در نظر داشته باشید، زیرا قطعا کاربران شما افراد باهوشی هستند که به دنبال محتوای خوب و کاربردی برای رفع نیازهای خود هستند و رقابت شما با سایر کسب و کارها بر سر انتخاب بهترین موضوع برای ایجاد محتوا از نظر مخاطب می باشد.

 تا به اینجا از ارزشمند بودن تولید محتوا برای مخاطبان صحبت کردیم، اما تولید محتوا فقط برای مشتریان شما اهمیت ندارد، بلکه برای گوگل هم اهمیت دارد و اگر شما تولید محتوای کاربردی و خوبی داشته باشید، سایتتان در گذر زمان ترافیک خوبی را از گوگل و سایر موتور های جستجو دریافت میکند. برای اینکه در رتبه بالایی در گوگل قراربگیرید و در بازاریابی اینترنتی هم در بین رقبای خود موفق باشید، از سئو کردن سایتتان غافل نشوید و سعی کنید محتواهای سئو شده تولید کنید، زیرا یکی از موارد ضروری در سئو، تولید محتوای خوب است.

امروزه کاربران قبل از خرید یک محصول یا خدمات به تحقیق می پردازند و از آن مطلع می شوند. بنابراین، با در دسترس قرار دادن محتوای باکیفیت، مشتریان بالقوه به وب سایت، دسترسی خواهند داشت.توجه داشته باشید بازاریابی محتوا  پایه و اساس تولید محتوا می باشد.

یکی دیگر از دلایل خوب برای تولید محتوا برای وب این است که بر خلاف رسانه های سنتی خاص مانند بیلبوردها یا تبلیغات تلویزیونی، به راحتی قابل اندازه گیری است.

انواع فرمت های محتوایی

آموزش تولید محتوا

فرمت های محتوایی  متنوعی وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی که می توان با کمک یک مدیر محتوا انجام شود، می توان فرمت هایی را که مخاطبان برند شما با آن میل بیشتری دارند، شناسایی کرد.

1. پادکست

پادکست ها تفسیر مجدد یک نمایش رادیویی هستند. شنوندگان برای گوش دادن به برنامه‌ها باید رادیو را در زمان‌های از پیش تعریف‌شده روشن می‌کردند و اکنون، پادکست‌ها امکان ایجاد محتوا را برای گوش دادن در هر زمان فراهم کرده‌اند.

این قالب گزینه جالبی است که می تواند اطلاعات، آموزش و سرگرمی را به صورت غیر رسمی منتقل کند. نام تجاری می تواند گفتگوها و بحث ها را در مورد موضوعات خاص ترویج دهد و درک و پوشش دادن نکاتی را که فراتر از محصولات است آسان تر کند.

2. کتاب های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی قالبی هستند که به‌طور گسترده توسط برندهایی استفاده می‌شود که می‌خواهند مشتریان بالقوه را جذب کنند. این نوع محتوا از یک پست وبلاگ گسترده تر، عمیق تر و غنی تر است. 

3. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها جایگزین خوبی برای برندهایی هستند که نیاز به نمایش اطلاعات بسیار پیچیده یا اطلاعاتی با اعداد و متغیرهای زیاد دارند. ترکیب تصاویر و متن، جذب اطلاعات را تسهیل می کند و امکان نگاهی سریع به مهمترین نکات را فراهم می کند. 

4. پست های وبلاگ

وقتی به تولید محتوای وب فکر می کنیم، پست های وبلاگ یکی از قالب هایی است که مردم بیشتر به یاد می آورند. از این گذشته، این پرکاربردترین محتوای متنی است، که به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند، اعتبار صفحه را بهبود می بخشد و به مشتریانی که تا زمان تبدیل خود از قیف فروش عبور می کنند، آموزش می دهد.

آنها ممکن است شامل چندین هدف باشند، مانند آموزشی بودن، مراحل ارائه یک فرآیند، یا می توانند یک پست مهمان یا یک آموزش باشند.

5. فیلم ها

ایجاد محتوای ویدیویی اخیراً به یک روند تبدیل شده است و این جایگاه در چند سال آینده به رشد خود ادامه می دهد. با ویدیوها، کاربران راهی سریع و آسان برای یادگیری و کسب اطلاعات پیدا می کنند.

مراحل تولید محتوا

برای اینکه بتوانید محتواهای اصولی تولید کنید، باید یک استراتژی برای خود داشته باشید. استراتژی محتوا شامل بخش های مختلفی مثل نام تجاری و لحن صبحت شما و نحوه تبلیغ کردن و ... می باشد که در ادامه به موارد مهم آن اشاره خواهیم کرد :

1 – شناخت مخاطب

اولین و مهم ترین مرحله برای یک تولید محتوای اصولی، شناخت مخاطبان هدفتان می باشد . برای شناخت مخاطبان خود باید مخاطبانتان را به دو دسته تقسیم کنید : دسته اول مخاطبان هدف و اصلی شما می باشند که مستقیما از محتوای شما استفاده می کنند و دسته دیگر مخاطبان فرعی شما هستند که جمعیت بیشتری را نسبت به مخاطبان اصلی شامل می شوند.

2 – استفاده از هرم معکوس

دومین قدم برای تولید محتوای هدفمند، داشتن ساختار می باشد. شما برای اینکه مخاطبان خود را جذب کنید، تنها چند ثانیه فرصت دارید. زیرا مخاطبانی که وارد صفحه شما می شوند، با توجه به نوع محتوای شما در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرند که از این محتوا استفاده کنند یا نه! برای همین شما بهتر است برای تولید محتوای خود از روش هرم معکوس استفاده کنید، زیرا در این روش ابتدا موارد ضروری را که فکر می کنید مخاطبان شما را درگیر خواهد کرد نوشته و در مورد آن توضح می دهید و در قسمت های پایین تر در مورد محتوای ویژه خود  که در بالا به آن اشاره کرده اید، صحبت می کنید و در آخر از محتوایی که دارای اهمیت کمتری می باشد، استفاده می کنید. در این روش شما باید در ابتدا مهم ترین پیامی که محتوای شما می خواهد به مخاطبان خود برساند را قرار داده و بعد از آن براساس نیاز مخاطب محتوا را در صفحه خود دسته بندی کنید .

3 – استفاده از جملات ساده و کوتاه

برای تولید محتوای جذاب که مخاطبان شما را خسته نکند، از جملات کوتاه استفاده کنید، زیرا امروزه مخاطبان زمان زیادی را برای خواندن یک محتوا نمی گذارند  و تمایل به خواندن مطالبی دارند که در مدت زمان کم بیشترین داده را برایشان داشته باشد. برای تولید محتوای جذاب بهتر است در استفاده از اسم ها و فعل ها دقت کنید و از قید ها و صفت ها در جای مناسب خود استفاده کنید. محتوا باید خوانا و قابل فهم باشد و از فعل هایی که به سختی بیان می شوند، خودداری کرده و از لحن شیوا و ساده استفاده کنید تا مخاطبانتان به صورت مستقیم با شما ارتباط برقرار کرده و احساس مطلوبی از خواندن محتوای شما داشته باشند.

4 – طراحی نکردن محتوا برای افراد خاص

برای اینکه بتوانید مخاطبان بیشتری داشته باشید، خودتان را محدود نکنید ! یعنی برای تولید محتوا سعی کنید یک جامعه هدف عمومی داشته باشید و محتوای شما برای همه قابل درک و فهم باشد. از املای درست برای واژه های خود استفاده کنید، از زبان های بومی اجتناب کرده و از واژه های نامفهوم و غیر قابل درک و تخصصی استفاده نکنید. لحن نوشته شما باید عامیانه باشد تا هم در مخاطبان خود احساس بهتری ایجاد کنید و هم شما را برای رسیدن به هدف جذب مشتری بیشتر نزدیک تر کند.

5 – قابلیت مرور کردن متن در یک نگاه

محتوایی که شما تولید می کنید، باید در یک نگاه قابل مرورکردن باشد؛  یعنی مخاطبان شما در یک مدت زمان کوتاه با یک نگاه کلی بتوانند مواردی که مدنظرشان می باشد را پیدا کرده و از سایت خارج نشده و محتوای شما را انتخاب کنند. برای این مدل تولید محتوا لازم است که از علامت ها و نشانه گذاری ها استفاده کنید و برای بهتر خواندن مقاله از فاصله بین متن و عکس و ویدئو های خود استفاده کنید تا هم در طراحی سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد، هم احساس بهتری در مخاطب برای خواندن آن محتوا ایجاد کند. سعی کنید برای تولید محتوای بهینه، محتواهای خود را دسته بندی کنید و برای هر قسمت یک عنوان درنظر بگیرید. این مدل طبقه بندی محتوا از خسته کننده بودن محتوای شما جلوگیری می کند و باعث می شود بررسی صفحه توسط مخاطب راحتتر باشد و به مورتورهای جستجو برای پیداکردن محتوای شما هم کمک کند.

6 – توجه به موتورهای جستجو

مخاطبان شما از راه های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی، لینک هایی که در سایت های دیگر وجود دارد یا در نتایج موتورهای جستجو، شما را پیدا می کنند و از محتواهای شما استفاده می کنند. نکته مهم برای اینکه یک محتوای بهینه و سئو شده داشته باشید، حضور محتوا در موتورهای جستجو می باشد، زیرا اگر شما بهترین مقاله را هم داشته باشید و لی از نظر سئو برای موتورهای جستجو مناسب نباشد، مخاطبی برای بازدید محتوای شما وجود نخواهد داشت. برای اینکه در موتورهای جستجو شناخته شده باشید، سعی کنید مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم برای تولید محتوا درنظر بگیرید و از کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود استفاده کنید.

برخلاف نظری که عموم جامعه نسبت به تولید محتوا دارند، کار تولید محتوا کار آسانی نیست و نخواهد بود. قطعا باید افرادی که دارای خلاقیت و دانش کافی هستند، به سراغ تولید محتوا بروند تا با تولید محتوای بهینه رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهند و مخاطبان هدف سایت خود را بیشتر کنند.

در کنار تولید محتوا اپدیت محتوا و بهینه سازی محتوای قدیمی بسیار مهم و ضروری است.شما می توانید با استخدام فریلنسر محتواهای قدیمی خود را بهینه و اپدیت کنید شما با مراجعه به صفحه بهینه سازی محتوا می توانید سرویس هایی که توسط فریلنسر ها تعریف شده را متناسب با نیازتان انتخاب کنید تا یک فریلنسر زبده و ماهر بهینه سازی محتوای شما را به عهده بگیرد.

سخن پایانی

تولید محتوا  آینده وب است. بنابراین، برندها باید شروع به خلق آثار و محتوای جالب کنند تا در آینده به نتایج خوبی دست یابند. علاوه بر این، مهم است که فرمت های محتوایی را بشناسیم و با توجه به نیاز کاربران از انها در کانتکس محتوایی خود استفاده کنید. اگر خودتان فرصت و زمان کافی برای تولید محتوا ندارید می توانید تولید محتوای سایت خود را به افراد مجرب و کاربلد بسپارید.شما می توانید با مراجعه به صفحه خدمات تولید محتوا در ژاکت سرویس پروژه تولید محتوای خود را برونسپاری کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله دید بهتری نسبت به تولید محتوا پیدا کرده باشید و محتواهای جذاب تری برای کاربرانتان تولید کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز