خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید جعبه آتش نشانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۴۹۴

جعبه آتش نشانی یکی از وسایل اطفا حریق است که هنگام آتش سوزی میتواند کاربرد بالایی داشته باشد و داشتن ان به شما کمک میکند تا بتوانید آتش را مهار کنید اما خرید جعبه آتش  نشانی مانند هر وسیله تخصصی دیگری نیاز به اشنایی دارد در این مقاله قصد داریم یک راهنمای خرید جعبه اتش نشانی جامع به شما ارائه دهیم تا با مطالعه ان بتوانید فایر باکس مورد نظر خود را تهیه کنید

هر دو جعبه آتش نشانی ، هوزریل و فایر باکس ، سیستم هایی برای ایمنی و پیشگیری حوادث آتش سوزی در ساختمان ها هستند که برای پیشگیری از آسیب های سوانحی مانند حریق باید در مورد نحوه استفاده از آنها اطلاعات کافی را به دست آوریم. با ما در مطالب امروز همراه باشید.

دیدگاه ایمن از آتش در ارتباط با خرید جعبه آتش نشانی

از  دیدگاه ایمن از آتش جعبه آتش نشانی یا فایر باکس از پرکاربردترین و بهترین ابزارهای خاموش کننده غیر اتوماتیک می باشد که به عنوان یک منبع آب در جهت اطفاء حریق به کار می رود امروزه در مجتمع های مسکونی ، تجاری ، صنعتی ، اداری و انبارها نصب و مورد استفاده قرار میگیرد.

در راهنمای خریدجعبه آتش نشانی ابتدا باید با خود فایر باکس آشنا شویم. جعبه آتش نشانی عبارتند از محفظه ای جهت نگهداری تجهیزات درون جعبه که شامل قرقره ، شلنگ ، شیر فلکه ، نازل و دیگر اتصالات می باشد که به آنها در ادامه جز به جز اشاره خواهیم کرد که باید در خرید جعبه آتش نشانی به آنها توجه کنیم.

 

انواع جعبه های آتش نشانی

برای خرید جعبه آتش نشانی ابتدا با انواع جعبه ها آشنا می شویم که با توجه به نیاز مصرف کننده به نظر کارشناسی طراح دکوراسیون ساخته می شود. حال در راهنمای خرید جعبه آتش نشانی به معرفی این باکس ها به صورت خلاصه میپردازیم.

 

جعبه آتش نشانی تک کابین

در این جعبه محفظه نگهداری تجهیزات شامل یک عدد قرقره به همراه ۲۰ یا  ۲۵ و یا ۳۰ متر شلنگ لاستیکی و یا برزنتی می باشد که به همراه اتصالات مربوطه از قبیل نازل پاشنده آب ، کوپلینگ اتصال شلنگ به نازل و کوپلینگ اتصال به شیر فلکه برنجی فشار قوی که منبع آب می باشد ؛ به همراه یک درب است.

 

جعبه آتش نشانی دو کابین

دومین جعبه فایرباکسی که ایمن از آتش آن را تقسیم بندی میکند جعبه دو کابین است که با دو درب و دو محفظه که یک محفظه همانند باکس‌های تک کابین و محفظه دیگر جهت نگهداری و قراردادن کپسول های آتش نشانی می باشد.

 

جعبه آتش نشانی ایستاده دو طبقه

در قسمت بالایی این نوع جعبه ، برای قرار دادن شلنگ و اتصالات آبی مثل باکس های تک کابین است و در قسمت پایینی ، برای پیشگیری از سرقت و همچنین حفظ زیبایی ساختمان ، جهت نگهداری و قرار دادن دو تا سه عدد خاموش کننده از نوع  پودردو گاز و co2 در نظر گرفته شده است که با داشتن این باکس ها باید اقدام به خرید کپسول آتش نشانی کنید دلیل استفاده از این دو نوع کپسول آتش نشانی این است که این خاموش کننده ها هنگام آتش سوزی منزل بیشتر میتوانند راهگشا باشند

 

جعبه آتش نشانی جای کپسول

محفظه نگهداری کپسول های آتش نشانی برای پیشگیری از سرقت و آسیب دیدگی ناشی از تصادف و حفاظت از شرایط جوی مختلف طراحی و تولید می‌شود.

 

جعبه آتش نشانی توکار

جعبه بعدی که برای خرید جعبه آتش نشانی باید توجه داشت باکس های توکار در هنگام ساخت ساختمان ها هستند که در داخل دیوار قرار داده می شوند و از نمای بیرون فقط درد و فریم دور درب قابل رویت می باشد که این کار باعث نظم و زیبایی ساختمان می شود.

 

جعبه آتش نشانی روکار

ایمن از آتش اذعان دارد فایرباکس روکار بیشتر در ساختمان های قدیمی رویت میشود و تمامی قسمت های باکس بر روی دیوار نصب میشود و قابل رویت میباشد

 

جعبه آتش نشانی همباد

اینو جعبه آتش نشانی به صورت تو کار و کاملا هم سطح با سطح دیوار ساخته می شود و اصولاً بیشتر در مراکز درمانی و مراکز ساخت دارو استفاده می شود که رفت و آمد اشخاص در آنجا زیاد است ؛ تا از برخورد با دستگیره و یا درب هایی که فریم آنها جداست جلوگیری شود.

برای راهنمای خرید جعبه آتش نشانی ، بعد از معرفی انواع باکس های آتش نشانی ، لازم است بدانیم اجزای داخل تجهیزات جعبه آتش نشانی چیست.

راهنمای خرید جعبه آتش نشانی

تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

تجهیزات داخل فایر باکس‌های آتش نشانی با توجه به لوله کشی روش تر و خشک ساختمان‌ها است که این رایزرها با توجه به حساسیت  و کاربرد ساختمان‌ها از طرف سازمان آتش نشانی مشخص می‌شوند ؛ ایمن از آتش معمولا آن را در ابعاد ¾ اینچ ، 1 اینچ ، 1.5 اینچ و یا 2.5 اینچ دسته بندی کرده است

برای خرید جعبه آتش نشانی باید بدانید جعبه های آتش نشانی به دو روش کلی در ساختمان‌ها تجهیز می‌شوند :

۱ ) جعبه‌های آتش نشانی فایر هوزریل شامل شلنگ لاستیکی به قطر ¾ اینچ با قرقره دوار ، اتصالات ¾ اینچ ،نازل شیردار سه حالته ( جهت پاشیدن آب ) و شلنگ رابط و شیر گازی مخصوص آب که قابل نصب در طبقات فوقانی ساختمان هستند به دلیل سهولت و راحتی در اطفاء حریق می باشند.

۲ ) جعبه‌های آتش نشانی فایرباکس در سایزهای 1.5 و 2.5 اینچ که شامل شلنگ برزنتی نخ پرلون تولاستیکی و اتصالات آتش نشانی ( کوپلینگ آتش نشانی ، نازل سه حالته آتش نشانی ، هیدرانت یا کوپلینگ رزوه دار ) با سایز‌های مربوطه و همچنین شیرفلکه برنجی فشار قوی آتش نشانی که قابل نصب در پارکینگ‌ها و طبقات همکف هستند.

در پایان می توان گفت هر یک از از متعلقات تجهیزات آتش نشانی به عنوان محصول موجود در جعبه آتش نشانی است که در هنگام خرید جعبه آتش نشانی باید به آنها کاملاً توجه کنید. نوع مواد به کار رفته و کیفیت آنها هنگام خرید جعبه آتش نشانی بسیار مهم است تا جعبه آتش نشانی شما طول عمر خوبی داشته باشد. برای خرید جعبه آتش نشانی می توانید از فروشگاه اینترنتی ایمن از آتش استفاده کنید تا فایرباکس های باکیفیت و با قیمت مناسب را تهیه کنید و یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز